Gå til innhold

Hvorfor bruker dere lekegrind?

Anbefalte innlegg

Skrevet

???

Anonymous poster hash: e49ca...df6

Skrevet

Fordi vi har hund, greit for ungen å kunne ligge leke uten å bli passet på, slikket i ansiktet osv hele tiden ;) 

Anonymous poster hash: b6e2c...b78
Skrevet

Fordi det er et helt trygt sted for barnet å være, også vi har hund. Det er også veldig greit å vite hvor barnet er, særlig etter de har blitt litt mobile. Våre sov også dupp i lekegrinda av og til, og var vant til å være i grinda fra de var helt små. Det var aldri noe problem med gråt eller surving for å komme ut av grinda. Brukte lekegrind fram til ca halvannetårs-alderen.

Anonymous poster hash: 95465...777

Skrevet

Ble anskaffet først pga hund, men det er veldig greit å plassere ungen der hvis det ringer på døra eller noe annet skjer. Noen av mine barn har kunnet tilbringe lange perioder med rolig lek i grinda mens jeg gjorde andre ting. Men perioden grinda var i bruk varte ikke lenge da.

Skrevet

Vi begynte med lekegrind fordi mini ble illsint av å ligge på magen på gulvet, men synes det var helt greit å ligge på magen når han kom opp i høyden. Nå er det greit å ha han liggende der mens vi gjør husarbeid. Og han synes fortsatt det er best å være litt oppe i høyden enten han ligger på mage eller rygg.

Anonymous poster hash: 7aca7...caa

Skrevet

Er du seriøs?

For at barnet skal ha et TRYGT og hyggelig sted å være når man må på do, ta en dusj, sette på klesvask, eller lignende. Seng brukes til soving.

Anonymous poster hash: de9b1...ee9

Skrevet

Hva skulle jeg gjort uten lekegrind?!?😱Med 4 barn alene hvor minste er 1 år og tasser overalt og utforsker blir det utfordrende til tider!Han er der når jeg lager middag,setter på vaskemaskin, henger opp klærne osv...er ikke der over lengre tid, men trygg plass når jeg må gjøre noe👍👍

Anonymous poster hash: 5c26d...eb4

Skrevet

Vi har ikke, men hadde vært veldig kjekt. Har en apekatt som krabber rundt og klatrer på alt, så kunne vært greit i noen minutter mens jeg f.eks. tar ut av oppvaskmaskinen. Kommer i full fart når jeg åpner den og skal klatre..

Er også kjekt å oppbevare leker der. Og kanskje kan babyen sove der, har ikke er kjekt sted å sove på dagen. Klatrer ut av vognen, så må ha på seler og styr hvis ikke jeg ser på henne hele tiden.

8 mnd nå, så lurer på om det er for sent.

Anonymous poster hash: 822f1...9c5

Gjest Antarctica
Skrevet

Fordi vi hater barn og heller vil drikke oss fulle i syden, da kan ungen være i grinda den uka til vi kommer hjem. Slipper vi at den drar utover så mye.

Skrevet

Fordi vi hater barn og heller vil drikke oss fulle i syden, da kan ungen være i grinda den uka til vi kommer hjem. Slipper vi at den drar utover så mye.

Det var det jeg visste!!!

Anonymous poster hash: 63ecd...8bb

Skrevet

Fordi når nr fire lå og styrte for seg selv på gulvet måtte hun ligge trygt. Med tre eldre søsken som med jevne mellomrom løp som ville gjennom huset var det nødvendig.

Skrevet

aldri brukt lekegrind, barna har lekt på gulvet, og jeg har hatt di i vippestol når jeg har dusja (om di var våkne, dusjet når di sov for det meste)

fikk i gave på første, men den ble aldri brukt, så den ga vi bort, den var bare stor og i veien. aldri skjønt vitsen med det.

Anonymous poster hash: 6942b...11a
Gjest Stjerneklart
Skrevet

Spør du fordi du mener at det er helt forferdelig å bruke lekegrind? Føler det er litt som å putte barnet i et lite fengsel kanskje?

Jeg har ikke lekegrind, men hadde jeg bodd i en større leilighet hvor jeg ikke har innsyn til stua fra kjøkkenet, eller at vi hadde hund, eller et hus med to etasjer, så hadde jeg absolutt brukt lekegrind. Nettopp fordi det er så trygt! Og de barna jeg kjenner som har lekegrind elsker å være der, så jeg ser ikke noe negativt med det. Det er jo ikke slik at man etterlater ungen i grinda hele dagen. De ser faktisk dagslys de også.

Skrevet

Brukte det litt med første for 12 år siden fordi jeg trodde det var sånn man gjorde... ung og dum. Ble ikke brukt mye, og heller ikke med noe mål for øyet. De to andre har ikke brukt det. Hadde trappegrind for å holde hunden nede ned nr 2 hvis behovet for å gjøre noe annet oppsto. Nr 3 har liggi på gulvet når han lå alene. Hadde bare hund noen mnd med nr 2.

Alltid hatt hus med etasjer, men likevel ikke hatt behov for grind

Anonymous poster hash: 6328d...2ce

Skrevet

Brukte det litt med første for 12 år siden fordi jeg trodde det var sånn man gjorde... ung og dum. Ble ikke brukt mye, og heller ikke med noe mål for øyet. De to andre har ikke brukt det. Hadde trappegrind for å holde hunden nede ned nr 2 hvis behovet for å gjøre noe annet oppsto. Nr 3 har liggi på gulvet når han lå alene. Hadde bare hund noen mnd med nr 2.

Alltid hatt hus med etasjer, men likevel ikke hatt behov for grind

Det sier jo kanskje litt om hva slags barn du har hatt også.

Her har jeg en veldig aktiv jente, som klatrer og ramper og er klåfingra fra morgen til kveld. Lekegrind var gull verdt fra hun begynte å åle seg rundt. Ellers hadde jeg aldri kunnet gå do eller noe.

Etterhvert fjernet vi ALT som var innen en meters høyde. Ikke engang stikkontakter, ledninger, skjøteledninger, fjernkontroller osv kan hun ha tilgang til. Er det tilgjengelig i ett sekund er hun der på flekken.

Vi har en trappegrind. Vi har ikke lyst til å ha den der men har heller ikke lyst til å måtte løpe etter barnet hvert sekund hele dagen.

Anonymous poster hash: 7452a...bcc

Skrevet

Det sier jo kanskje litt om hva slags barn du har hatt også.

Her har jeg en veldig aktiv jente, som klatrer og ramper og er klåfingra fra morgen til kveld. Lekegrind var gull verdt fra hun begynte å åle seg rundt. Ellers hadde jeg aldri kunnet gå do eller noe.

Etterhvert fjernet vi ALT som var innen en meters høyde. Ikke engang stikkontakter, ledninger, skjøteledninger, fjernkontroller osv kan hun ha tilgang til. Er det tilgjengelig i ett sekund er hun der på flekken.

Vi har en trappegrind. Vi har ikke lyst til å ha den der men har heller ikke lyst til å måtte løpe etter barnet hvert sekund hele dagen.

Anonymous poster hash: 7452a...bcc

Eldste har adhd, mellomste er den roligste ungen jeg noensinne har sett og siste er høyt og lavt hele dagen og jeg sitter ikke i ro et sekund så lenge han er våken... (han er 3 nå)

Så jada, skulle gjerne ønske at han siste kunne trives i en grind, men den gang ei. Han får krampe om jeg forsvinner ut av syne. Han river og ned alt han kommer over så "nei ikke rør den" er flittig i bruk, enda!

Skrevet

skulle ønske jeg hadde lekegrind som alenemor til en hyperaktiv smårolling som aldri sov duppen sin og som gikk i alle skap og dro ut alt, dro ned duker og kopper, gjemte fjernkontroller og plukka batterier, ingenting fikk ligge ifred! 

Jeg ble vant til å spise kald middag og dusje når barnet sov. tror jeg gikk sminkefri i over ett år og med klær som bare var kasta på:P   ellers lå alt i en pøl oppe på peisen hvor hun ikke nådde opp tilslutt:P Men , jeg greide meg! *sukk*, ikke rart jeg gikk ned 20 kilo på rekordtid<3

Anonymous poster hash: 363d8...88b
Skrevet

Hva skulle jeg gjort uten lekegrind?!?Med 4 barn alene hvor minste er 1 år og tasser overalt og utforsker blir det utfordrende til tider!Han er der når jeg lager middag,setter på vaskemaskin, henger opp klærne osv...er ikke der over lengre tid, men trygg plass når jeg må gjøre noe

En 1 åring i lekegrind er vel litt drøyt

Anonymous poster hash: c8b56...6e4

Skrevet

For barnets trygghet, for å ha leker samlet rundt barnet, for at barnet skal ligge mykere og varmere enn på gulvet. Ene min elsket å sove i lekegrinda.

Skrevet

Hehe drøyt med 1 åring i lekegrind??😂😂Okei😂Han liker seg godt der og jeg synes det er tryggere enn at han skal være med meg i vaskekjelleren med mye rart å røre, eller klatre ut av stolen når jeg lager middag.alle vil vell ha det tryggest mulig for barnet, eller??😱

Skrevet

Vi har ikke, men hadde vært veldig kjekt. Har en apekatt som krabber rundt og klatrer på alt, så kunne vært greit i noen minutter mens jeg f.eks. tar ut av oppvaskmaskinen. Kommer i full fart når jeg åpner den og skal klatre..

Er også kjekt å oppbevare leker der. Og kanskje kan babyen sove der, har ikke er kjekt sted å sove på dagen. Klatrer ut av vognen, så må ha på seler og styr hvis ikke jeg ser på henne hele tiden.

8 mnd nå, så lurer på om det er for sent.

Er absolutt ikke forsent!

Anonymous poster hash: 36175...a7f

Skrevet

8 mnd og fremover er perfekt alder for lekegrind. Det er jo nå barnet begynner å krabbe rundt og snart reiser det seg, og i lekegrinda kan det være trygt. Barn i den alderen kan være til stor fare for seg selv, og forstår ennå ikke at der og der må de ikke gå/krabbe.

Skrevet

Fordi det er et trygt sted for barnet å være når jeg må få gjort andre ting enn å stirre på det hvert sekund! Med tre barn er det mye som må bli gjort iløpet av dagen, og med en baby som åler seg og reiser seg, roter i skuffer og ikke minst - putter ALT av smårusk og rask inn i munnen sin HELE tiden, så er det veldig kjekt å ha et sted som er helt trygt å kunne plassere henne i korte perioder. Hun er en fare for seg selv nå om dagen, og har nesten-kvalt seg selv flere ganger, pga småting hun har fått tak i og puttet i munnen... Helt grusomt, så lekegrinda er verdt sin vekt i gull!!

Anonymous poster hash: a13bc...6fc

Skrevet

Hadde sånn som kunne settes helt opp, og brukte til dagseng da de var veldig små. Men etter at de begynte å bevege seg rundt ble den lite brukt. Spesielt yngste ville ikke være der da.

Skrevet

8 mnd og fremover er perfekt alder for lekegrind. Det er jo nå barnet begynner å krabbe rundt og snart reiser det seg, og i lekegrinda kan det være trygt. Barn i den alderen kan være til stor fare for seg selv, og forstår ennå ikke at der og der må de ikke gå/krabbe.

Har krabbet og reist seg opp i et par måneder allerede. Så litt ferdig med den "verste slå seg-perioden". Men kommer vel en til når hun begynner å gå..

Vi skal nok vurdere det. Kan ha leker der, og brukes jo bare når det er nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...