Gå til innhold

Er det mye jobb med høner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en drøm om å skaffe meg høner. Nå har vi mulighet. Kan ordne til en liten hønsegård og eget hus til de da vi endelig har fått enebolig med hage.

Mannen mener det vil bli til irritasjon for naboene da det lukter veldig stygt.

Er snakk om å ha 3 høner.

Anonymous poster hash: 50b9c...0ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.....

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, det er veldig lett å ha høns!

Gjest Antarctica
Skrevet

(De lukter veldig lite. Da må naboene gå inn i hønsehuset og snuse.)

Skrevet

blir veldig mye møkk av de...så må møkke ofte. lukter ikke så mye da. må ha rugekasser til å legge egg i.  ellers er det ikke mye jobb egntlig.

Anonymous poster hash: f3629...496
Skrevet

Veldig lite jobb, de skal ha vann og mat, ly og tørt husvære. Ellers artie dyr med egg som bonus! :D 

Gjest Antarctica
Skrevet

blir veldig mye møkk av de...så må møkke ofte. lukter ikke så mye da. må ha rugekasser til å legge egg i. ellers er det ikke mye jobb egntlig.

Anonymous poster hash: f3629...496

Møkka er fin gjødsel, da.

Skrevet

det vokser noe sjukt med blomster og gress der vi tømmer hønsemøkka! lukter lite delikat akkurat når vi tømmer, men det går fort over. Hvilke høns har dere Pashla? 

Skrevet

Det lukter så si ingenting av våre. Men vi måker en gang i uka,også har vi flis i luftegården som byttes like ofte. Bor på boligfelt og har aldri fått klager. Ellers er det ikke veldig mye jobb. De må jo ha rent vann hver dag, påfyll av mat og en del annet småstell. Sjekke at de ikke har utøy og er friske og raske. Og en ting som er greit å kunne som mange glemmer. Du bør kunne avlive de selv ved sykdom,for mye haner osv.Også bør man lese seg opp litt på forhånd.

Anonymous poster hash: ac868...bdc

Skrevet

Er det mye bråk? Tenker på naboer (men også oss selv).

Skrevet

Og husk at de må ha god plass selv om de er få. De små hønsegårdene man får kjøpt i ferdigpakker er ikke gode nok. De er alt for små og ikke varme nok på vinteren. Vi har fem høner på 9 m2 ute og 2 m2 inne.

Skrevet

Er det mye bråk? Tenker på naboer (men også oss selv).

Høner bråker ikke så mye,men litt kakling må en regne med. Ut fra innlegget ditt skriver du høner,så regner med at du ikke skal ha hane..

Skrevet

Finnes et forum som heter fuglepraten.no - der er det mye info. Driver selv og funderer på om vi skal ha høner. Men må nok smøre mannen min, siden han må hjelpe meg med å lage hønsehus og hønsegård... Og så vil jeg gjerne ha hjelp av ham når noen skal avlives.

Skrevet

Høner bråker ikke så mye,men litt kakling må en regne med. Ut fra innlegget ditt skriver du høner,så regner med at du ikke skal ha hane..

😄 Nei, bor i byen! Takk for svar :)

Skrevet

Det er litt jobb med hønsene her inne nå og da.

Anonymous poster hash: 2ef8a...5e5
Gjest Antarctica
Skrevet

det vokser noe sjukt med blomster og gress der vi tømmer hønsemøkka! lukter lite delikat akkurat når vi tømmer, men det går fort over. Hvilke høns har dere Pashla?

Noen japanske dvergsilkehøns, og noen brune landhøns.
Skrevet

Takk for svar.

Hvor mange høner burde man ha? Er det for lite med 2?

Skrevet

Takk for svar.

Høner er flokkdyr og trives best med flere enn to. Men vil påstå at to iallefall er et minimum. Jeg skulle bare ha fire fem,men er nå snart oppe i ti pluss to haner😉

Skrevet

Takk for svar.

Var akkurat på besøk hos en dyrlege med egne høns (tre stk) og hun sa tre var absolutt minimum, de trenger å ha en flokk. Og to er ikke det.

Anonymous poster hash: 6ef2c...363

Skrevet

Høner er fint. Noen få høn s lukter lite, hvis du ikke skal ha et stort hønsehus med 100 høner da. Det jeg syns er trist med høns, er at de har ganske kort levetid. Plutselig ligger de bare der, til stor sorg for barna og meg.

Anonymous poster hash: d4e5d...11c

Skrevet

Høner er fint. Noen få høn s lukter lite, hvis du ikke skal ha et stort hønsehus med 100 høner da. Det jeg syns er trist med høns, er at de har ganske kort levetid. Plutselig ligger de bare der, til stor sorg for barna og meg.

Anonymous poster hash: d4e5d...11c

Ca hvor gamle blir de da?

Skrevet

Og hva gjør dere med hønene om vinteren. Her jeg bor blir det mye sne og kaldt. Røros.

Skrevet

Og hva gjør dere med hønene om vinteren. Her jeg bor blir det mye sne og kaldt. Røros.

Du må ha oppvarmet hønsehus til de på vinteren

Anonymous poster hash: 2dea6...55d

Skrevet

Nærmeste naboen min har høner, og det eneste som plager meg er den forbanna hanen som galer dagen lang. Ellers bæsjer de over alt siden de går løs, men det er ikke mitt problem siden de holder seg hjemme hos seg selv. ;)

Anonymous poster hash: 1b0d5...199
Skrevet

jeg vil anbefale Vaktelhøns! fantastiske dyr:-)

Anonymous poster hash: 28886...5e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...