Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #1 Skrevet 25. april 2016 Merket dere bedring? Hvor raskt merket dere bedring? Baby 10 mnd. Håper på bedring raskt! Anonymous poster hash: efccf...a58
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #2 Skrevet 25. april 2016 Merket bedring etter et par dager, men det er veldig individuelt. Vi måtte slutte igjen etter en stund pga bivirkninger. Anonymous poster hash: 5e123...13d
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #4 Skrevet 25. april 2016 Merket ikke noe særlig bedring egentlig.. Anonymous poster hash: 64dd9...d26
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #5 Skrevet 25. april 2016 Så bra at dere har merket bedring så fort. Hva annet har dere prøvd enn nexium? Synd det ikke hadde bedring siste anonym. Hva prøver/prøvde dere da? Takk for svarene! Anonymous poster hash: efccf...a58
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #6 Skrevet 25. april 2016 Hvordan fikk dere vite at barna har reflux? Mistenker at min 5 måneder gamle baby har det. Anonymous poster hash: f1835...b23
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #7 Skrevet 25. april 2016 Vår hadde stille refluks. Ville aldri ligge på ryggen. Gråt masse, kjempesliten men sovnet bare på skulderen (med hodet opp). Våkna så fort hun ble lagt ned. Så ut som hun svelget mye når hun lå på rygg. Vi begynte med Losec (løste opp tabletter i vann), men gikk etter hvert over til omeprazol noe jeg syntes funket bedre og var lettere å gi (små kuler man kunne blande i grøt feks). Merket bedring etter ca en uke. Ble ikke "bra" men mye bedre enn det hadde vært. Anonymous poster hash: 5e4be...4e8
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #8 Skrevet 25. april 2016 Hvordan fikk dere vite at barna har reflux? Mistenker at min 5 måneder gamle baby har det. Anonymous poster hash: f1835...b23 Min erfaring er at det går mest på hva man som foreldre beskriver. Måtte utelukke melkeallergi først. De tok også røntgen med kontrast, men de så ikke så mye på den, og legen der sa også at det gikk mest på hva vi opplevde/fortalte. De tok ikke pH-måling av så små, da de spiser så ofte at de uansett ikke får gode målinger. Sa legen på ahus til oss hvert fall. Baby var tre mnd da vi var der. Anonymous poster hash: 5e4be...4e8
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #9 Skrevet 25. april 2016 Vår hadde stille refluks. Ville aldri ligge på ryggen. Gråt masse, kjempesliten men sovnet bare på skulderen (med hodet opp). Våkna så fort hun ble lagt ned. Så ut som hun svelget mye når hun lå på rygg. Vi begynte med Losec (løste opp tabletter i vann), men gikk etter hvert over til omeprazol noe jeg syntes funket bedre og var lettere å gi (små kuler man kunne blande i grøt feks). Merket bedring etter ca en uke. Ble ikke "bra" men mye bedre enn det hadde vært. Anonymous poster hash: 5e4be...4e8 Samme her med begge mine barn. Vi har riktignok god erfaring med Losec. Anonymous poster hash: 5e123...13d
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #10 Skrevet 25. april 2016 Takk for svarene. Her har det også gått på hva vi som foreldre forteller. Dårlig søvn, matvegring, dårlig vektoppgang, veldig urolig, urolig søvn, ikke sammenhengende søvn, mye gulp samt at jeg hører at det kommer noe opp i halsen men det kommer ikke ut hver gang. Anonymous poster hash: efccf...a58
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #11 Skrevet 25. april 2016 Vektoppgang ja. Det er de veldig opptatt av, at den skal være lav hvis det er refluks. Vår hadde god vektoppgang, og jeg tror det var fordi hun trøstet seg med puppen/den gav lindring. En del babyer med refluks som har det slikt. Anonymous poster hash: 5e4be...4e8
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #12 Skrevet 25. april 2016 Ja det har irritert meg litt faktisk. For selv om vår har dårlig vektoppgang så har han gått litt opp. Men det har vært nok tydeligvis. Alltid bare fått svar som "ja men han går jo opp i vekt da".... Men jeg har også lest at vekta må ikke gå ned ved reflux. Anonymous poster hash: efccf...a58
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #13 Skrevet 25. april 2016 Datteren min hadde stille refluks. Hadde to ulike pH-målinger ved ca 5 mnd. Vektoppgangen var helt fin. Sov ekstremt dårlig og ville ikke ligge på ryggen. Fikk nexium uten at det hjalp nevneverdig. Vokste det av seg da hun var rundt 1,5 år. Anonymous poster hash: 64dd9...d26
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #14 Skrevet 25. april 2016 Ja, mitt inntrykk er rett og slett at det er lite kompetanse på refluks i Norge, og særlig stille refluks. Det er bare noe de har lest litt om, og en av tingene som "må" være der er lav vektoppgang. Mener jeg leste forskning på at ca. 20% av barna med refluks hadde god vektoppgang, nettopp fordi de brukte mat som trøst /lindring. Det virker som kunnskapen om dette øker i Norge, mens feks. I USA er dette relativt vanlig, det samme med medisinering for det. Vil tro at mye "kolikk" oppover har vært barn som har strevd med dette :/ Håper kunnskapen øker blant helsepersonell i Norge også. Følte vi måtte krangle hele veien. Det er selvsagt ingen som VIL at babyen skal gå på medisiner, men med så store plager er det verdt å prøve. Synes jeg. Anonymous poster hash: 5e4be...4e8
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #15 Skrevet 25. april 2016 Vektoppgang ja. Det er de veldig opptatt av, at den skal være lav hvis det er refluks. Vår hadde god vektoppgang, og jeg tror det var fordi hun trøstet seg med puppen/den gav lindring. En del babyer med refluks som har det slikt.Anonymous poster hash: 5e4be...4e8 Absolutt. Mine lå over snittet hele veien. Jeg hadde masse melk og de trøstespiste så det holdt. Gjorde det jo selvsagt ikke noe bedre. En negativ spiral det var vanskelig å komme ut av. Anonymous poster hash: 5e123...13d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå