Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #26 Skrevet 26. april 2016 Han sier emne har kommet opp både på jobb og i kompisgjengen, og de aller fleste er enige i at de egentlig ikke synes bunad er så pent, og at de fleste ser 10 kg overvektige ut i den + alle ser nesten dønn like ut på 17.mai, noe som er kjedelig. Men ingen tørr å fortelle det til sine kjære. Kjenner dette sårer meg, for jeg har endelig fått min bunad komplett, og det er jo ikke noe billig plagg. Ikke så gøy å bruke den nå lenger, når jeg vet hva han og mange med han egentlig mener om den. Tror dere menn sier bunad er pent, kun for å ikke såre? Anonymous poster hash: 931af...e63 Jeg har bare hørt positivt. Vet det er mange menn som synes en vakker kvinne i en vakker bunad er det flotteste som finnes. Anonymous poster hash: cc37c...959
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. april 2016 #27 Skrevet 26. april 2016 Umoden mann. Bunaden er et uttrykk for nasjons historie og er en festdrakt. Mannen din er uflatterende, beklager.
Mandala Skrevet 26. april 2016 #28 Skrevet 26. april 2016 Det har vel ingenting å si hva menn synes? Bunad er jo virkelig ikke sexy, så hvis det er det man vil oppnå så bør man velge et annet antrekk ja. Men bunad er flott og fint.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #29 Skrevet 26. april 2016 Han sier ikke at jeg ikke er sexy i den, han sier jo at den ikke er pen. Da føler jeg poenget med bunad faller litt bort. Jo, jeg tar på meg pene klær for å se pen ut. Ikke for å se 10 kg tyngre ut. Så for meg så er disse uttalelsene veldig ødeleggende. Nesten sånt at jeg vurderer å kjøpe noen andre klær til 17.mai, men det har jeg ikke råd til. Anonymous poster hash: 931af...e63
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #30 Skrevet 26. april 2016 Han sier ikke at jeg ikke er sexy i den, han sier jo at den ikke er pen. Da føler jeg poenget med bunad faller litt bort. Jo, jeg tar på meg pene klær for å se pen ut. Ikke for å se 10 kg tyngre ut. Så for meg så er disse uttalelsene veldig ødeleggende. Nesten sånt at jeg vurderer å kjøpe noen andre klær til 17.mai, men det har jeg ikke råd til. Anonymous poster hash: 931af...e63 Hvor gammel er egentlig mannen din? Hvilken utdannelse? Når man blir voksen gror som regel erfaring på, selv om noen er like umoden da.. Bunad er pent - som nasjonalplagg. Ikke som russedress. Heller tenk på hvor heldig du er som en gang i året får ha på noe de brukte daglig(ikke oppstaset såklart) på 17-1800 tallet. Tenk heller litt romantisk på det. Du slipper å gå i 1960-talls moten, men kan gå i et plagg(stakk) som var vanlig den gang kvinner ikke hadde lov å gå i bukse. Anonymous poster hash: e659b...e27
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #31 Skrevet 26. april 2016 Jeg ser veldig fin ut i min, jeg krøller håret og har det utslått. Jeg må sy den inn, da. Den ble nok sydd med tanke på fremtidig flesk og pupper som aldri kom. Evnt er jeg smalere nå enn som konfirmant.. Anonymous poster hash: 77670...bb0
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #32 Skrevet 26. april 2016 Høres ut som dere hører til en yngre generasjon enn meg. Min mann og de fleste i vår krets synes bunad er flott (ikke sexy men det flotte stasplagget det er) og mange av oss har bunad. Jeg skjønner ikke det at folk ser tykke ut i bunad. Jeg synes bunad er et plagg som er vennlig mot kroppen. Uansett, din mann kan ikke si de fleste menn basert på en samtale i lunsjen. Det blir for enkelt. Og, mener du at du ikke får lyst å bruke din bunad pga dette? Få deg litt ryggrad og våg å bruke det du liker. Kom-og-pul-meg klær passer uansett ikke i settinger der bunad er et alternativ å bruke. Anonymous poster hash: c51ad...966
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #33 Skrevet 26. april 2016 Hi; du får prøve å gå uten noe under, og avslutte med en bonderomantiske runde i høyet. Se om han ikke endrer mening da Anonymous poster hash: 8700b...804
TinaK 1990 Skrevet 26. april 2016 #34 Skrevet 26. april 2016 Han sier ikke at jeg ikke er sexy i den, han sier jo at den ikke er pen. Da føler jeg poenget med bunad faller litt bort. Jo, jeg tar på meg pene klær for å se pen ut. Ikke for å se 10 kg tyngre ut. Så for meg så er disse uttalelsene veldig ødeleggende. Nesten sånt at jeg vurderer å kjøpe noen andre klær til 17.mai, men det har jeg ikke råd til. Anonymous poster hash: 931af...e63 Er du så lite selvsikker og har så liten tro opp deg selv?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #35 Skrevet 26. april 2016 Å nei! Og jeg som har opprettet tinder konto for 17.mai Ahhh og jeg hadde tenkt å sjekke menn i 17.mai toget. Rasle med sølvet, kaste på stakken og rope "kooooooma daaaaa" Jeg må lage en plan B ser jeg. Kanskje jeg kan droppe bunadskjorta? Vesten dekker det meste av brystvortene så det blir ingen sak Anonymous poster hash: 90fa3...1bc
Luksusdyret Skrevet 26. april 2016 #36 Skrevet 26. april 2016 Altså ... De har jo rett da Alle blir dobbelt så brede når de får på bunaden, og det er så klart mange like bunader når man skal ha bunad fra der man "hører" til. Jeg føler meg ikke slank i bunaden, men føler meg allikevel veldig fin og liker å bruke vårt nasjonalplagg Anonymous poster hash: 3c832...2b5 Må signere det. Jeg var sylslank for 8 år siden da jeg lånte bunaden til ei venninne for å gå i 17. mai-toget, og så jo overvektig ut i den, skikkelig nedtur. I tillegg så er fasongen "rett opp ned", alt av former forsvinner. Det er pent plagg, men det sitter pent kun på damer med ekstremt markerte former.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #37 Skrevet 26. april 2016 Høres ut som dere hører til en yngre generasjon enn meg. Min mann og de fleste i vår krets synes bunad er flott (ikke sexy men det flotte stasplagget det er) og mange av oss har bunad. Jeg skjønner ikke det at folk ser tykke ut i bunad. Jeg synes bunad er et plagg som er vennlig mot kroppen. Uansett, din mann kan ikke si de fleste menn basert på en samtale i lunsjen. Det blir for enkelt. Og, mener du at du ikke får lyst å bruke din bunad pga dette? Få deg litt ryggrad og våg å bruke det du liker. Kom-og-pul-meg klær passer uansett ikke i settinger der bunad er et alternativ å bruke. Anonymous poster hash: c51ad...966 Et plagg som gjemmer absolutt alt av kvinnelige former er ikke vennlig mot kroppen. Anonymous poster hash: b4ffc...845
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #38 Skrevet 26. april 2016 Umoden mann. Bunaden er et uttrykk for nasjons historie og er en festdrakt. Mannen din er uflatterende, beklager. Er det umodent å si at man ser tjukkere ut i et plagg som er uttrykk for nasjonalhistorie? MÅ man synes at bunad er pent? Fordi alle må like akkurat det samme, ikke sant, ellers er de umodne, dumme og rare? Janteloven ja... Anonymous poster hash: b4ffc...845
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #39 Skrevet 26. april 2016 Må signere det. Jeg var sylslank for 8 år siden da jeg lånte bunaden til ei venninne for å gå i 17. mai-toget, og så jo overvektig ut i den, skikkelig nedtur. I tillegg så er fasongen "rett opp ned", alt av former forsvinner. Det er pent plagg, men det sitter pent kun på damer med ekstremt markerte former. Altså. En bunad er ikke den lille sorte. Høres vel mer ut som du burde jobbe med eget selvbilde når du som syltynn får en nedtur av å gå med bunad. Det er ikke bunaden, det er hodet ditt. Anonymous poster hash: c51ad...966
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #40 Skrevet 26. april 2016 Alle menn er ikke din mann. Og jeg går ikke i bunad for å få pult uansett. Greit at du er sexfiksert, men HI har da virkelig ikke nevnt noe om puling i innlegget sitt. Hun sier mannen hennes synes PLAGGET (!!) ikke er pent og gjør at man ser 10 kg overvektig ut. Har ingenting med sex å gjøre, men deg om det. Anonymous poster hash: b4ffc...845
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #41 Skrevet 26. april 2016 Er det umodent å si at man ser tjukkere ut i et plagg som er uttrykk for nasjonalhistorie? MÅ man synes at bunad er pent? Fordi alle må like akkurat det samme, ikke sant, ellers er de umodne, dumme og rare? Janteloven ja... Anonymous poster hash: b4ffc...845 Av ren interesse fordi jeg ikke forstår når vi bruker janteloven om ting. Kan du utdype hvordan dette har med janteloven å gjøre? Anonymous poster hash: c51ad...966
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #42 Skrevet 26. april 2016 Ha ha ha....hva så? Jeg går da ikke i bunad for å være sexy for hverken mannen min eller andre menn. Går i det fordi det er tradisjon og en norsk festdrakt. Latterlig...... Anonymous poster hash: 7592b...613
Gjest Antarctica Skrevet 26. april 2016 #43 Skrevet 26. april 2016 Alle damer ser like ut på 17.mai? Og mennene i dress er helt unike? 😂 Tror vel menn er like forskjellige som kvinner der. Broren min sverget på at ingenting er mer sexy på kjæresten hans enn bunad, han holdt f eks på å gå bananas i en konfirmasjon der hun var gjest... Og hvis gutta sjøl får sydd seg en bunad, kan jeg garantere at damene vil legge merke til dem!
Luksusdyret Skrevet 26. april 2016 #44 Skrevet 26. april 2016 Altså. En bunad er ikke den lille sorte. Høres vel mer ut som du burde jobbe med eget selvbilde når du som syltynn får en nedtur av å gå med bunad. Det er ikke bunaden, det er hodet ditt. Anonymous poster hash: c51ad...966 Takk for den fine psykologiske analysen du Neida, jeg har aldri prøvd den lille sorte. Men jeg ønsker å gå med klær som fremhever former. Ikke som får meg til å se ut som om jeg var like bred over rompa, midjen og puppene. Har ingenting galt med hodet eller selvbildet, men liker ikke hvordan bunaden satt på kroppen min, det var ikke pent. Har mange andre anstendige klær jeg bruker til høytider, som fremhever mine gode trekk og skjuler dårlige.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #45 Skrevet 26. april 2016 Av ren interesse fordi jeg ikke forstår når vi bruker janteloven om ting. Kan du utdype hvordan dette har med janteloven å gjøre? Anonymous poster hash: c51ad...966 Anonym mener at menn som ikke synes bunad er flott er umodne. Det blir som å si at du er umoden hvis du ikke liker ribbe (også uttrykk for kultur og tradisjon), hvis du ikke griner av nasjonalsangen eller hvis du ikke liker fotball. Alle trenger ikke å synes det samme hele tiden, det er fordummende. Anonymous poster hash: b4ffc...845
Elsker livet Skrevet 26. april 2016 #46 Skrevet 26. april 2016 Jeg synes ikke kjole eller dress er pent heller. Aldri forstått hvorfor det er det som forventes at vi har på oss når vi skal være pent kledd, men det er nå bare slik. Designet på de tradisjonelle bunadene er så langt fra motene vi bruker i dag, så det er nødvendigvis ikke så veldig tiltalende. Det samme gjelder fasongene på bunadene, er ikke mange som er flatterende på alle mulig kroppsfasonger. Min fremhever det jeg vanligvis prøver å dekke over, og motsatt. Stoffene er ubehagelig, bunaden er tung. Det er sjelden jeg ikke fryser eller koker i bunaden. Men jeg er allikevel veldig tilhenger av bunad, men ikke tilhenger av bunadspolitiet. Det har de senere år blitt som en uniform, der man ikke kan godta uregelmessigheter. Slik har de ikke vært tradisjonelt. Da har man gjort det beste ut av det man hadde og fikk tak i. Min mann elsker bunader forresten, vi giftet oss i det. Noe av det mest tiltrekkende i hans øyne er det typiske norske budeie-utseende. Langt lyst hår, et mildt og glad ansikt med roser i kinnene. En kropp som ser ut som tilhører en som ikke er redd for ta for seg av matfatet og heller ikke er redd for ta i et tak. Så det er ikke alle menn som har samme preferanser som din mann og hans kamerater.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #47 Skrevet 26. april 2016 Anonym mener at menn som ikke synes bunad er flott er umodne. Det blir som å si at du er umoden hvis du ikke liker ribbe (også uttrykk for kultur og tradisjon), hvis du ikke griner av nasjonalsangen eller hvis du ikke liker fotball. Alle trenger ikke å synes det samme hele tiden, det er fordummende. Anonymous poster hash: b4ffc...845 Det har også vært uttrykt på forumet at hvis du ikke liker korps og går på ski, så er du rar, historieløs og dum. Så ja, janteloven i aller høyeste grad. Anonymous poster hash: b4ffc...845
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #48 Skrevet 26. april 2016 Jeg synes ikke kjole eller dress er pent heller. Aldri forstått hvorfor det er det som forventes at vi har på oss når vi skal være pent kledd, men det er nå bare slik. Designet på de tradisjonelle bunadene er så langt fra motene vi bruker i dag, så det er nødvendigvis ikke så veldig tiltalende. Det samme gjelder fasongene på bunadene, er ikke mange som er flatterende på alle mulig kroppsfasonger. Min fremhever det jeg vanligvis prøver å dekke over, og motsatt. Stoffene er ubehagelig, bunaden er tung. Det er sjelden jeg ikke fryser eller koker i bunaden. Men jeg er allikevel veldig tilhenger av bunad, men ikke tilhenger av bunadspolitiet. Det har de senere år blitt som en uniform, der man ikke kan godta uregelmessigheter. Slik har de ikke vært tradisjonelt. Da har man gjort det beste ut av det man hadde og fikk tak i. Min mann elsker bunader forresten, vi giftet oss i det. Noe av det mest tiltrekkende i hans øyne er det typiske norske budeie-utseende. Langt lyst hår, et mildt og glad ansikt med roser i kinnene. En kropp som ser ut som tilhører en som ikke er redd for ta for seg av matfatet og heller ikke er redd for ta i et tak. Så det er ikke alle menn som har samme preferanser som din mann og hans kamerater. Men du sier jo selv at du ikke synes bunaden er flatterende, og at du ser mindre pen ut i den enn andre klær. Da mener du vel det samme som mannen til HI og kompisene hans? At bunad er upraktisk og ikke pent plagg fasongmessig? Anonymous poster hash: b4ffc...845
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. april 2016 #49 Skrevet 26. april 2016 Er det umodent å si at man ser tjukkere ut i et plagg som er uttrykk for nasjonalhistorie? MÅ man synes at bunad er pent? Fordi alle må like akkurat det samme, ikke sant, ellers er de umodne, dumme og rare? Janteloven ja... Anonymous poster hash: b4ffc...845 "Ser tjukk ut", bare der er utsagn-umoden 1!Når du ikke ser korrelasjonen mellom historie og nasjonaldagen f.eks, men tenker at klærne skal fremheve pupper og lår, ja da er du umoden. Kvinner, menn og barn som bærer et stykke tradisjon skal ikke vise kløft eller triceps. Dersom mannen ikke ser hvor fint det er å være kledd i festdrakter som de fleste bærer med seg en norsk tradisjon, ja, da er du umoden.
Elsker livet Skrevet 26. april 2016 #50 Skrevet 26. april 2016 Men du sier jo selv at du ikke synes bunaden er flatterende, og at du ser mindre pen ut i den enn andre klær. Da mener du vel det samme som mannen til HI og kompisene hans? At bunad er upraktisk og ikke pent plagg fasongmessig? Anonymous poster hash: b4ffc...845 Jeg mener den er lite flatterende når det gjelder å fremheve det som er flott med kroppen min. Men jeg mener ikke jeg ser mindre pen ut i bunad i forhold til min vanlige klær. Det er fordi det er et staselig og forseggjort plagg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå