Gå til innhold

Rød kjole i bryllup, svigerinne sint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri drømt om bryllup, og har sikkert gått glipp av mye jentene med skoesker fulle av utklipp har i ryggmargen. Rød kjole-forbudet har jeg kun lest om her inne. Jeg har derimot lest skikk og bruk-boken fra 60-tallet flere ganger, og kan ikke huske å ha lest dette i den. Tror det kun er her man gidder å bru seg om slikt (og his svigerinne, tydeligvis).

Anonymous poster hash: 0aa42...8d3

Skrevet

Antageligvis så ligger det mer i dette enn bare symbolikken av den røde kjolen. Du tok på deg en iøynefallende kjole og bruden føler kanskje at du (kanskje nok en gang) tok glansen fra henne og skulle få ting til å handle om deg. (Jeg kjenner verken deg eller henne, men antar utfra hva du skriver)

Måten å løse dette på er å snakke ordentlig sammen og at du inntar en ydmyk holdning ovenfor henne. Dette handler mest sannsynlig om mye annet.

Anonymous poster hash: 9af9d...7b5

Skrevet

Eg har vist trampet skikkelig i klaveret. Jeg har ikke holdt meg oppdatert og hadde på meg en lang rød kjole i bryllupet til min bror i fjor sommer. Ante fred og ingen fare, trodde jeg hadde valgt en fin kjole, men nå får jeg høre at hun er sur og sint på meg pga dette. Jeg ante virkelig ikke at man ikke kunne gå i rødt. Hadde du blitt sur hvis noen hadde gått i en rødkjole i ditt bryllup?

Anonymous poster hash: d697f...598

Jeg hadde blitt sur om noen hadde kommet i rød kjole i mitt bryllup ja. Det er en del av skikk og bruk reglene som jeg har vist om siden jeg var typ 15år - man går ikke i hvitt/beige, sort eller rødt i bryllup, med mindre du har spurt bruden om det på forhånd. 

Hvit er brudens farge, sort står for ulykke, og rødt for utroskap. 

Anonymous poster hash: 9ec61...1b3

Skrevet

Jeg hadde blitt sur om noen hadde kommet i rød kjole i mitt bryllup ja. Det er en del av skikk og bruk reglene som jeg har vist om siden jeg var typ 15år - man går ikke i hvitt/beige, sort eller rødt i bryllup, med mindre du har spurt bruden om det på forhånd. Hvit er brudens farge, sort står for ulykke, og rødt for utroskap.  Anonymous poster hash: 9ec61...1b3

Å ikke komme i sort er urimelig, da alle har " den lille sorte" i skapet son passer til alle anledninger.

Forøvrig synes jeg alle som hisser seg opp over gamle tradisjoner bare 10% vet om, er superteite.

Anonymous poster hash: 8b05a...221

Skrevet

Jeg hadde blitt sur om noen hadde kommet i rød kjole i mitt bryllup ja. Det er en del av skikk og bruk reglene som jeg har vist om siden jeg var typ 15år - man går ikke i hvitt/beige, sort eller rødt i bryllup, med mindre du har spurt bruden om det på forhånd. 

Hvit er brudens farge, sort står for ulykke, og rødt for utroskap. 

Anonymous poster hash: 9ec61...1b3

Jeg hadde ikke tenkt et halvt sekund engang, på at jeg ikke kunne den sorte kjolen i bryllup eller ei

Anonymous poster hash: 7d1e9...8f2

Skrevet

Du har fått mange sterke meninger ut av å bare se på bildene, skjønner jeg.

Det er noen få steder man har kleskotume.

Politiet, millitæret og rene klær på operasjonssalen er noen av dem.

Kjolefarge i bryllup er ikke et sånt sted, med mindre man er 20 år og lever i en bobble av egen blog-fantasi.

Anonymous poster hash: a0d34...402

Eller tilhører et høyere sosialt lag enn deg.

Etikette og kleskoder følges her jeg er fra. Det samme gjør regler for bordskikk.

Ikke har det noe med blogger å gjøre heller, tenk det.

Anonymous poster hash: a133a...29d

Skrevet

Etikette og kleskoder følges her jeg er fra. Det samme gjør regler for bordskikk.

Hahahaha! Og månen er en ost.

Skrevet

Lurer fælt på hva slags sosialt lag du tilhører, som er høyere enn de kongelige🤔

Skrevet

Tilhører et høyere sosialt lag...........omg :kvalm:

Skrevet

Dette er hva som står i min elskede, nedarvede Skikk og Bruk fra 1960.

post-339513-535311_thumb.jpeg

Skrevet

Dette er hva som står i min elskede, nedarvede Skikk og Bruk fra 1960.

Nå lærte jeg at det passet seg ikke med dypt utringede toaletter i kirken før i tiden :legrine: :legrine: 

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Jeg har aldri drømt om bryllup, og har sikkert gått glipp av mye jentene med skoesker fulle av utklipp har i ryggmargen. Rød kjole-forbudet har jeg kun lest om her inne. Jeg har derimot lest skikk og bruk-boken fra 60-tallet flere ganger, og kan ikke huske å ha lest dette i den. Tror det kun er her man gidder å bru seg om slikt (og his svigerinne, tydeligvis).

Jeg har også den boka, og rødfarge er ikke nevnt. Så jeg har heller ikke hørt om dette andre steder enn på DiB.

post-454120-17199_thumb.jpg

Endret av Pashla
Skrevet

Jeg har også den boka, og rødfarge er ikke nevnt. Så jeg har heller ikke hørt om dette andre steder enn på DiB.

Tror det må være en idiotisk, snerpete moralpolitiregel en eller annen bygdetulling har kommet på. Hadde det virkelig vært etikette ville de kongelige ha fulgt det.

Skrevet

Nå lærte jeg at det passet seg ikke med dypt utringede toaletter i kirken før i tiden :legrine: :legrine:

Vel det passer seg vel fremdeles ikke, selv om man ser diverse bloggere prøve å blotte det meste når de døper barna sine.  :eeeh:  :sjokkert:

Ute i samfunnet burde tydeligvis flere ha lest skikk og bruk slik den opprinnelig var, og ikke tatt etikette og kleskoder ut av løse luften.  :Nikke:

Skrevet

Vel det passer seg vel fremdeles ikke, selv om man ser diverse bloggere prøve å blotte det meste når de døper barna sine.  :eeeh:  :sjokkert:

Ute i samfunnet burde tydeligvis flere ha lest skikk og bruk slik den opprinnelig var, og ikke tatt etikette og kleskoder ut av løse luften.  :Nikke:

Toaletter er tydeligvis noe annet enn hva jeg har at toaletter er................. :legrine:

Skrevet

Lurer fælt på hva slags sosialt lag du tilhører, som er høyere enn de kongelige🤔

Litt usikker på hva du leser som blander kongelige inn i dette?

Skrevet

Hahahaha! Og månen er en ost.

Kunnskapene dine er jevnt over dårlige ser jeg, ikke kun når det kommer til etikette 😘

Skrevet

Litt usikker på hva du leser som blander kongelige inn i dette?

Flere kongelige bærer røde kjoler i bryllup. Dette er ikke skikk og bruk eller etikette. Det er en hjemmesnekret regel.

Skrevet

Kunnskapene dine er jevnt over dårlige ser jeg, ikke kun når det kommer til etikette 😘

På tide å skru av Downton Abbey og heller bruke trygda på noe annet enn ukeblader for deg og Fru Reddik fra tidligere i tråden(som jeg regner med er deg)

Skrevet

De siste årene har jeg møtt i bryllup i sort kjole. Jeg er overvektig og ser best ut i sort. Ingen av brudene har reagert på dette.

Anonymous poster hash: 95517...96e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...