Gå til innhold

Nyfarget hår ble ALT for mørkt... noen råd til å lysne det skånsomt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håret under er jo bleket... så kanskje håret suget til seg "mer" farge enn normalt da? 

Så kjedelig :( :( 

Har vasket og vasket, føner og retter innimellom dette...men det lysner ikke....

Anonymous poster hash: 1b877...b9c

Fortsetter under...

Skrevet

Kanskje du kan prøve color b4?

Kjøpes hvertfall på vita. Det er uten skadelige stoffer og trekker fargen ut av håret.

Anonymous poster hash: 36621...130

Skrevet

har du gjort det selv eller hos frisør? om du har gjort det hos frisør så kan du jo klage.

om du ahr gjort det selv, har du deg selv og skylde, og må da evt ta en avfarging eller stripe håret.

en god huskeregel ved hjemme farge er å alltid velge flere nyanser lysere enn det man i utgnagspunktet vil ha. 

Anonymous poster hash: 4aa3c...be5
Skrevet

Hvis det bleket under som du sier, så vil håret være porøst og kan "suge" til seg mer farge og bli mørkere ja. Regner med det er hjemmefarge, og da skjer det lettere.. Samtidig så kan det være en fordel at det er bleket under da det kan få fargen til å slippe fortere. Hvis du har tålmodighet og tid så ville jeg latt det være for hårets del. Bleking oppå dette igjen sliter veldig og du risikerer et veldig ujevnt resultat..(og gulrotoransje farge) Det vi gjør på min jobb hvis vi har litt uønskete pigmenter eller vil lysne lett er renseshampoo eller blondorvask som er litt blekepulver i shampoo mens vi vasker håret (viktig å fordele blekepulveret godt, og ikke bruk for mye). Kan jo være verdt å prøve. Lykke til. Hilsen frisør

Anonymous poster hash: 206f1...7e8

Skrevet

har du gjort det selv eller hos frisør? om du har gjort det hos frisør så kan du jo klage.

om du ahr gjort det selv, har du deg selv og skylde, og må da evt ta en avfarging eller stripe håret.

en god huskeregel ved hjemme farge er å alltid velge flere nyanser lysere enn det man i utgnagspunktet vil ha. 

HI her: 

Jeg har gjort det hos frisøren. Hun insisterte på at det ville lysne. Jeg bruket alltid 8.1 i farge, men hun insisterte på 7. Det ble veeeeeeldig mørkt. 

Det er bare 10 dager siden, men det har ikke lysnet 1% en gang... så er litt stressa. Har rødt hår, så er så STYGT når etterveksten kommer, derfor jeg har litt panikk for for mørkt hår.....

Anonymous poster hash: 1b877...b9c

Skrevet

da drar du tilbake, nå har hun jo i tillegg brukt en mørkere farge enn hva du tidligere har brukt, hva er grunnen til dette?

blir provosert av frisører som ikke bare kan følge den anvisningen dem får.

selv blir mitt hår svart med en 8´r sier det hver gang, men alikevell skal di bruke den, og da resulterer det selvsagt i avfarging og tilleggsbehandling, tid dem kunne brukt på andre kunder.

reis tilbake og klag, 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...