Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #101 Skrevet 26. april 2016 Nå har jeg ikke lest hele tråden, jeg vil bare si at min kjæreste er motsatt Han syns det er flott, og nå vil han ha samme bunad som meg Anonymous poster hash: b376b...fc1
Superdolly Skrevet 26. april 2016 #102 Skrevet 26. april 2016 Jeg er enig med Iiik: Det kan godt hende at HIs mann for det første overvurderte enigheten i samtalen rundt lunsjbordet på jobben eller i kameratgjengen. Og om han nå ikke gjorde det likevel, så kvalifiserer ikke hans kolleger og kamerater til "de fleste menn". Hvor mange har han egentlig snakket med? 5? 20? Hvor mange menn finnes det i Norge? Min mann synes for øvrig at jeg er både pen og stilig i bunad, og jeg føler meg kjempefin i den. Jeg har bunad fra hjemstedet, så jeg skiller meg ut på 17. mai for ingen andre her jeg bor har lik bunad. Mannfolkene i dress, derimot, ser uniformerte ut.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #103 Skrevet 26. april 2016 Det som er ekstra moro med bunad er jo at den får de som ikke ellers har den "perfekte" kroppen til å se fantastisk ut Anonymous poster hash: 1e537...ae8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #104 Skrevet 26. april 2016 Har akkurat lest hele tråden, og her var det jammen mye rart. Noen påstår at bunader er tønneformede - når faktum er at de aller fleste bunader har et snitt som fremhever kvinnens midje. Noen påstår at "alle" ser 10 kg tykkere ut i bunad, og greier til og med å dra inn at overvekt ikke er bra for helsen. Altså - update me.... hvor ble imaginære kilo helseskadelig? Noen påstår at kvinnekroppen ikke blir fremhevet i bunad - når de fleste bunader har snitt hvor både midje, pupper og rumpe kommer flott frem. Men de fleste i dag er kanskje ikke vant med at kvinnekroppen også kan fremheves - nesten mer - ved å vise mindre på rette måten. Hi - min erfaring med menn er stikk motsatt av din. Jeg har tilgode å møte en eneste mann som mener at bunad ikke er pent på kvinner. Jeg har to ekser som synes bunad er både veldig pent og veldig sexy. Jeg har diskutert bunad med menn mange ganger, og siden jeg selv ikke har bunad så er jeg rimelig sikker på at de ikke har snakket meg etter munnen. Derimot har flere menn lagt ut om hvor flott kvinnekroppen blir i bunad, at det i tillegg til å vise kurver også setter igang fantasien deres om det som finnes under, at det er en hyggelig forandring fra det at mest mulig gjerne skal vises. Jeg har diskutert bunad med menn med svært ulik bakgrunn, bygd/by, lite/mye utdannelse, lavtlønnede/rike, unge/eldre... og jeg har fremdeles tilgode å høre en mann si at bunad ikke er pent. Jeg er noen og 40, så det begynner å bli et ganske bra antall menn jeg har snakket med bunad med. Det absolutt eneste du vet, Hi, det er at akkurat mannen din ikke synes bunad er særlig pent. Han trekker også inn at det får kvinner til å se tykkere ut, noe som rett og slett gir et litt... enkelt intrykk, i mangel av et bedre uttrykk å sette på ham. Men han kan jo mene hva han vil. Jeg foreslår at du kler deg stolt i bunaden din den 17. mai, retter deg litt mer i ryggen, smiler litt mer... og begynner å se hvordan andre menn ser på deg. Jeg tror du får deg en positiv overraskelse. Sol deg litt i glansen av dagen og blikk fra andre menn. For jeg tror det er langt flere menn som liker å se kvinner i bunad og synes kvinner er flotte og pene i bunad, enn de som deler din manns mening. Ingen andre enn deg selv bestemmer hva du skal tenke og hva du skal føle om det å ikle deg bunaden din - så gå for det positive! Jeg har vært så heldig at jeg har fått låne bunader flere ganger. Fire forskjellige bunader fra helt ulike kanter av landet. Jeg får aldri så mye komplimenter som når jeg går i bunad! Til og med det året jeg lånte en som jeg selv ikke egentlig syntes jeg var særlig fin i, til og med den 17. mai fikk jeg masse positive kommentarer, også fra fremmede menn om hvor pen jeg var i bunad. Så jeg skal ha meg bunad en gang! Anonymous poster hash: 49ff3...928
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #105 Skrevet 27. april 2016 Det å si at bunaden er fin, er jo en høflighet frase, så det legger jeg ikke så mye i. Slik jeg oppfatter denne tråden, virker det som den litt eldre eller "modne" garde, liker bunaden sin godt, mens mange av de yngre er begynt å gå litt bort fra bunad. Anonymous poster hash: 931af...e63
Mamma_til_2 Skrevet 27. april 2016 #106 Skrevet 27. april 2016 Min mann syns ikke alle bunader er like flaterende, men han elsker og se meg i min for han sier at når jeg får den på så forandres hele holdningen min og jeg viser at jeg føler meg fin!, og jeg er trygg i min bunad! Så hi bærre din bunad med verdighet og vis at du er stolt av den!
Gjest Antarctica Skrevet 27. april 2016 #107 Skrevet 27. april 2016 Det å si at bunaden er fin, er jo en høflighet frase, så det legger jeg ikke så mye i. Slik jeg oppfatter denne tråden, virker det som den litt eldre eller "modne" garde, liker bunaden sin godt, mens mange av de yngre er begynt å gå litt bort fra bunad. Anonymous poster hash: 931af...e63 Har vel HELT motsatt erfaring. Da jeg ble konfirmert var det regnet som helt kjerring å ha bunad, nå har regionens konfirmanter bunad alle som en. Sønnen min har også fått.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #108 Skrevet 3. mai 2016 Jeg ville helt klart valgt bunad fremfor mye annet.. Anonymous poster hash: b6c38...e94
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #109 Skrevet 3. mai 2016 jeg vet ikke med "de fleste menn", men min mann synes det er fint. Neppe sexy tror jeg, men det er vel heller ikke intensjonen med plagget eller til de som bærer det på nasjonaldagen (heldigvis). Han sier ikke dette for å gjøre meg fornøyd, jeg har det ikke dessverre. Anonymous poster hash: 4acf9...0a9
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #110 Skrevet 4. mai 2016 Min synes det er flott. Vet du, drit i!!!! Pynte deg for mannen kan du gjøre en annen dag da... Anonymous poster hash: d1824...466
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #111 Skrevet 4. mai 2016 Han sier emne har kommet opp både på jobb og i kompisgjengen, og de aller fleste er enige i at de egentlig ikke synes bunad er så pent, og at de fleste ser 10 kg overvektige ut i den + alle ser nesten dønn like ut på 17.mai, noe som er kjedelig. Men ingen tørr å fortelle det til sine kjære. Kjenner dette sårer meg, for jeg har endelig fått min bunad komplett, og det er jo ikke noe billig plagg. Ikke så gøy å bruke den nå lenger, når jeg vet hva han og mange med han egentlig mener om den. Tror dere menn sier bunad er pent, kun for å ikke såre? Anonymous poster hash: 931af...e63 Er du fjorten år? Bunad er ikke et sexy plagg, det er ikke meningen heller. Det er et et staslig og litt høytydelig drakt. Jeg er stolt når jeg går i bunaden min. Og bryr meg da lite om gutter syns jeg er atraktiv i den.. Anonymous poster hash: cddcd...222
Gjest Antarctica Skrevet 4. mai 2016 #112 Skrevet 4. mai 2016 Min synes det er flott. Vet du, drit i!!!! Pynte deg for mannen kan du gjøre en annen dag da... Anonymous poster hash: d1824...466 Ja, på 17.mai er det mennenes tur til å "lukke øynene og tenke på fedrelandet" hvis de ikke syns damene er særlig sexy 😁
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #113 Skrevet 4. mai 2016 Du som la ut bilde og kommenterte bunad fremfor mye annet. Joda enig i at den altfor trange rosa kjolen ikke var flott 17. Mai men... De andre der ser ikke særlig flottere. Og jeg ser ikke hvor de bunadene er formsydde altså... Ingen former der, rett opp og ned i uformelig sak. Syned ingen av de klærne på bilde var et alternativ jeg. Anonymous poster hash: 8839f...4e6
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #114 Skrevet 4. mai 2016 Du som la ut bilde og kommenterte bunad fremfor mye annet. Joda enig i at den altfor trange rosa kjolen ikke var flott 17. Mai men... De andre der ser ikke særlig flottere. Og jeg ser ikke hvor de bunadene er formsydde altså... Ingen former der, rett opp og ned i uformelig sak. Syned ingen av de klærne på bilde var et alternativ jeg. Anonymous poster hash: 8839f...4e6 Jentene på bilde er slanke/tynne ungdommer uten mye former, og med lånt bunad som de ikke helt fyller ut, slik jeg ser det. Hun i den rosa, derimot, kunne fylle ut kjolen sin. Det er i alle fall sikkert. Bunaden skal sitte inntil: Anonymous poster hash: 22f14...11a
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #115 Skrevet 4. mai 2016 Vil anbefale å ta den med til ein skreddar/bunadstove og få den tilpassa på nytt. Det har mykje å seie for kor godt den sit på, og om ein ser 10 kg tyngre ut eller ikkje. Mange har og livet altfor langt nede på bunaden, og då vert den meir formlaus. Livet på dei fleste bunader skal sitte litt høgt oppe, der ein faktisk er smalast, og ikkje ned mot hoftene.Det er greit. Jeg har en annen bunad som passer godt. Det var bare et lite svar på innlegget om at bunader satt så pent på grunn av at de var spesialsydd og at det ikke bestandig hjelper så mye ettersom kroppen endrer seg. Anonymous poster hash: 68971...23e
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #116 Skrevet 4. mai 2016 Jentene på bilde er slanke/tynne ungdommer uten mye former, og med lånt bunad som de ikke helt fyller ut, slik jeg ser det. Hun i den rosa, derimot, kunne fylle ut kjolen sin. Det er i alle fall sikkert. Bunaden skal sitte inntil: Anonymous poster hash: 22f14...11a Det der er jo ikke pent!!!! Altfor trangt😳 Anonymous poster hash: 42c5f...7b9
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #117 Skrevet 4. mai 2016 Det der er jo ikke pent!!!! Altfor trangt😳 Anonymous poster hash: 42c5f...7b9 Jeg har blitt litt tjukkere etter at den ble sydd, da. Det innrømmer jeg villig. Men det andre eksempelbildet viser bunader som er for store. De blir ikke "formløse" hvis de passer brukeren. Anonymous poster hash: 22f14...11a
Luksusdyret Skrevet 4. mai 2016 #118 Skrevet 4. mai 2016 Er du fjorten år? Bunad er ikke et sexy plagg, det er ikke meningen heller. Det er et et staslig og litt høytydelig drakt. Jeg er stolt når jeg går i bunaden min. Og bryr meg da lite om gutter syns jeg er atraktiv i den.. Anonymous poster hash: cddcd...222 Igjen, HVOR nevnte HI ordet "sexy"? Hun nevnte at hun ikke synes det sitter pent på kroppen, eller at mannen hennes ikke synes det. Jeg velger alltid et plagg som sitter pent på kroppen og ikke gir inntrykk av at jeg er overvektig, eller fremhever mine skavanker. Det er mange av dere som har begynt med ordene "sexy", "pule" og så videre. Fått for lite i det siste siden dere er så sexfikserte?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #119 Skrevet 4. mai 2016 Du som la ut bilde og kommenterte bunad fremfor mye annet. Joda enig i at den altfor trange rosa kjolen ikke var flott 17. Mai men... De andre der ser ikke særlig flottere. Og jeg ser ikke hvor de bunadene er formsydde altså... Ingen former der, rett opp og ned i uformelig sak. Syned ingen av de klærne på bilde var et alternativ jeg. Anonymous poster hash: 8839f...4e6 Tenkte på det samme, MÅ man ha ytterpunkter? Er jo ingen som går med rosa minikjole i 17. mai-tog. Det finnes mange lange kjoler, buksedrakter og annet staselig og pent, i tillegg til bunad. Her jeg bor går nesten alle i samekofta, jeg ser tykkere ut i den også, men har tradisjonell tilknytning til den og kan pynte den opp mye mer enn tradisjonell bunad. Det er for eksempel ingen faste regler for tørklær som hører til kofta - for bunad er gjerne både farge og mønster bestemt og ikke kan endres uten videre. Skjørtelengde på kofta kan også variere, og er vanligvis rett under kneet, mens mange bunader har gulvlange skjørt. Likevel, tar jeg på en penkjole hvis jeg skal pynte meg litt ekstra og det ikke er helligdager som er knyttet til tradisjoner. Anonymous poster hash: b4ffc...845
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #120 Skrevet 4. mai 2016 Jeg ville helt klart valgt bunad fremfor mye annet.. Anonymous poster hash: b6c38...e94 Herregud for et pinlig bilde! 😱 Anonymous poster hash: 4c8e6...c40
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #121 Skrevet 4. mai 2016 Det var jo ikke pent i den grønne bunaden heller. Anonymous poster hash: 8839f...4e6
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #122 Skrevet 4. mai 2016 Jentene på bilde er slanke/tynne ungdommer uten mye former, og med lånt bunad som de ikke helt fyller ut, slik jeg ser det. Hun i den rosa, derimot, kunne fylle ut kjolen sin. Det er i alle fall sikkert. Bunaden skal sitte inntil: Anonymous poster hash: 22f14...11a Inntil ja, ikke surret sammen som en fleskepølse. For liten bunad er ikke fint det heller. Anonymous poster hash: 4c8e6...c40
Luksusdyret Skrevet 4. mai 2016 #123 Skrevet 4. mai 2016 Jeg ville helt klart valgt bunad fremfor mye annet.. Anonymous poster hash: b6c38...e94 Samtlige av bunadene på bildet har jo "tønnefasong". Ikke er det midje eller noen ting, man er helt firkanta i dem. Synes dere virkelig at det er pent når et klesplagg sitter slik på kroppen? At man har samme omkrets rundt midjen som man har rundt puppene og hoftene?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #124 Skrevet 4. mai 2016 Inntil ja, ikke surret sammen som en fleskepølse. For liten bunad er ikke fint det heller. Anonymous poster hash: 4c8e6...c40 Men du kan i alle fall ikke si at jeg manglet kvinnelige former 😆😆😆 (Jeg tar hintet og finner noe annet på 17.mai) Anonymous poster hash: 22f14...11a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå