Gjest Antarctica Skrevet 27. april 2016 #26 Skrevet 27. april 2016 Nærmeste naboen min har høner, og det eneste som plager meg er den forbanna hanen som galer dagen lang. Ellers bæsjer de over alt siden de går løs, men det er ikke mitt problem siden de holder seg hjemme hos seg selv. Anonymous poster hash: 1b0d5...199 Vi hadde også en som var mildest talt tidlig oppe om morgenen... Galinga begynte vel rundt 05.00, så alle var letta da den havna i gryta. Eggleggende høns bør slaktes når de er ca 2,5 år, for etter den alderen legger de stadig færre egg. Og hvis man venter til de har helt slutta, ender det med at kjøttet heller ikke er noe verd. Så det er et vippepunkt der. (Men min noe sentimentale mann lar dem ofte leve på overtid...)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #27 Skrevet 27. april 2016 Veldig lite jobb, de skal ha vann og mat, ly og tørt husvære. Ellers artie dyr med egg som bonus! Artige dyr? Egentlig grusomme vesener. Uttrykket "hakkekylling" har en logisk opprinnelse. Med en gang noen viser seg svak, går de løs på den og hakker den til døde. Har sett det selv, ser helt grusomt ut. Man må dessuten ha en hane, ellers går hønsene amok. Haner galer døgnet rundt. Tror naboen kommer til å reagere mer på det enn på lukten. Anonymous poster hash: 26dfc...059
Babylilje Skrevet 27. april 2016 #28 Skrevet 27. april 2016 Artige dyr? Egentlig grusomme vesener. Uttrykket "hakkekylling" har en logisk opprinnelse. Med en gang noen viser seg svak, går de løs på den og hakker den til døde. Har sett det selv, ser helt grusomt ut. Man må dessuten ha en hane, ellers går hønsene amok. Haner galer døgnet rundt. Tror naboen kommer til å reagere mer på det enn på lukten. Anonymous poster hash: 26dfc...059 Mine høner og hane går ikke løs på hverandre, ingen er hakkekylling heller :-) jeg har rett antall høner per hane, og hønene er snille med hverandre. Hanene jeg har galer ikke, annet enn en kurrelyd dem kommer med når dem vet det kommer mat:-) Det finnes utrolig mange typer og ikke minst raser høns, kansje du kan lese deg litt opp på det, før du sender over krasse meninger som også viser til å ha lite eller ingen innsikt i selve fjærkrefaget? :-) Takker så meget:-)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #30 Skrevet 27. april 2016 Spørs om det er vanlige eller DiB-høner. Vanlige høner er fantastiske dyr, eggene de produserer smaker helt annerledes enn egg på butikken, har mer gul plomme. Kjøttet er også mørkere og har en annen smak. Men hvis du er så uheldig å få deg et par DiB-høner, så har du det gående i årevis. Anonymous poster hash: 5b48f...f92
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #31 Skrevet 27. april 2016 Mine høner og hane går ikke løs på hverandre, ingen er hakkekylling heller :-) jeg har rett antall høner per hane, og hønene er snille med hverandre. Hanene jeg har galer ikke, annet enn en kurrelyd dem kommer med når dem vet det kommer mat:-) Det finnes utrolig mange typer og ikke minst raser høns, kansje du kan lese deg litt opp på det, før du sender over krasse meninger som også viser til å ha lite eller ingen innsikt i selve fjærkrefaget? :-) Takker så meget:-) Du, nå måtte jeg le Takk for den, dagens! Anonymous poster hash: 26dfc...059
Gjest Antarctica Skrevet 27. april 2016 #32 Skrevet 27. april 2016 Artige dyr? Egentlig grusomme vesener. Uttrykket "hakkekylling" har en logisk opprinnelse. Med en gang noen viser seg svak, går de løs på den og hakker den til døde. Har sett det selv, ser helt grusomt ut. Man må dessuten ha en hane, ellers går hønsene amok. Haner galer døgnet rundt. Tror naboen kommer til å reagere mer på det enn på lukten. Anonymous poster hash: 26dfc...059 Mennesker er da mye ondere enn høns, likevel får folk barn
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #33 Skrevet 27. april 2016 Mennesker er da mye ondere enn høns, likevel får folk barn Høner er ikke onde, de er dyr med instinkter. Men de er ikke nødvendigvis så veldig artige. Anonymous poster hash: 26dfc...059
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå