Gå til innhold

Er det trygt å reise til Kreta i sommer tror dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestilt reise til Chana. Tror dere vi vil merke flyktningstrømmen der?

Ser at Spania og Italia er listet opp til å være utrygge med tanke på bombefare. Men hva med Kypros, Hellas (Kreta) og de andre turislandene?

Jeg vet det ikke er så stor fare for at det skjer noe akkurat når vi er der, og akkurat der vi er men kjenner litt på usikkerheten lell.

Noen andre som reiser uansett?

Anonymous poster hash: 8ca4f...485

Skrevet

Selvfølgelig er det det!

Anonymous poster hash: 2e2e4...80b

Skrevet

Hvor ser du at Spania og Italia er utrygt pga bombefare?

Anonymous poster hash: 93952...a92

Skrevet

Det skal vi også. Det er forholdsvis lite flyktninger der. De øyene som er hardest rammet er de som er ved Tyrkia. Om du leser nyheter så ser også at det er lite å inne om Kreta og flyktninger. Jeg uroer meg heller ikke for terrorister. De kan være over alt. 

Anonymous poster hash: dbb3e...0a3
Skrevet

Trygt er det nok, men lite kult om det plutselig blir skylt opp lik på stranden. Hadde styrt langt unna indre Middelhavet.

Anonymous poster hash: 81494...b2e

Skrevet

Kreta er generelt alt for langt unna der flyktningsstrømmen kommer inn. Chania er helt trygt sånn sett. Min tante bor der nede og sier livet er akkurat som før. 

Anonymous poster hash: 66989...457
Skrevet

Hva med Rhodos da?

Anonymous poster hash: 38522...d11

Skrevet

Jeg er på Kreta akkurat nå faktisk. Vært litt rundt omkring med leiebil og ikke sett noe til flyktninger her. Alt er stille og fredelig. Ingen lik på strendene 😂

Her er alt som normalt. Men man kan aldri vite hvor terrorister vil slå til. Sannsynligheten for at det skjer akkurat når dere er her og akkurat der dere befinner dere er forsvinnende liten så ville ikke latt den bekymringen stoppet meg. :-)

Anonymous poster hash: 25531...670

Skrevet

Jeg er på Kreta akkurat nå faktisk. Vært litt rundt omkring med leiebil og ikke sett noe til flyktninger her. Alt er stille og fredelig. Ingen lik på strendene 😂

Her er alt som normalt. Men man kan aldri vite hvor terrorister vil slå til. Sannsynligheten for at det skjer akkurat når dere er her og akkurat der dere befinner dere er forsvinnende liten så ville ikke latt den bekymringen stoppet meg. :-)

Veldig usmakelig den smiley..

Anonymous poster hash: 23641...b0f

Skrevet

Ja det kan jeg forstå, men jeg tror du tolket den på en annen måte enn den var ment.

Jeg mente naturligvis ikke at det er festlig med døde lik som flyter i land på strendene. Det er selvsagt trist og tragisk.

Men nå flykter de gjerne ikke i båt til Kreta da det ligger alt for langt unna.

Det var en over her som nevnte at det ikke ville være særlig kult med døde lik som blir skyldt i land på strendene. Det skal en del til før de evt havner på Kreta om de drukner på vei til feks lesvos. Så det jeg mente var at det ikke er noen stor fare for å komme over et lik langs strendene her. Det er i det minste det siste man bør engste seg for, fordi sjansen for å komme over et lik på stranda er så ekstremt liten. Da skal de drive langt.

Beklager om den kom feil ut.

Men det er som sagt relativt liten sannsynlighet for å komme over døde kropper på strendene her.

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns vel hele tråden er passe usmakelig.

"Vil jeg merke noe til verdens ondskap i fellesferien? Eller slipper jeg unna som jeg har gjort de foregående 35 år?"

Skrevet

hva med rhodos?

Anonymous poster hash: 73bce...bc9
Skrevet

Innlegg slettet pga dobbelpostering.

Moderator K. Taylor

Skrevet

"Vil jeg merke noe til verdens ondskap i fellesferien? Eller slipper jeg unna som jeg har gjort de foregående 35 år?"

Delvis enig. Men samtidig må livet gå videre. Både for vår skyld, og for lokalbefolkningens del. Hva tror du skjer i Hellas dersom ingen reiser dit? Familiebedrifter vil gå konkurs, og mange vil lide. Ved å leve som vanlig og ikke la seg skremme, vinner vi mot terroristene.

For å svare deg, hi, jeg tror det vil bli fint å reise til Kreta i sommer. Kanskje litt roligere enn vanlig, men fremdeles varmt og deilig. Maten er den samme, folkene er de samme, og sola skinner som alltid.

Anonymous poster hash: ffcf7...f0d

Skrevet

Kan ikke se noen forskjell fra kreta til Norge om det er terror du frykter.

Anonymous poster hash: c33aa...c23

Skrevet

Det tenker jeg også! Stakkars flyktninger! De er blitt pest og kolera,ingen vil se dem,ingen vil hjelpe dem,det største målet er å ikke ødelegge ferien sin ved å se stakkarer! Og de er ikke terrorister en gang! Jeg ville vært mer redd for terrorister men ville hjulpet mennesker i nød. Ifjor var vi i Tyrkia og jeg håpet så på å møte flyktninger,gi dem penger og mat.

Anonymous poster hash: 847d0...168

Skrevet

Det tenker jeg også! Stakkars flyktninger! De er blitt pest og kolera,ingen vil se dem,ingen vil hjelpe dem,det største målet er å ikke ødelegge ferien sin ved å se stakkarer! Og de er ikke terrorister en gang! Jeg ville vært mer redd for terrorister men ville hjulpet mennesker i nød. Ifjor var vi i Tyrkia og jeg håpet så på å møte flyktninger,gi dem penger og mat.

Herregud.... Men så reis ut og redd verden da! "Ingen vil hjelpe dem"? Vet du hvor mye bistandsmidler som går rett til disse lykkejegerne eller?? Snakk om å være naiv...

Skrevet

Herregud.... Men så reis ut og redd verden da! "Ingen vil hjelpe dem"? Vet du hvor mye bistandsmidler som går rett til disse lykkejegerne eller?? Snakk om å være naiv...

Det er du som er naiv. Naiv, kunnskapsløs og uten kontakt med virkeligheten. På toppen av det hele formulerer du deg hånlig og nedlatende om andre menneskers ulykke.

Anonymous poster hash: 2e2e4...80b

Skrevet

Jeg føler ikke jeg trenger å redde verden men om noen trenger hjelp i mitt nabolag,da rekker jeg altså hånden. Jeg snur ikke hodet når jeg ser folk som trenger hjelp. Jeg er også en lykkejeger! Om jeg ikke føler meg bra et sted,ja,jeg flytter,jeg skifter restaurant,jeg kjøper nytt hus osv. Jeg ønsker ikke å være i en ulykkelig ekteskap. Ja,jeg er lykkejeger. Om det skulle vært krig om noen dager og jeg fikk høre at hus ble bombet ja,jeg ville blitt flyktning. Det har ingenting med bistandsmidler å gjøre men om sikkerhet til barna mine. HI her ønsker ikke å møte flyktninger for å ikke ødelegge sin ferie,for at hennes barn ikke får trist mine. Tenk hvor stor "lykkejeger" hun ville blitt om det var henne som opplevde det krigshelvete. Vi ville trolig sett henne i Canada,deg også,så langt ville dere flyktet. Flyktninger er mennesker som meg og deg. Forskjellen er at de er midt oppi helvete,du og jeg planlegger bare sol og sommer. Og ja,jeg kan gi bort 50 euro eller så til en eller annen flyktningkvinne uten at mine barn sulter ihjel.

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvor mye bistandsmidler går "rett til disse lykkejegerne", da, du som har sånn peiling?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...