Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #51 Skrevet 26. april 2016 Igjen, mannen og komisene har rett. Plagget er flott og er staselig på 17. Mai. Men alle ser like ut og alle ser 10 kg tyngre ut. Bunadtilhengere kan synes mannen og jeg er tette i pappen for å si dette men de kan ikke være uenig. Selv en sylskank konfirmant ser uformelig ut og legger på seg ti kilo med den digre stakken på. Anonymous poster hash: 8839f...4e6
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #52 Skrevet 26. april 2016 "Ser tjukk ut", bare der er utsagn-umoden 1! Når du ikke ser korrelasjonen mellom historie og nasjonaldagen f.eks, men tenker at klærne skal fremheve pupper og lår, ja da er du umoden. Kvinner, menn og barn som bærer et stykke tradisjon skal ikke vise kløft eller triceps. Dersom mannen ikke ser hvor fint det er å være kledd i festdrakter som de fleste bærer med seg en norsk tradisjon, ja, da er du umoden. Nei, de skal ikke fremheve pupper og lår, men man må da kunne synes at et plagg som ikke er sydd etter kroppsfasong, men i en tønnefasong ikke er pent å ha på. Jeg sa også at man ser tjukkeRE ut, ikke tjukk. Så med andre ord, du mener fortsatt at hvis man ikke synes at bunad er et pent plagg, så er man umoden? Man er umoden fordi man har en mening som avviker fra andres? Anonymous poster hash: b4ffc...845
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #53 Skrevet 26. april 2016 Haha for et latterlig innlegg. "Ånei er det sant?? Synes din mann og de fleste menn at bunad ikke er særlig pent??" Nei nå altså, bare å brenne det plagget...... Anonymous poster hash: 6337f...934
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #54 Skrevet 26. april 2016 Nei, de skal ikke fremheve pupper og lår, men man må da kunne synes at et plagg som ikke er sydd etter kroppsfasong, men i en tønnefasong ikke er pent å ha på. Jeg sa også at man ser tjukkeRE ut, ikke tjukk. Så med andre ord, du mener fortsatt at hvis man ikke synes at bunad er et pent plagg, så er man umoden? Man er umoden fordi man har en mening som avviker fra andres? Anonymous poster hash: b4ffc...845 Det minner meg også litt om skoleuniform - der alle ser like ut og plaggene er like, uansett kroppsfasongen til den som bærer plagget. Anonymous poster hash: b4ffc...845
Marriet Skrevet 26. april 2016 #55 Skrevet 26. april 2016 Haha. Akkurat det kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Jeg bærer min oldemors bunad med stor stolthet. Menn får bare lære seg til at kvinner ikke eksisterer utelukkende for å være objekt for deres begjær. Det er nasjonaldagen vår, ikke skumparty i "Syden". Og unnskyld meg; hva mener de med at de ikke våger å si det til sine kjære? At vi selv mener vi ser råsexy ut, og de ikke har hjerte til å fortelle oss at det ikke er slik de foretrekker oss? Er disse vennene til mannen din kanskje litt fulle av seg selv? Og tror at alt vi ønsker er å gå rundt å se deilige ut for dem? Og dersom det stemmer at alle ser ti kg overvektige ut, hva er så galt med det? en riktig gjeng kremkarer, det der Amen og hallelujah!
Luksusdyret Skrevet 26. april 2016 #56 Skrevet 26. april 2016 HVOR i HI har man nevnt ordene "sex", "deilig", "puledukke" osv? Mannen hennes synes PLAGGET ikke er pent på.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #57 Skrevet 26. april 2016 Nei, de skal ikke fremheve pupper og lår, men man må da kunne synes at et plagg som ikke er sydd etter kroppsfasong, men i en tønnefasong ikke er pent å ha på. Jeg sa også at man ser tjukkeRE ut, ikke tjukk. Så med andre ord, du mener fortsatt at hvis man ikke synes at bunad er et pent plagg, så er man umoden? Man er umoden fordi man har en mening som avviker fra andres? Anonymous poster hash: b4ffc...845 Det er vel bare et fåtall bunader som IKKE har en overdel som sitter noenlunde stramt i livet,- løst over byste og hofter og nettopp derfor gir inntrykk av timeglass uansett vekt hos kvinnen? Det er en grunn til at de fleste må legge de ut etter noen år, fordi de skal formes etter overkroppen, og fra man er konfirmant til etter et par-tre barn, er ikke nødvendigvis målene de samme.... Dessuten kan man fint både slå hjul og hoppe på trampoline i bunad. Det har jeg mange nieser som har gjort... Den kan skjule ullundertøy så man holder seg god og varm på kalde festdager,- og er det litt varmere er det bare og riste litt på stakken så kommer det luft under skjørtene,- og skjortene er jo av lin, et veldig luftig og kjølende stoff... Også slipper man kleskoder i bryllup!!! Og man slipper stresse seg i vei i slaps og restvinter for å lete etter 17.maiklær (og alle festklær er beregnet for sommer og sol og 25 grader pluss) som er passe fin, ikke for dyr, som kan være praktisk ved sludd, vind og kulde, og som er like praktiske om det blir sol og varmere.... Også trenger man sko som passer til, og en jakke for sikkerhetsskyld, for allværsjakke er ikke et festplagg osv osv En bunad er dyr, men i løpe av få år med 17.mai, noen bryllup og konfirmasjoner er den jammen tjent inn,- kanskje mange ganger!!! Og en bunad er fin pynt, om den ikke gjør personen inni til den peneste versjon (utseendemessig)av seg selv, så gjør mange bunader små, festen om til et stort åååååå på lik linje med et pent dekket bord og pynt i lokalet og i gatene. Anonymous poster hash: bfc35...131
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #58 Skrevet 26. april 2016 Det har også vært uttrykt på forumet at hvis du ikke liker korps og går på ski, så er du rar, historieløs og dum. Så ja, janteloven i aller høyeste grad. Anonymous poster hash: b4ffc...845 Trodde janteloven var, du skal ikke tro du er noe selvom du tjener bedre, er penere, er tynnere, er morsommere.... Ikke å bli hengt ut fordi man ikke liker norske tradisjoner. Anonymous poster hash: c51ad...966
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #59 Skrevet 26. april 2016 Det har også vært uttrykt på forumet at hvis du ikke liker korps og går på ski, så er du rar, historieløs og dum. Så ja, janteloven i aller høyeste grad. Anonymous poster hash: b4ffc...845 Du har jo misforstått janteloven, men du har i det minste lært deg et norsk ord, gratulerer. Anonymous poster hash: 91c40...dce
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #60 Skrevet 26. april 2016 Ikke alle menn er som mannen din, min mann syns bunad er sexy (og jeg syns han er sexy i bunaden sin!). Uansett, ikke tenk så mye på hva mannen din mener om saken. Tenk heller på alle andre menn (og kvinner) du gleder ved å bruke et så flott plagg. Anonymous poster hash: af2fb...52e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #61 Skrevet 26. april 2016 Du har jo misforstått janteloven, men du har i det minste lært deg et norsk ord, gratulerer. Anonymous poster hash: 91c40...dce Spydighet og hersketeknikker, er det også norsk tradisjon? Særlig når de er rettet mot innvandrere? Anonymous poster hash: b4ffc...845
Salomine Skrevet 26. april 2016 #62 Skrevet 26. april 2016 Min mann elsker bunader, og ønsker seg bunad selv. Nå bærer man vel ikke bunad for å være sexy. Det er jo mer stas enn som så over dette plagget. Ville i mine ører nesten være blasfemi å kalle bunad sexy. At alle ser overvektige ut i bunad, er jeg ikke enig i. Men bedre å ha litt kjøtt på beina enn å være skrapa tynn når man har bunad. De tynneste kler den minst, ( kommer jo litt an på hvilken bunad og da), men stort sett alle er fine i bunad , synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #63 Skrevet 26. april 2016 Spydighet og hersketeknikker, er det også norsk tradisjon? Særlig når de er rettet mot innvandrere? Anonymous poster hash: b4ffc...845 Hvor står det noe om innvandrere? Halve den norsk-norske befolkningen kan jo heller ikke norsk. Anonymous poster hash: 91c40...dce
amandine Skrevet 26. april 2016 #64 Skrevet 26. april 2016 Jeg må helt ærlig si at mannen min sin rumpe ser kanskje mer sexy ut i jeans enn i bunad, den er jo litt sidrumpa, men fy fader så flott han er med bunad! Og det samme gjelder meg. Kanskje ser du ikke legger og lår og utringning, men det er jo helt greit! Noe mer trist enn damer utkledd som om de skulle på byen på 17.mai skal du lete lenge etter. Og Ja, jeg synes faktisk bunad er sexy. På både kvinner og menn. Det har med symbolverdi, med holdning og kjærlighet til plagget å gjøre!
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. april 2016 #65 Skrevet 26. april 2016 Nei, de skal ikke fremheve pupper og lår, men man må da kunne synes at et plagg som ikke er sydd etter kroppsfasong, men i en tønnefasong ikke er pent å ha på. Jeg sa også at man ser tjukkeRE ut, ikke tjukk. Så med andre ord, du mener fortsatt at hvis man ikke synes at bunad er et pent plagg, så er man umoden? Man er umoden fordi man har en mening som avviker fra andres? Anonymous poster hash: b4ffc...845 Når argumentet er at du ser tjukk ut og at det ikke er pent fordi det ikke fremhever kvinnekroppen så er du umoden, ja!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #66 Skrevet 26. april 2016 Min mann synes jeg er kjempevakker i bunaden min. Han sier at på nasjonaldagen ser jeg alltid spesielt nydelig ut, og mye av det skyldes at jeg har bunaden min på. Han liker det typiske norske :-) og mannen min ser helt fantastisk ut i sin bunad! Hi, ikke bry deg om hva mennene mener, bær din bunad med stolthet. Og hvem vet, kanskje han endrer mening når han ser deg på 17. Mai 😊 Anonymous poster hash: d1df7...c2a
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #67 Skrevet 26. april 2016 Når argumentet er at du ser tjukk ut og at det ikke er pent fordi det ikke fremhever kvinnekroppen så er du umoden, ja! Så man MÅ synes at et plagg med tønnefasong er pent, ellers er man umoden? Alle må ha samme meninger hele tiden? Nei, jeg synes ikke at plagg som skjuler fordeler og fremhever skavanker er pent å ha på. Selv om plagget i seg selv kan være pent når det henger på kleshengeren. Og nei, jeg synes ikke at et plagg som "legger på" noen kilo er pent å ha på heller. Anonymous poster hash: b4ffc...845
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #68 Skrevet 26. april 2016 Hvor står det noe om innvandrere? Halve den norsk-norske befolkningen kan jo heller ikke norsk. Anonymous poster hash: 91c40...dce "Du har i hvert fall lært deg et norsk ord, gratulerer". Hvorfor skulle nordmenn lære norske ord? Anonymous poster hash: b4ffc...845
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #69 Skrevet 26. april 2016 Om han har problemer med at bunaden ikke er sexy etter dagens standart så kan du jo bare si til ham "Det er bare fordi du ikke vet hva jeg har under...." og så la ham gå der å lure. Veldig mange bunader understreker jo nettopp de kvinnelige formene og man ser ikke akkurat maskulin ut i et slikt plagg. Mannen min ville veldig gjerne at jeg skulle gå med bunad så alle menn er heldigvis ikke like. Anonymous poster hash: 3b091...324
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #70 Skrevet 26. april 2016 "Du har i hvert fall lært deg et norsk ord, gratulerer". Hvorfor skulle nordmenn lære norske ord? Anonymous poster hash: b4ffc...845 Vet du hva, akkurat det ville jeg personlig sett på som en kjempefordel, så gudsjammerlig elendig norsk som produseres av nordmenn med tolv-tretten års skolegang. Anonymous poster hash: 91c40...dce
Gjest Skrevet 26. april 2016 #71 Skrevet 26. april 2016 Godt jeg omgås mannfolk som er voksne og som synes bunad er sexy ikke at jeg vil fremstår som en dukke fra Kondomeriet og hvem søren bryr seg om en ser 10 kg tyngre ut på en slik dag? Jeg er vel akdri så rett i ryggen når jeg går med bunaden min. Man bærer den med stolthet.
HvittHus Skrevet 26. april 2016 #72 Skrevet 26. april 2016 Så man MÅ synes at et plagg med tønnefasong er pent, ellers er man umoden? Alle må ha samme meninger hele tiden? Nei, jeg synes ikke at plagg som skjuler fordeler og fremhever skavanker er pent å ha på. Selv om plagget i seg selv kan være pent når det henger på kleshengeren. Og nei, jeg synes ikke at et plagg som "legger på" noen kilo er pent å ha på heller. Anonymous poster hash: b4ffc...845 Dette er en tønne. http://www.yrjarheimbygdslag.no/bilder_beholdere/tonner/thumbs/t_8237_tonne.jpg Det er de færreste bunader, faktisk bare en håndfull, som kan minne om en tønnefasong. De fleste har tett, innsvingt liv, samt stort skjørt, en fasong som gir en illusjon av timeglassfigur for de fleste.
Luksusdyret Skrevet 26. april 2016 #73 Skrevet 26. april 2016 Om han har problemer med at bunaden ikke er sexy etter dagens standart så kan du jo bare si til ham "Det er bare fordi du ikke vet hva jeg har under...." og så la ham gå der å lure. Veldig mange bunader understreker jo nettopp de kvinnelige formene og man ser ikke akkurat maskulin ut i et slikt plagg. Mannen min ville veldig gjerne at jeg skulle gå med bunad så alle menn er heldigvis ikke like. Anonymous poster hash: 3b091...324 HVOR står det "sexy" i HI? Hvorfor innfortolker dere og vrir på HI? HI sin mann mener at bunad er et plagg som gjør at kvinnene ser mer overvektige ut, og som ikke sitter pent på kroppen. Hva har det med sex å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #74 Skrevet 26. april 2016 HVOR står det "sexy" i HI? Hvorfor innfortolker dere og vrir på HI? HI sin mann mener at bunad er et plagg som gjør at kvinnene ser mer overvektige ut, og som ikke sitter pent på kroppen. Hva har det med sex å gjøre? Overvekt har med utseende og i hvilken grad han finner henne tiltrekkende å gjøre, hvordan kan det IKKE ha med sex å gjøre? Anonymous poster hash: 91c40...dce
Fandens Oldemor Skrevet 26. april 2016 #75 Skrevet 26. april 2016 Leit at mannen din er så barnslig og lite opptatt av norske tradisjoner. Du får bare være bedre enn han da, sånn at du kan lære barna dine om viktigere ting enn om man ser tykk eller tynn ut i en nasjonaldrakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå