Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #76 Skrevet 26. april 2016 HVOR står det "sexy" i HI? Hvorfor innfortolker dere og vrir på HI? HI sin mann mener at bunad er et plagg som gjør at kvinnene ser mer overvektige ut, og som ikke sitter pent på kroppen. Hva har det med sex å gjøre? Det lille ordet "om" på starten av setningen er ikke helt uten betydning.... Anonymous poster hash: 3b091...324
Luksusdyret Skrevet 26. april 2016 #77 Skrevet 26. april 2016 Overvekt har med utseende og i hvilken grad han finner henne tiltrekkende å gjøre, hvordan kan det IKKE ha med sex å gjøre? Anonymous poster hash: 91c40...dce Nei, jeg synes ikke det. Mener du at alle slanker seg på grunn av sex? Trener, passer kosthold osv? Svært få kvinner ønsker å se tjukkere ut enn de er. Hun skriver jo selv at han ikke synes hun ikke er sexy, men at han synes plagget ikke er pent på kvinner flest. Tviler på at han tenner på kvinner flest hvis de har andre klær enn bunad, og attpåtil forteller om dette til kjæresten sin. For meg har forresten overvekt kun med helse å gjøre, mange overvektige kvinner som er tiltrekkende og sexy, som i hvert fall har draget på menn.
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. april 2016 #78 Skrevet 26. april 2016 Så man MÅ synes at et plagg med tønnefasong er pent, ellers er man umoden? Alle må ha samme meninger hele tiden? Nei, jeg synes ikke at plagg som skjuler fordeler og fremhever skavanker er pent å ha på. Selv om plagget i seg selv kan være pent når det henger på kleshengeren. Og nei, jeg synes ikke at et plagg som "legger på" noen kilo er pent å ha på heller. Anonymous poster hash: b4ffc...845 Når ble det om å gjøre og se slankest mulig ut i bunad? Bunad handler ikke om det du leser på rosablogger, men om å bære en historie, og da spesielt på en historisk dag. Du skal slippe denne dagen å tenke på slankepress og fremhevelse av kroppsdeler, fokuset går litt dypere enn som så. Om mannen eller kvinnen ikke liker bunad fordi man ikke ser tynn ut, ja, da er du ikke bare umoden, men også litt dum og snever.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #79 Skrevet 26. april 2016 Uenig. Man er ikke umoden, dum og snever fordi man ikke liker bunad eller ikke synes plagget er pent på folk. Man har en annen mening bare. Enkelt og greit. Du drar umodengreia ut i det uendelige twintipp Anonymous poster hash: 8839f...4e6
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. april 2016 #80 Skrevet 26. april 2016 Uenig. Man er ikke umoden, dum og snever fordi man ikke liker bunad eller ikke synes plagget er pent på folk. Man har en annen mening bare. Enkelt og greit. Du drar umodengreia ut i det uendelige twintipp Anonymous poster hash: 8839f...4e6 Hvis du leser hva HI skriver så står det fordi man ser tjukkere ut. De liker ikke plagget fordi det får noen til å se tjukkere ut. Når DET er hva du assosierer bunad med fremfor nasjonalhistorie,DA synes JEG man er umoden. Det minner mer om hva en russ ville ha sagt, ikke en voksen mann.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #81 Skrevet 26. april 2016 Når ble det om å gjøre og se slankest mulig ut i bunad? Bunad handler ikke om det du leser på rosablogger, men om å bære en historie, og da spesielt på en historisk dag. Du skal slippe denne dagen å tenke på slankepress og fremhevelse av kroppsdeler, fokuset går litt dypere enn som så. Om mannen eller kvinnen ikke liker bunad fordi man ikke ser tynn ut, ja, da er du ikke bare umoden, men også litt dum og snever. Jeg har aldri i mitt liv lest en rosablogg. Men jeg ønsker ikke å se 10 kilo tyngre ut enn jeg er. Jeg ønsker å fremheve mine gode egenskaper og skjule skavanker, særlig etter fødselen. Er jeg dum hvis jeg ønsker å skjule den løse magehuden og fremheve timeglassfigur? Selv om man bærer en historie, betyr det ikke at det er det peneste plagget man kan ha på seg. På samme måte at selv om man spiser julemat til jul på grunn av tradisjon, så er man ikke umoden hvis man synes mange retter er mye bedre enn ribbe og pinnekjøtt. Anonymous poster hash: b4ffc...845
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. april 2016 #82 Skrevet 26. april 2016 Jeg har aldri i mitt liv lest en rosablogg. Men jeg ønsker ikke å se 10 kilo tyngre ut enn jeg er. Jeg ønsker å fremheve mine gode egenskaper og skjule skavanker, særlig etter fødselen. Er jeg dum hvis jeg ønsker å skjule den løse magehuden og fremheve timeglassfigur? Selv om man bærer en historie, betyr det ikke at det er det peneste plagget man kan ha på seg. På samme måte at selv om man spiser julemat til jul på grunn av tradisjon, så er man ikke umoden hvis man synes mange retter er mye bedre enn ribbe og pinnekjøtt. Anonymous poster hash: b4ffc...845 Takk og hej for denne diskusjonen som bærer ingen steder. Ribbekjøtt og bunad da takker jeg for meg. Om du er redd for å fremstå med noen kilo ekstra så er jeg helt enig, ikke gå i bunad. Du ser kanskje større ut, krisen vil være et faktum.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #83 Skrevet 26. april 2016 Takk og hej for denne diskusjonen som bærer ingen steder. Ribbekjøtt og bunad da takker jeg for meg. Om du er redd for å fremstå med noen kilo ekstra så er jeg helt enig, ikke gå i bunad. Du ser kanskje større ut, krisen vil være et faktum. For en stund siden var det tråd om nasjonalsangen, mange syntes det ikke var den fineste sangen av alle, og det var greit. Hvorfor må man synes at bunad er det fineste plagget av alle da? Anonymous poster hash: b4ffc...845
amandine Skrevet 26. april 2016 #84 Skrevet 26. april 2016 Jeg har aldri i mitt liv lest en rosablogg. Men jeg ønsker ikke å se 10 kilo tyngre ut enn jeg er. Jeg ønsker å fremheve mine gode egenskaper og skjule skavanker, særlig etter fødselen. Er jeg dum hvis jeg ønsker å skjule den løse magehuden og fremheve timeglassfigur? Selv om man bærer en historie, betyr det ikke at det er det peneste plagget man kan ha på seg. På samme måte at selv om man spiser julemat til jul på grunn av tradisjon, så er man ikke umoden hvis man synes mange retter er mye bedre enn ribbe og pinnekjøtt. Anonymous poster hash: b4ffc...845 Det er ingen bunadstvang, absolutt ikke! Men, hvis det er snakk om antrekk for å skjule det du kaller skavanker etter fødsel (løs hud på magen eller noe sånt) så er bunaden helt perfekt, altså. Du kan til og med spise masse uten at du må holde inn magen, og likevel se smashing ut, fordi de fleste bunader har litt høyt liv. Just saying:-)
sug lut Skrevet 26. april 2016 #85 Skrevet 26. april 2016 For en stund siden var det tråd om nasjonalsangen, mange syntes det ikke var den fineste sangen av alle, og det var greit. Hvorfor må man synes at bunad er det fineste plagget av alle da? Anonymous poster hash: b4ffc...845 Hva du subjektivt synes er opp til deg. Bunad er imidlertid koderiktig helt opp til galla, ergo objektivt "det fineste plagget av alle".
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #86 Skrevet 26. april 2016 Voks opp hi! Vi da for faen ikke satt til denne jord for å behage mannen! Det er det ypperste festantrekket! At noen ikke liker det er det samme som at noen ikke liker den lille sorte eller softis feks Anonymous poster hash: 964a4...74f
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #87 Skrevet 26. april 2016 Jeg ønsker ikke å bruke et plagg for det er pent på papiret. Jeg vil ha klær som faktisk er pene. Tydelig at det er mange sterke meninger rundt bunad. Jeg hadde nok ikke brukt så mye penger på den om jeg visste at folk flest ikke syns det er særlig pent, men bare er en nasjonaldrakt. Og skal jeg være ærlig så er den jo ikke så veldig komfortabel eller praktisk heller. Anonymous poster hash: 931af...e63
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #88 Skrevet 26. april 2016 Jeg hadde på meg min flotte bunad i et bryllup i England. Det hele foregikk på et skikkelig flott engelsk "castle" midt på vinteren, og de kvinnelige gjestene var alle veldig flott pyntet. Jeg skilte meg veldig ut, men på en positiv måte. Mens de andre gjestene hutrer og frøs i kulda, var jeg varm og komfortabel. Der de snublet i altfor høye hæler, danset jeg hele kvelden i bunadsko. Der de andre kvinnelige gjestene hadde store smykker, tiraer, hatter, fjær og alt mulig annet som pynt, hadde jeg min bunads vakre søljer, mansjettknapper, ørepynt og ringer. Jeg bar min bunad med stolthet, og vet du hva? Jeg fikk komplimenter fra begge kjønn hele kvelden. Mange kvinner, og enda flere menn, kom bort for å spørre om broderiene, skjorta og sølvet, og flere lurte på om kvinner i Norge giftet seg i sånne vakre kjoler (bunader). Har aldri følt meg vakrere! Anonymous poster hash: 0b2a6...c7a
Gjest Antarctica Skrevet 26. april 2016 #89 Skrevet 26. april 2016 Nei, de skal ikke fremheve pupper og lår, men man må da kunne synes at et plagg som ikke er sydd etter kroppsfasong, men i en tønnefasong ikke er pent å ha på. Jeg sa også at man ser tjukkeRE ut, ikke tjukk. Så med andre ord, du mener fortsatt at hvis man ikke synes at bunad er et pent plagg, så er man umoden? Man er umoden fordi man har en mening som avviker fra andres? Anonymous poster hash: b4ffc...845 Hvis bunaden din IKKE er sydd etter kroppsfasongen må den være kjøpt på Sparkjøp, da? For bunaden er det eneste skreddersydde plagget jeg eier, som er gjort eksakt etter mine mål. Den viser den midjen jeg faktisk har.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #90 Skrevet 26. april 2016 Jeg synes heller ikke jeg ser ubersexy ut i bunaden min, men det er vel heller ikke poenget? Anonymous poster hash: 5b2a0...8cb
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #91 Skrevet 26. april 2016 Jeg hadde på meg min flotte bunad i et bryllup i England. Det hele foregikk på et skikkelig flott engelsk "castle" midt på vinteren, og de kvinnelige gjestene var alle veldig flott pyntet. Jeg skilte meg veldig ut, men på en positiv måte. Mens de andre gjestene hutrer og frøs i kulda, var jeg varm og komfortabel. Der de snublet i altfor høye hæler, danset jeg hele kvelden i bunadsko. Der de andre kvinnelige gjestene hadde store smykker, tiraer, hatter, fjær og alt mulig annet som pynt, hadde jeg min bunads vakre søljer, mansjettknapper, ørepynt og ringer. Jeg bar min bunad med stolthet, og vet du hva? Jeg fikk komplimenter fra begge kjønn hele kvelden. Mange kvinner, og enda flere menn, kom bort for å spørre om broderiene, skjorta og sølvet, og flere lurte på om kvinner i Norge giftet seg i sånne vakre kjoler (bunader). Har aldri følt meg vakrere! Anonymous poster hash: 0b2a6...c7a Det har jeg også opplevd i utlandet. Anonymous poster hash: 68971...23e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #92 Skrevet 26. april 2016 Hvis bunaden din IKKE er sydd etter kroppsfasongen må den være kjøpt på Sparkjøp, da? For bunaden er det eneste skreddersydde plagget jeg eier, som er gjort eksakt etter mine mål. Den viser den midjen jeg faktisk har. Problemet med det for min del er at bunaden ble sydd til min konfirmasjon. Det er over 30 år og to barn siden. Bunaden er like fin, men den passer nok ikke fult så godt lenger som den gjorde da. Anonymous poster hash: 68971...23e
Ylva og Mathilde Skrevet 26. april 2016 #93 Skrevet 26. april 2016 (endret) I følge meg synes jeg at menn som ikke synes damer i bunad er er fint, ikke er særlig attraktive. Endret 26. april 2016 av Ylva og Mathilde
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #94 Skrevet 26. april 2016 Lurer på om de synes menn i bunad er sexy? For det synes jeg Anonymous poster hash: 5b2a0...8cb
Gjest Antarctica Skrevet 26. april 2016 #95 Skrevet 26. april 2016 Problemet med det for min del er at bunaden ble sydd til min konfirmasjon. Det er over 30 år og to barn siden. Bunaden er like fin, men den passer nok ikke fult så godt lenger som den gjorde da. Anonymous poster hash: 68971...23e Da tar du deg bryet med å få den tilpasset, da.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #96 Skrevet 26. april 2016 Mannen min blir helt på styr når jeg tar på min bunad, så det gjelder hvertfall ikke alle. Han synes jeg både er pen og sexy i den, og jeg synes også så og si alle damer i bunad er utrolig vakre. Det kler nesten alle! Anonymous poster hash: 6a0af...1bc
Iiiiik Skrevet 26. april 2016 #97 Skrevet 26. april 2016 Det er en slutningsfeil å tro at man vet hva de fleste menn mener fordi man har snakket om det ved lunchen på en gitt arbeidsplass. Minner meg om min helt flatbrystete svigerinne som fortalte at hun visste at alle menn foretrekker damer med små pupper. Alle hun hadde snakket med, mente nemlig det. Dessuten vil jeg mistenke at menn som ikke klarer å være ærlige overfor livspartneren sin, kanskje også kan unngå å være ærlige i en testosteronsamtale. Det krever baller å si midt i en sånn samtale at man synes dama si er flott i bunad. Altså kan det hende at samboeren din, HI overvurderte enigheten om temaet. Jeg må dessuten si meg enig i at det er umodent å gjøre bunad til et tema om pent eller ikke pent. Hva man objektivt liker er en ting, men å legge vekt på at man ser tjukkere ut, og at alle ser like ut, er for meg en nokså umoden tilnærming til noe som har en helt annen verdi enn det å fremheve kvinnens beste sider. Det har ingenting med jantelov å gjøre (skjønner at ikke alle vet hva janteloven er). Jeg kan skjønne at noen kan mene at de grove ullstoffene ikke er fine, at fargene ikke er fine, at de ikke liker det nasjonalromantiske osv. Jeg er ikke enig, for meg er bunaden et prydplagg uansett, men det skjønner jeg at ikke alle er enige i. For meg er argumentet om at alle ser like ut veldig rart, for menn i dress er da langt likere enn kvinner i bunad.
Hønemor30 Skrevet 26. april 2016 #98 Skrevet 26. april 2016 Min mann er ikke enig med din hvertfall 😉 Her har vi begge bunad og syns vi er fine i det. Jeg er brei over baken uansett , så det bryr jeg meg svært lite om. Har ikke bunad for å vise frem kropp 😊
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #99 Skrevet 26. april 2016 Tja,-smaken er som baken. Jeg personlig synes bunad er skikkelig døllt, og enda værre ved at det kryr av de både med og uten tilhørighet. Noen ser fine ut med bunad, noen absolutt ikke. Men det er bare min mening.. Anonymous poster hash: 52b9b...022
soleia Skrevet 26. april 2016 #100 Skrevet 26. april 2016 Problemet med det for min del er at bunaden ble sydd til min konfirmasjon. Det er over 30 år og to barn siden. Bunaden er like fin, men den passer nok ikke fult så godt lenger som den gjorde da. Anonymous poster hash: 68971...23e Vil anbefale å ta den med til ein skreddar/bunadstove og få den tilpassa på nytt. Det har mykje å seie for kor godt den sit på, og om ein ser 10 kg tyngre ut eller ikkje. Mange har og livet altfor langt nede på bunaden, og då vert den meir formlaus. Livet på dei fleste bunader skal sitte litt høgt oppe, der ein faktisk er smalast, og ikkje ned mot hoftene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå