Gå til innhold

Inbodytest og gravid uke 10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg var så dum og tok invodytest i dag og i det testen nesten var ferdig slo det meg at gravide ikke skal ta slike tester! Hoppet av maskinen og ble redd. Redd og utrolig bekymret for om jeg hadde gjort noe dumt. Er det noen som vet noe om dette eller kan berolige meg med at dette går bra? Tenker på lille spiren, uff alt man skal bekymre seg for som gravid!!!

Lest litt på nettet og slik jeg leser er at invodytester skal være ufarlig for gravide, men blir jo redd når det sies at gravide ikke bør ta testen.

Noen kloke med beroligende ord:)?

Skrevet

Det ser ut som det bare er fordi at noen blodprøveresultater kan bli litt ureelle pga hormonkrøll i kroppen som følge av at man er gravid, av samme årsak som man ikke skal ta den når man har mens. Tror ikke du har noen grunn til å bekymre deg for spiren! :-)

Skrevet

Takk for svar.

Det høres ut som du vet litt om det. Jobber du med dette eller en arbeidsplass som har slike maskiner? Forstår det slik at mange arbeidsplasser/sykehus har slike maskiner.

Men takk for svar, regner med at det går bra og at lille ligger godt beskyttet i livmoren og ikke ble utsatt for noe frekvens. Forstår det slik at det er svake frekvenser som sendes rundt i kroppen på sluke tester.

Er nok mer overhysterisk enn normalt;) men er jo så redd for å påvirke lille negativet på noe måte.

Skrevet

Neida, bare leste litt på nett om det fordi jeg ble nysgjerrig (Har bare jobbet som helsesekretær før jeg utdannet meg videre). Er det ikke slik at man bare tar blodprøve? Man setter ikke noe inn? Det går nok helt fint skal du se :-) hvis du er veldig bekymret generelt, så ville jeg vurdert tidlig ul. Det skal jeg denne gangen etter sa sist! :-)

Skrevet

Hei igjen:)

Skjønte ikke helt det du skrev om å ta blodprøve, og ikke sette noe inn??? Ved inbody test så holder man et håndtak i rundt to minutter som sender svake frekvenser rundt i kroppen som måler muskelmasse, fett etc. Testen er rask å ta og ikke ubehagelig. Man merker ikke noe til målingen i kroppen. Men det som slo meg var at frekvensene går gjennom kroppen deriblant livmor? Og det var da jeg ble redd og tenkte på om det hadde noe å si for mitt dyrebare lille???

Frekvensene er så svake at jeg tror ikke det skal ha noe å si?? Hysterisk som jeg er, ringte faktisk til de som leier ut inbody til treningsentre i dag og der ble jeg fortalt at det er helt ufarlig for gravide med slike tester. Testen ble ofte brukt på gravide i forskningsprosjekt. Men de måtte sette noen regler på test som at gravide, de med pacemaker og de under 18 ikke skal ta test, med mindre det ikke er tverrfaglig folk rundt det.

Han sa også at man er mer utsatt for strøm/stråling gjennom mobil/nettbrett/PC/etc.

Så med andre ord, kanskje jeg kan ta skuldrene ned nå?:)

Skrevet

Å, beklager! Jeg trodde det var snakk om en slik grundig blodanalyse, men da tok jeg feil! Godt du ringte og sjekket, da har du fått svar fra de tryggeste kildene antar jeg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...