Gå til innhold

I følge min mann synes de fleste menn at bunad ikke er særlig pent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sier emne har kommet opp både på jobb og i kompisgjengen, og de aller fleste er enige i at de egentlig ikke synes bunad er så pent, og at de fleste ser 10 kg overvektige ut i den + alle ser nesten dønn like ut på 17.mai, noe som er kjedelig. Men ingen tørr å fortelle det til sine kjære.

Kjenner dette sårer meg, for jeg har endelig fått min bunad komplett, og det er jo ikke noe billig plagg. Ikke så gøy å bruke den nå lenger, når jeg vet hva han og mange med han egentlig mener om den.

Tror dere menn sier bunad er pent, kun for å ikke såre?

Anonymous poster hash: 931af...e63

Fortsetter under...

Skrevet

Dette mener jeg også...

Anonymous poster hash: 8839f...4e6

Skrevet

Du pynter deg vel ikke bare for din mann og hans kompiser? 

Hva med å pynte deg for deg selv?

Du liker vel ikke alt din mann eller kompisene hans går med?

Anonymous poster hash: 2bf6a...e08
Skrevet

Vel, min mann blir til en brunstig fjortis på 17.mai, jeg får ikke være i fred, så smaken er nok som baken.... Men pynt deg for deg selv du ❤️

Anonymous poster hash: 14641...042

Skrevet (endret)

Hva så? Det er vel nettopp at bunaden er pen som er greia med det plagget. Om komboen dame+bunad ikke faller i smak hos menn, så er det vel uansett ikke i det plagget man er skikkelig på sjekkern? Jeg tror dessuten generelt menn sier mye som ikke er sant for ikke å såre følelsene til damene sine. Innen rimelighetens grenser er jo det et sympatisk trekk?

Endret av Ikkesåallerværst

Annonse

Skrevet

Var poenget ditt at du skulle se ut som en puledukke på 17 mai?

Jeg bruker ikke bunad for å se sexy ut! Det finnes da utrolig mye annet man kan være sexy i, på andre dager.

Anonymous poster hash: e659b...e27

Skrevet

Minn mann insisterer på at jeg skal bruke bunad i konfirmasjon neste helg, fordi det er penest :) om han hadde hata denhadde han stemt for kjole ☺

Anonymous poster hash: 7f427...ad8

Skrevet

Altså ... De har jo rett da :P Alle blir dobbelt så brede når de får på bunaden, og det er så klart mange like bunader når man skal ha bunad fra der man "hører" til. Jeg føler meg ikke slank i bunaden, men føler meg allikevel veldig fin og liker å bruke vårt nasjonalplagg :)

Anonymous poster hash: 3c832...2b5

Skrevet

Jeg syns vel heller ikke bunad er spesielt sexy, men det er det flotteste plagget jeg har og som jeg ser andre i. Mannen min sier at han syns jeg ser flott ut i den, men tviler på at han syns det er det mest sexye plagget jeg har.

Bruk bunaden med stolthet du. Mylderet av bunader er noe av det flotteste ned 17.mai syns jeg.

Anonymous poster hash: 1dabb...46b

Skrevet

Haha. Akkurat det kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Jeg bærer min oldemors bunad med stor stolthet. Menn får bare lære seg til at kvinner ikke eksisterer utelukkende for å være objekt for deres begjær. Det er nasjonaldagen vår, ikke skumparty i "Syden". Og unnskyld meg; hva mener de med at de ikke våger å si det til sine kjære? At vi selv mener vi ser råsexy ut, og de ikke har hjerte til å fortelle oss at det ikke er slik de foretrekker oss? Er disse vennene til mannen din kanskje litt fulle av seg selv? Og tror at alt vi ønsker er å gå rundt å se deilige ut for dem? Og dersom det stemmer at alle ser ti kg overvektige ut, hva er så galt med det? en riktig gjeng kremkarer, det der :)

Skrevet

Han sier emne har kommet opp både på jobb og i kompisgjengen, og de aller fleste er enige i at de egentlig ikke synes bunad er så pent, og at de fleste ser 10 kg overvektige ut i den + alle ser nesten dønn like ut på 17.mai, noe som er kjedelig. Men ingen tørr å fortelle det til sine kjære.

Kjenner dette sårer meg, for jeg har endelig fått min bunad komplett, og det er jo ikke noe billig plagg. Ikke så gøy å bruke den nå lenger, når jeg vet hva han og mange med han egentlig mener om den.

Jeg har fått mange positive kommentarer om bunaden min når jeg har brukt den, men når jeg tenker meg om kan jeg ikke huske at en eneste av dem har kommet fra en mann. :P

Men spiller det noen rolle? Jeg bruker bunad fordi jeg føler meg fin i den selv. Og litt fordi det er praktisk å kunne bruke det samme plagget gang på gang og slippe å tenke på hva man skal ha på seg og dra på leterunde i butikkene. ;)

Anonymous poster hash: b25a5...12b

Skrevet

Så da har han altså rett... Må si jeg er skuffa. Kommer selvsagt til å bruke den, men kommer ikke til å bli det samme. 

Annonse

Skrevet

Jeg har vel aldri strevd for å se sexy ut 17.mai. I sin tid på 16.mai kanskje og dermed de første timer av 17.,- men under selve feiringen? ALDRI!

Bunader er jo vakre plagg som pynter opp gatene, på samme måte som blomster, flagg og annet man pynter med på 17.mai. Javisst er jeg enig i at vi blir en del av "bunadsmassen";- og vi blir alle "like";- so what. Jeg,- og mange med meg mener det pynter opp omgivelsene. Jeg er ikke akkurat et kunstverk til vanlig heller,- men med bunaden på så kan jeg fortsatt "forskjønne" landet nasjonaldagen evt bryllupet/konfirmasjonen til personer jeg har kjær. I andre klær tør jeg påså jeg gjør det motsatte...

At din mann og venner mener ingen synes bunad er pent, sier vel litt om den omgangskrets du omgir deg med,- og ikke noe om "folkets røst". Sier ikke det er noe "galt" med vennene til deg og mannen,- men deres meninger om bunad, og sikkert andre ting,- er nok IKKE ledende for "alle menn og kvinner" sine meninger her i landet..

SÅ bruk bunaden din med stolthet, pynt opp omgivelsene dine:) Ikke bry deg om hva mannen sier,- sexy kan du være andre gang,- ikke de gang bunad passer seg!

Anonymous poster hash: bfc35...131
Skrevet

Det har jeg hørt også. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal bety noe som helst for noens valg om å bruke bunad?

Personlig kler jeg meg ikke for å tekkes mannen, eller andre menn.

Anonymous poster hash: 4c8e6...c40

Skrevet

Jeg synes heller ikke bunader er spesielt "pene", men man går jo ikke med bunad fordi de er sexy og attraktive? Det er jo tradisjon, viser tilhørighet, og er et veldig verdifullt plagg på mange måter.

Jeg hadde ikke brydd meg en døyt om mannen ikke syntes bunad var pent. Det er ikke derfor jeg går med bunad.

Skrevet

Bunaden min kommer fra hjemstedet mitt og ble brodert av mamma som nå er død.  Når jeg har på bunad på 17. mai, konfirmasjon osv VET jeg at jeg er velkledd og passende kledd.  Bunaden er fullstendig heldekkende, den består til og med av en liten lue.  Hva andre mener bryr jeg meg ikke om.  

Fordelen med en bunad er at det er en "uniform" som alltid er korrekt antrekk til spesielle begivenheter.  

Anonymous poster hash: 151e3...4db
Skrevet

Så da har han altså rett... Må si jeg er skuffa. Kommer selvsagt til å bruke den, men kommer ikke til å bli det samme.

Tuller du? Fordi en gruppe menn sier kvinner bør kle seg annerledes blir det ikke det samme?

Tenk på at trendene svinger, selv om bunaden er mer eller mindre den samme (hvor mye tilbehør man bruker kan variere). Under mer nasjonalromantiske perioder, som OL på Lillehammer, Gros typisk norsk å være god-uttalelse) var vadmel, rallarhatter og bunad tipptopp. Nå er det ikke så in. Bunaden er den samme, våre preferanser er ikke det. Er det ikke deilig at noe består? At ikke alt er flukterende trender? Du ser helt sikkert fantastisk flott ut i bunaden din, bare ikke på en kom-å-ta-meg-nå-måte. Det får disse gutta lære seg å leve med de få gangene i året det gjelder.

Skrevet

Min mann syns bunad er pent - pent! Ikke sexy - men det var vel neppe intensjonen, å kle seg sexy på 17. mai, i dåp, i konfirmasjon osv? Man er festkledt og vakker. Syns alle er fine i bunad jeg, og det er noe av det jeg liker så godt med bunader. De er alle vakre på hver sin måte, og det er også de som bærer dem. Jeg føler meg alltid pen i bunaden min, og den betyr noe for meg. Den viser hvor jeg kommer fra. Å kle seg sexy for menn kan man gjøre ved andre anledninger. Denne mannen din og disse kompisene hans høres ut som en gjeng med ......

Anonymous poster hash: ef424...edd
Skrevet

Min mann syns jeg er skikkelig pen i bunad. Får aldri så mange komplimenter som når jeg har på meg den. De gangene jeg har på bunad, er de gangene mannen glor mest på meg :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Der samme sa min mann helt til jeg fikk meg en bunad. Han syns jeg er veldig flott i den og endelig har han fått samme forhold til bunad som meg selv. Han har hatt sin noen år lenger enn meg. Han hater 17.mai, men gleder seg til å pynte seg i sitt flotteste plagg

Skrevet

Alle menn er ikke din mann. Og jeg går ikke i bunad for å få pult uansett.

Skrevet

Hva mannen sier er uvesentlig. Man kle seg som man vil....og er som man vil. Vi man la en mann diktere klesvalget sitt finnes det land for det. Sikker på du er fin jeg :)

Skrevet

Mannen min er smartere enn mannen din og han sier alle menn synes det er flott med bunad.

Anonymous poster hash: 68971...23e

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Har ikke på meg bunad for å være sexy, verken for min mann eller noen andre menn, så hva de synes bryr meg midt på leggen😊 Jeg føler meg flott i bunad. Dessuten har jeg bunad som "ingen" andre har her jeg bor. Blir stoppet og tatt bilde hver 17.mai så er ikke redd for å gli inn i mengden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...