Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #1 Skrevet 25. april 2016 Min beste veninne har fått seg ny kjærste. Jeg har ikke møtt han ennå, men må innrømme at jeg ble veldig betenkt når hun fortalte at han er frimurer. Det jeg vet om frimurerne er ikke positivt. Dette er en veldig sterk dame, men jeg er skeptisk likevel. Er det noen som vet mer om dette enn meg? Har jeg noen grunn til å bekymre meg? Anonymous poster hash: d2b48...c69
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #2 Skrevet 25. april 2016 Har hatt frimurere i familien i generasjoner og venner av familien. joda, har hørt en del historier som har versert i media og diverse, men har aldri opplevd disse menneskene som annet enn hyggelig og vennlige - rett og slett helt vanlige mennesker. Har heller ikke inntrykk av at de har like mye makt og innflytelse i 2016 som de hadde i "gamledager" eller som de i noen tilfeler har i utlandet. Det er strengt talt mange andre ting som heller ville bekymret meg enn om noen var frimurer men det er min mening da Anonymous poster hash: c7d16...dde
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #3 Skrevet 25. april 2016 Det er drikking og puling og horeri. Upålitelig svineaktig klubb for grisete gubber. Anonymous poster hash: a9ab3...28b
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #4 Skrevet 25. april 2016 For min del er jeg mer bekymret for dårlig rettskriving enn for frimurere. Anonymous poster hash: ebe6e...381
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #5 Skrevet 25. april 2016 Det er drikking og puling og horeri. Upålitelig svineaktig klubb for grisete gubber. Anonymous poster hash: a9ab3...28b Haha, prøvde du å tulle, eller mener du faktisk dette? Frimurer er i dag ikke noe annet en en losje der menn møtes, faktisk vil jeg nesten si at han pga. av gutteklubbenGrei vil komme seg til bedre jobber og ha et bedre kontaktnett. Anonymous poster hash: 69048...5bc
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #6 Skrevet 25. april 2016 Ikke noe å bekymre seg for. Anonymous poster hash: ac372...d40
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #7 Skrevet 25. april 2016 Min mann er frimurer. Faren hans og onkelen hans også og de tre er de mest sympatiske og snilleste mennene jeg vet om. De har enorme nettverk, gode jobber. Alle tre i lederstillinger. De er intelligente, morsomme og omtenksomme. De har mye omsorg for mennesker i alle samfunnslag. Dette er menn som stadig imponerer meg med sine evner til refleksjon. Jeg ville ikke vært bekymret. Tvert i mot. Anonymous poster hash: b4472...bfe
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #8 Skrevet 25. april 2016 Det er drikking og puling og horeri. Upålitelig svineaktig klubb for grisete gubber. Anonymous poster hash: a9ab3...28b Akkurat dette er min erfaring også. Trist å holde maska rundt alle konene som trodde mennene hadde viktige "møter". Anonymous poster hash: b22d4...e5b
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #9 Skrevet 25. april 2016 Liker ikke fremgangsmåten deres. Som feks at de som frimurere er pliktig til å støtte/være enig med andre frimurere uansett, utenfor frimurerlosjen også. Så ikke rart om noen kommer litt lett til gode jobber osv. Liker heller ikke at det bare er folk med "titler" som blir vervet til losjen. Og jada, har menn i familien som er frimurere så dette er ikke noe jeg har hørt "på bygda". Så personlig liker jeg ikke konseptet. Men for all del, de er jo verken voldelige eller storkriminelle, så sånn sett er det jo trygt å ha en kjæreste som er frimurer. Anonymous poster hash: 48f16...596
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #10 Skrevet 25. april 2016 Det er jo ofte en særegen type menn de er ute etter i Frimurerlosjen. Min erfaring er at du finner få rørleggere, snekkere og veiarbeidere for å nevne noen yrkesgrupper, i losjen - med mindre de driver firma selv og det gir en viss økonomisk avkastning. Tanken i losjen er vel nå til dags hovedsaklig å knytte kontakter - og ha mange å spille på. Frimurerlosjen er vel også en slags økonomisk "støtteklubb" hvor medlemmene skal sørge for hverandre hvis det trengs. Jeg kjenner flere frimurere. Flotte folk, felles for de fleste av dem er at de er ganske "utadvendte" og trygge på seg selv. Så det å være frimurer i seg selv er vel ikke direkte negativt, men det jeg må innrømme at jeg er mye mer skeptisk til, er "kameraderiet" som foregår innad i disse losjene. Når man har en "broder" i omtrent alle samfunnslag og yrker, så er det lett å dra fordeler i flere ulike sammenhenger. Anonymous poster hash: e13a1...cc2
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #11 Skrevet 26. april 2016 Min bror er frimurer(ung og singel), jobber som snekker på en byggevarehandel, normal lønn, ingen tittel. Han også forteller om det å bygge nettverk, men også mye foregår bak låste dører som kjærester/koner (og noen ganger sjefer) ikke ville satt særlig stor pris på... Anonymous poster hash: 62743...2fd
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #12 Skrevet 26. april 2016 Jeg kjenner også en snekker med dårlig økonomi og dårlig helse som er med. Så kjenner ikke helt igjen beskrivelsene i denne tråden. Anonymous poster hash: d8861...bfb
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #13 Skrevet 26. april 2016 Det er kameraderi, uspiselig religiøs ideologi, og skjulte strukturer som ødelegger det åpne, transparente demokratiet vi bygger samfunnet vårt på. Det finnes byer i norge der byutviklingen, reguleringsplaner, komunale tomtesalg er helt ut uforståelig sett fra rene demokratiske prossesser, men som gir 100% mening ut fra medlemslista i frimurerlosjen. Anonymous poster hash: a9ab3...28b
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #14 Skrevet 26. april 2016 Det er kameraderi, uspiselig religiøs ideologi, og skjulte strukturer som ødelegger det åpne, transparente demokratiet vi bygger samfunnet vårt på. Det finnes byer i norge der byutviklingen, reguleringsplaner, komunale tomtesalg er helt ut uforståelig sett fra rene demokratiske prossesser, men som gir 100% mening ut fra medlemslista i frimurerlosjen. Anonymous poster hash: a9ab3...28b For noe bombastisk piss!!! Anonymous poster hash: 23a51...54e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #15 Skrevet 26. april 2016 For noe bombastisk piss!!! Anonymous poster hash: 23a51...54e Dette har du innsikt i, skjønner jeg. Anonymous poster hash: a9ab3...28b
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #16 Skrevet 26. april 2016 Folk i logen er vel forskjellige som så mange andre - men jeg må innrømme at jeg har møtt noen litt creepy typer som var med. Jeg er imot logen pga de udemokratiske elementer i deres måte å fungere på, og så er jeg temmelig skeptisk til hele "hemmelig klubb med hemmelige liksomreligiøse ritualer"-greia. Anonymous poster hash: c5cc5...7b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå