Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #51 Skrevet 25. april 2016 Hun er littvirkelighetsfjern hvis hun går og er sur pga det. Min svigermor kom i hvit kjole i vårt bryllup, noe jeg syns er veldig respektløst, men jeg er ikke sur på henne fordi. For meg var det bare nok en bekreftelse på at hun ikke liker meg, men er hun teit nok til å vise det for hele selskapet så ok.... Anonymous poster hash: 33fa2...90d
Gjest Antarctica Skrevet 25. april 2016 #52 Skrevet 25. april 2016 Two wrongs don't make one right. Selv om svigerinnes reaksjon er barnslig, er det litt korttenkt å ikke prøve å oppdatere seg på helt enkle kjøreregler for kleskoder i bryllup. Regner med at hun ikke går rundt med joggis og crocs på jobb som bankrådgiver, selv om det er helt lov å kle seg slik, ikke har magetopp på familiemiddag med svigers og lignende. Jeg har sjekket med "Skikk og bruk"- boka. Det står ingenting om rød farge. Det står at man ikke skal prøve å overstråle bruden. Så HI har ikke gjort noe feil.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #53 Skrevet 25. april 2016 Så hvis du liker hvitt og ønsker å ha det på deg, vil du kle deg i hvit kjole til bryllup? Personlig ville jeg ikke ha gjort det, men jeg syntes det var helt greit at to av mine gjester hadde hvit kjole i mitt bryllup. Akkurat den regelen, at bruden skal være den eneste i hvitt, synes jeg gir mening - da skiller hun seg ut blant gjestene. Jeg har ikke noe problem med å respektere regler som gir mening, bare de som er fjollete. Alle forstår at en kvinne som har rød kjole i sin brors bryllup ikke mener å signalisere at hun har hatt sex med ham, og det blir latterlig å skulle kreve at hun velger seg en annen kjole fordi noen har fått det for seg. Blir like dumt som den damen jeg hørte om som skjelte ut mannen sin da han overrasket henen med en bukett gule roser. Det betyr visstnok hat eller svik på blomsterspråket, som stakkaren aldri hadde hørt om. Idioti. Anonymous poster hash: 806cc...39b
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #54 Skrevet 25. april 2016 Jeg hadde helt ærlig hevet et øyebryn hadde noen kommet i en rød kjole til et bryllup men hadde ikke dømt personen nord og ned men heller fått meg en god latter. Det er visse kjøreregler i bryllup men det er som regel brudeparet som lager disse reglene om hva som er greit. Bare si unnskyld til svigerinnen din og at du ikke visste bedre. Anonymous poster hash: 24dcc...40e
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #55 Skrevet 25. april 2016 Jeg hadde helt ærlig hevet et øyebryn hadde noen kommet i en rød kjole til et bryllup men hadde ikke dømt personen nord og ned men heller fått meg en god latter. Det er visse kjøreregler i bryllup men det er som regel brudeparet som lager disse reglene om hva som er greit. Bare si unnskyld til svigerinnen din og at du ikke visste bedre. Anonymous poster hash: 24dcc...40e Da får de opplyse om "kjørereglene" i invitasjonen, slik at gjestene vet hva de har å forholde seg til. Anonymous poster hash: 806cc...39b
Iiiiik Skrevet 25. april 2016 #56 Skrevet 25. april 2016 Hjelp! Jeg blir stadig oppgitt over hvor mye styr enkelte bruder lager om bryllupet sitt, og hvor mange ting som kan ødelegge den perfekte dagen. Du får si til bruden at du beklager, og at du ikke visste om denne regelen. For broren din sin skyld er det vel hyggelig hvis relasjonen kan normaliseres.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #57 Skrevet 25. april 2016 Jeg hadde helt ærlig hevet et øyebryn hadde noen kommet i en rød kjole til et bryllup men hadde ikke dømt personen nord og ned men heller fått meg en god latter. Det er visse kjøreregler i bryllup men det er som regel brudeparet som lager disse reglene om hva som er greit. Bare si unnskyld til svigerinnen din og at du ikke visste bedre. Anonymous poster hash: 24dcc...40e Det må være en rimelig nevrotisk latter. Anonymous poster hash: a0d34...402
Gjest Antarctica Skrevet 25. april 2016 #58 Skrevet 25. april 2016 Personlig ville jeg ikke ha gjort det, men jeg syntes det var helt greit at to av mine gjester hadde hvit kjole i mitt bryllup. Akkurat den regelen, at bruden skal være den eneste i hvitt, synes jeg gir mening - da skiller hun seg ut blant gjestene. Jeg har ikke noe problem med å respektere regler som gir mening, bare de som er fjollete. Alle forstår at en kvinne som har rød kjole i sin brors bryllup ikke mener å signalisere at hun har hatt sex med ham, og det blir latterlig å skulle kreve at hun velger seg en annen kjole fordi noen har fått det for seg. Blir like dumt som den damen jeg hørte om som skjelte ut mannen sin da han overrasket henen med en bukett gule roser. Det betyr visstnok hat eller svik på blomsterspråket, som stakkaren aldri hadde hørt om. Idioti. Anonymous poster hash: 806cc...39b Betyr det ikke hemorroider, altså?!?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #59 Skrevet 25. april 2016 Betyr det ikke hemorroider, altså?!? Gule roser eller rød kjole? Anonymous poster hash: 806cc...39b
soleia Skrevet 25. april 2016 #60 Skrevet 25. april 2016 Syntes i grunn det var nok å gjere før bryllupet mitt, om eg ikkje skulle førehandsgodkjenne alle kjolane og. Heldigvis var det berre forlovaren som spurde om fargevalg, og det syntes eg var greit
Gjest Antarctica Skrevet 25. april 2016 #61 Skrevet 25. april 2016 Gule roser eller rød kjole? Anonymous poster hash: 806cc...39b Begge deler, kanskje 😂
hol(L)y COW Skrevet 25. april 2016 #62 Skrevet 25. april 2016 De konglige dukker opp i rød kjole i bryllup rett som det er. Jeg vil tro de har bedre greie på etikette enn de fleste. Case closed.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #63 Skrevet 25. april 2016 Begge deler, kanskje Det er klart, hvis hun mistenkte at han med de gule rosene ønsket å påpeke hemorroidene hennes, så skjønner jeg at hun kanskje ikke syntes det var så romantisk. Anonymous poster hash: 806cc...39b
Gjest Antarctica Skrevet 25. april 2016 #64 Skrevet 25. april 2016 De konglige dukker opp i rød kjole i bryllup rett som det er. Jeg vil tro de har bedre greie på etikette enn de fleste. Case closed. Eller så ligger de med alle mulige!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #65 Skrevet 25. april 2016 Eller så ligger de med alle mulige! De kongelige har jo historie for å ha seg med hverandre. Anonymous poster hash: 806cc...39b
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #66 Skrevet 25. april 2016 Gule roser eller rød kjole? Anonymous poster hash: 806cc...39b Kanskje de velger rød kjole for å skjule de har mensen den dagen. Anonymous poster hash: a31f9...ab5
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #67 Skrevet 25. april 2016 Jeg hadde ikke brydd meg noe som helst om noen kom i rød eller sort kjole i bryllupet mitt. Ville vært litt overrasket hvis noen kom i hvitt, særlig hvis den liknet en brudekjole, men ville heller ikke da brydd meg personlig. Er jo denne personen som "ser dum ut" for de andre gjestene. Merkelig at hun henger seg SÅ opp i det. Synes synd på de som lar slike ting ødelegge gleder, glad jeg ikke er sånn. Anonymous poster hash: 56275...659
Iiiiik Skrevet 25. april 2016 #68 Skrevet 25. april 2016 Jeg hadde helt ærlig hevet et øyebryn hadde noen kommet i en rød kjole til et bryllup men hadde ikke dømt personen nord og ned men heller fått meg en god latter. Det er visse kjøreregler i bryllup men det er som regel brudeparet som lager disse reglene om hva som er greit. Bare si unnskyld til svigerinnen din og at du ikke visste bedre. Anonymous poster hash: 24dcc...40e Regner med at du ganske ofte går rundt og får en god latter av andre. For meg er det verre å le bak ryggen av folk fordi de ikke kjenner alle kjøreregler enn å bryte en uskreven regel som helt tydelig ikke er kjent for alle.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #69 Skrevet 25. april 2016 Så det er vanlig å bare ha EN kjole i skapet? Enn hvis man bare har en hvit lang kjole i skapet og liker hvitt, skal man gå i det og se lik bruden ut i bryllupet? Tro det eller ei, men jeg har faktisk INGEN kjoler i skapet mitt Anonymous poster hash: 8862c...eb2
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #70 Skrevet 25. april 2016 Hadde noen dukket opp i rød kjole i bryllupet mitt, og spesielt min svigerinne, så hadde jeg bare ledd og slengt noen kommentarer på det Herregud, tenk å være sur for noe sånt! Da er man kanskje ikke så lykkelig i itgangspunktet, da... Om man lar noe sånt ødelegge dagen... Men noen blir jo helt bridezillas..! Anonymous poster hash: 2672b...6b0 Men hvorfor skulle du ha slengt noen kommentarer på det? Anonymous poster hash: 7d1e9...8f2
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #71 Skrevet 25. april 2016 Så det er vanlig å bare ha EN kjole i skapet? Enn hvis man bare har en hvit lang kjole i skapet og liker hvitt, skal man gå i det og se lik bruden ut i bryllupet? Jeg har faktisk bare EN kjole i skapet mitt, er det og galt? Anonymous poster hash: 7d1e9...8f2
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #72 Skrevet 25. april 2016 Vet ikke hva du mener med kokuranse, men ville du ha gått i knekort hvis kleskode var galla, eller med joggesko på forretningsmøte? Det finnes 1000 andre fargenyanser enn rødt. Hvorfor MÅ man velge det? beste bryllup og stil. Kva er gale med rød ???????????? Det står vel i konkeranse regler om BRYLLUPET. Anonymous poster hash: 19b6a...23a
Elsker livet Skrevet 25. april 2016 #73 Skrevet 25. april 2016 Håper det er lenge til jeg skal i bryllup. Så mye ubetydelig vissvass! Tenker bryllupsetikkete bør være en smule logisk om man skal bry seg med det. Å kort kjole om kleskoden er galla? Hva får folk til å ønske å diktere gjestene sine på den måten. Eneste jeg forventet av gjestene var at de stilte noenlunde presis, i klær de selv føler seg vel i og at de oppfører seg som man forventer av voksne mennesker. Det vil si at de ikke klager høylytt på maten, er hyggelige og ikke raserer stedet. I tillegg er det greit om de ikke skjenker seg slik at de blir en belastning for andre.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #74 Skrevet 25. april 2016 Så utrolig trist at din svigerinne velger å fokusere på noe hun selv gjør til noe negativt når hun husker bryllupet sitt. Det hun velger å gjøre er å fokusere på og huske det negative. Jeg synes synd på din bror, for jeg vil tro dette ikke er det eneste feltet hans kone er urimelig og svært umoden på. Jeg tror han går noen veldig slitsomme år i møte med en slik steil kone som i år gnager på problemer som ikke er et problem andre steder enn i hennes eget hode. Stakkars mann! Anonymous poster hash: 4f913...517
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #75 Skrevet 25. april 2016 Det er rart dette med kleskoder i bryllup. Venninnen min spurte meg om hun kunne bruke hvit kjole. Kjolen var fin og så ikke ut som en brudekjole. I etterkant fikk jeg høre at det var noen som trodde det var to bruder. Du må heve deg over det, og hvis du får noen spørsmål og kommentarer, kan du jo si at sex med broren din, det hadde vært noe det. Anonymous poster hash: 02120...b16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå