Luksusdyret Skrevet 25. april 2016 #26 Skrevet 25. april 2016 Å være sur i et år over en bagatell er vel heller ikke forenlig med normal "etikette"... Two wrongs don't make one right. Selv om svigerinnes reaksjon er barnslig, er det litt korttenkt å ikke prøve å oppdatere seg på helt enkle kjøreregler for kleskoder i bryllup. Regner med at hun ikke går rundt med joggis og crocs på jobb som bankrådgiver, selv om det er helt lov å kle seg slik, ikke har magetopp på familiemiddag med svigers og lignende.
HvittHus Skrevet 25. april 2016 #27 Skrevet 25. april 2016 Kjolefargeetikketten for bryllup er i forandring. Det som var en regel for 20 år siden, ikke rød, svart og hvit kjole, er forandret slik at man nå mener alle farger unntatt hvit er greit å bruke. Noen henger igjen med disse utdaterte fargekodene, men det er gjerne de samme som synes det er greit at mannen bruker sjakett til et ettermiddagsbryllup. Jeg brukte svart blondekjole i bryllupet til broren min. Hadde klarlagt at dette var greit med bruden og at det stod mellom en mørk lilla blondekjole og den svarte kjolen. I siste sekund valgte jeg den svarte og gudskjelov for det for bruden hadde lik kjole som den lilla, bare i off white.
Luksusdyret Skrevet 25. april 2016 #28 Skrevet 25. april 2016 Kjolefargeetikketten for bryllup er i forandring. Det som var en regel for 20 år siden, ikke rød, svart og hvit kjole, er forandret slik at man nå mener alle farger unntatt hvit er greit å bruke. Noen henger igjen med disse utdaterte fargekodene, men det er gjerne de samme som synes det er greit at mannen bruker sjakett til et ettermiddagsbryllup. Jeg brukte svart blondekjole i bryllupet til broren min. Hadde klarlagt at dette var greit med bruden og at det stod mellom en mørk lilla blondekjole og den svarte kjolen. I siste sekund valgte jeg den svarte og gudskjelov for det for bruden hadde lik kjole som den lilla, bare i off white. Men du har avklart avvikende ordning med bruden.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #29 Skrevet 25. april 2016 Two wrongs don't make one right. Selv om svigerinnes reaksjon er barnslig, er det litt korttenkt å ikke prøve å oppdatere seg på helt enkle kjøreregler for kleskoder i bryllup. Regner med at hun ikke går rundt med joggis og crocs på jobb som bankrådgiver, selv om det er helt lov å kle seg slik, ikke har magetopp på familiemiddag med svigers og lignende.Det finnes ingen kjøreregler for den slags. Kjørereglene er like individuellt ulike som menneskene som gifter seg. Så har man sånne som deg da, som har forlest seg på blogger og ukeblader og tror at det har noe med den virkelige verden og folks liv å gjøre, og som blir akk så forvirret når den interne blog-kotymen ikke gir gjenklang utenfor menigheten. Anonymous poster hash: a0d34...402
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #30 Skrevet 25. april 2016 Men du har avklart avvikende ordning med bruden.Bwæhhæhæhæhæhæhæ!!"Avvikende ordning" Nå er du god, ass! Store ord om små ting! Anonymous poster hash: a0d34...402
Luksusdyret Skrevet 25. april 2016 #31 Skrevet 25. april 2016 (endret) Det finnes ingen kjøreregler for den slags. Kjørereglene er like individuellt ulike som menneskene som gifter seg. Så har man sånne som deg da, som har forlest seg på blogger og ukeblader og tror at det har noe med den virkelige verden og folks liv å gjøre, og som blir akk så forvirret når den interne blog-kotymen ikke gir gjenklang utenfor menigheten. Anonymous poster hash: a0d34...402 Jeg leser ikke blogger eller ukeblader. Endret 25. april 2016 av MrsRiddick
Twintipp og himmelblå Skrevet 25. april 2016 #32 Skrevet 25. april 2016 God Jul til din bror. Han ser ut til å ha skutt gullfuglen.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #33 Skrevet 25. april 2016 Eg har vist trampet skikkelig i klaveret. Jeg har ikke holdt meg oppdatert og hadde på meg en lang rød kjole i bryllupet til min bror i fjor sommer. Ante fred og ingen fare, trodde jeg hadde valgt en fin kjole, men nå får jeg høre at hun er sur og sint på meg pga dette. Jeg ante virkelig ikke at man ikke kunne gå i rødt. Hadde du blitt sur hvis noen hadde gått i en rødkjole i ditt bryllup? Anonymous poster hash: d697f...598 Så folk får ikkje lov og bestemmer sit kjolevalg sjølv. Synest at BRYLLUP er KOKURANSE og skal kun KONKURERE med andre. JA da er det ikkje BRYLLUP i mine TRO. Var det BRYLLUP jeg var i eller KOKURANSE ? Anonymous poster hash: 19b6a...23a
Luksusdyret Skrevet 25. april 2016 #34 Skrevet 25. april 2016 Så folk får ikkje lov og bestemmer sit kjolevalg sjølv. Synest at BRYLLUP er KOKURANSE og skal kun KONKURERE med andre. JA da er det ikkje BRYLLUP i mine TRO. Var det BRYLLUP jeg var i eller KOKURANSE ? Anonymous poster hash: 19b6a...23a Vet ikke hva du mener med kokuranse, men ville du ha gått i knekort hvis kleskode var galla, eller med joggesko på forretningsmøte? Det finnes 1000 andre fargenyanser enn rødt. Hvorfor MÅ man velge det?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #35 Skrevet 25. april 2016 Så folk får ikkje lov og bestemmer sit kjolevalg sjølv. Synest at BRYLLUP er KOKURANSE og skal kun KONKURERE med andre. JA da er det ikkje BRYLLUP i mine TRO. Var det BRYLLUP jeg var i eller KOKURANSE ? Anonymous poster hash: 19b6a...23a Konkurranse? Om hva? Anonymous poster hash: 2d9c6...f91
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #36 Skrevet 25. april 2016 Vet ikke hva du mener med kokuranse, men ville du ha gått i knekort hvis kleskode var galla, eller med joggesko på forretningsmøte? Det finnes 1000 andre fargenyanser enn rødt. Hvorfor MÅ man velge det? Fordi man liker rødt? Jeg ville aldri ha krevd at gjestene mine skulle være kledd i farger de ikke liker på grunn av en fjollete regel. Alle forstår at en kvinne som går i rødt i bryllupet til broren sin ikke mener å signalisere at hun har ligget med ham. Hadde regelen vært fordi rødt er en farge som trekker mye oppmerksomhet hadde jeg skjønt det ørlite bedre, men har unsett veldig liten sans for bruder som er så redde for ikke å være midtpunktet at de må diktere hvordan andre får lov til å se ut. Anonymous poster hash: 2d9c6...f91
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #37 Skrevet 25. april 2016 Regner med at brura var jomfru helt til brøllopsnattan også? OG hadde hvit kjole siden hu var uskyldig og ren? Siden hun henger seg opp i urgamle regler fra før krigen? Dronning Margrethe har visst hatt sex med Carl Philip av Sverige , siden dama dukka opp i knallrød kjole Anonymous poster hash: 1d251...0fd
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #38 Skrevet 25. april 2016 Regner med at brura var jomfru helt til brøllopsnattan også? OG hadde hvit kjole siden hu var uskyldig og ren? Siden hun henger seg opp i urgamle regler fra før krigen? Dronning Margrethe har visst hatt sex med Carl Philip av Sverige , siden dama dukka opp i knallrød kjole Anonymous poster hash: 1d251...0fd Hun har jo hatt rød kjole i mange bryllup, blant annet sin egen sønns. Råskummel dame. Anonymous poster hash: 2d9c6...f91
Luksusdyret Skrevet 25. april 2016 #39 Skrevet 25. april 2016 Fordi man liker rødt? Jeg ville aldri ha krevd at gjestene mine skulle være kledd i farger de ikke liker på grunn av en fjollete regel. Alle forstår at en kvinne som går i rødt i bryllupet til broren sin ikke mener å signalisere at hun har ligget med ham. Hadde regelen vært fordi rødt er en farge som trekker mye oppmerksomhet hadde jeg skjønt det ørlite bedre, men har unsett veldig liten sans for bruder som er så redde for ikke å være midtpunktet at de må diktere hvordan andre får lov til å se ut. Anonymous poster hash: 2d9c6...f91 Er det vanlig at man liker bare EN farge altså?
HvittHus Skrevet 25. april 2016 #40 Skrevet 25. april 2016 (endret) Men du har avklart avvikende ordning med bruden.Etter å ha frekventert bryllupsforumet på KG en stund, tørr man som gjest ikke annet enn å avklare kjolevalg med bruden først. Man vet aldri på forhånd hvem som viser seg å være den mest ihuga bridezilla som kan komme til å reagere på en rosa kjole fordi den er for lys, for lik brudekjolen, for blondete, for fin. En sort kjole fordi den er sort. En rød kjole fordi den indikerer at man har hatt sex med sin egen bror. For all del ikke noe som minner om en brudekjole i fargen, og det utelukker for en del bridezillaer alle pastellfarger og kjoler med blondestoff. Og slik fortsetter listen. Er det noe jeg har lært er det at man tar denne ene samtalen med bruden, for å forhindre at man tråkker bruden på tærne ved å ha på det HUN mener er feil kjole. Endret 25. april 2016 av HvittHus
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #41 Skrevet 25. april 2016 Er det vanlig at man liker bare EN farge altså? Vet ikke hva som er vanlig. Folk liker det de liker, og bør få gå i det de synes er fint. Og de bør få slippe å kjøpe ny kjole på grunn av tullete regler dersom de allrede har en rød kjole de liker og har lyst til å gå med. Anonymous poster hash: 2d9c6...f91
Marriet Skrevet 25. april 2016 #42 Skrevet 25. april 2016 Two wrongs don't make one right. Selv om svigerinnes reaksjon er barnslig, er det litt korttenkt å ikke prøve å oppdatere seg på helt enkle kjøreregler for kleskoder i bryllup. Regner med at hun ikke går rundt med joggis og crocs på jobb som bankrådgiver, selv om det er helt lov å kle seg slik, ikke har magetopp på familiemiddag med svigers og lignende.Jeg var ikke klar over den regelen. Har vært i en del bryllup. Har aldri valgt rødt, men har jo sett folk gjøre det. Vurderte frem til i dag en rød kjole til et bryllup jeg skal i i mai. Er jo glad for oppdateringen her, men hadde aldri vurdert å google eller lese meg opp på området på eget initiativ. Jeg synes det er mer pinlig for hi enn grunn for bruden å bli sint. Synes ikke det er spesielt pinlig heller, men hvis det absolutt må være noe så er det det.
Luksusdyret Skrevet 25. april 2016 #43 Skrevet 25. april 2016 Etter å ha frekventert bryllupsforumet på KG en stund, tørr man som gjest ikke annet enn å avklare kjolevalg med bruden først. Man vet aldri på forhånd hvem som viser seg å være den mest ihuga bridezilla som kan komme til å reagere på en rosa kjole fordi den er for lys, for lik brudekjolen, for blondete, for fin. En sort kjole fordi den er sort. En rød kjole fordi den indikerer at man har hatt sex med sin egen bror. For all del ikke noe som minner om en brudekjole i fargen, og det utelukker for en del bridezillaer alle pastellfarger og kjoler med blondestoff. Og slik fortsetter listen. Er det noe jeg har lært er det at man tar denne ene samtalen med bruden, for å forhindre at man tråkker bruden på tærne ved å ha på det hun mener er feil kjole. Jeg tenker på, siden det er svigerinne, hvorfor ikke spørre henne om det er greit at man går i rødt? For noen betyr etiketten noe, andre driter i den. Uten å ta samtalen kan man ikke vite hva vedkommende mener. Slik samtale tar under 1 minutt. Hvorfor ikke bare gjøre det?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #44 Skrevet 25. april 2016 Jeg leser ikke blogger eller ukeblader.Du har fått mange sterke meninger ut av å bare se på bildene, skjønner jeg. Det er noen få steder man har kleskotume. Politiet, millitæret og rene klær på operasjonssalen er noen av dem. Kjolefarge i bryllup er ikke et sånt sted, med mindre man er 20 år og lever i en bobble av egen blog-fantasi. Anonymous poster hash: a0d34...402
HvittHus Skrevet 25. april 2016 #45 Skrevet 25. april 2016 Jeg tenker på, siden det er svigerinne, hvorfor ikke spørre henne om det er greit at man går i rødt? For noen betyr etiketten noe, andre driter i den. Uten å ta samtalen kan man ikke vite hva vedkommende mener. Slik samtale tar under 1 minutt. Hvorfor ikke bare gjøre det?Fordi det er ikke alle som er klar over denne "regelen". Hvorfor skal man da avklare kjolefargen når man har plukket seg ut en flott kjole som man liker godt?Så lenge man ikke kommer i en kjole hvor man kan forveksles med bruden, burde alle bruder være strålende fornøyd når gjestene kommer i sitt peneste tøy, uavhengig av en utdatert etikette.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #46 Skrevet 25. april 2016 Jeg tenker på, siden det er svigerinne, hvorfor ikke spørre henne om det er greit at man går i rødt? For noen betyr etiketten noe, andre driter i den. Uten å ta samtalen kan man ikke vite hva vedkommende mener. Slik samtale tar under 1 minutt. Hvorfor ikke bare gjøre det? Jeg nekter å la meg diktere av en bridezilla. Hun har invitert meg, og jeg er hennes gjest, ikke et slags tilbehør. Hvis det står "pent antrekk" i invitasjonen, så kler jeg meg pent. Hvis farger er spesifisert i invitasjonen, så respekterer jeg også det - eller lar være å gå dersom jeg ikke ønsker å gjøre det. Men jeg lar meg ikke diktere ut over det som står i invitasjonen. Anonymous poster hash: 806cc...39b
Luksusdyret Skrevet 25. april 2016 #47 Skrevet 25. april 2016 Vet ikke hva som er vanlig. Folk liker det de liker, og bør få gå i det de synes er fint. Og de bør få slippe å kjøpe ny kjole på grunn av tullete regler dersom de allrede har en rød kjole de liker og har lyst til å gå med. Anonymous poster hash: 2d9c6...f91 Så det er vanlig å bare ha EN kjole i skapet? Enn hvis man bare har en hvit lang kjole i skapet og liker hvitt, skal man gå i det og se lik bruden ut i bryllupet?
Luksusdyret Skrevet 25. april 2016 #48 Skrevet 25. april 2016 Jeg nekter å la meg diktere av en bridezilla. Hun har invitert meg, og jeg er hennes gjest, ikke et slags tilbehør. Hvis det står "pent antrekk" i invitasjonen, så kler jeg meg pent. Hvis farger er spesifisert i invitasjonen, så respekterer jeg også det - eller lar være å gå dersom jeg ikke ønsker å gjøre det. Men jeg lar meg ikke diktere ut over det som står i invitasjonen. Anonymous poster hash: 806cc...39b Så hvis du liker hvitt og ønsker å ha det på deg, vil du kle deg i hvit kjole til bryllup?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #49 Skrevet 25. april 2016 Så hvis du liker hvitt og ønsker å ha det på deg, vil du kle deg i hvit kjole til bryllup?Hvorfor ikke? Du vet da vel for pokker hvem bruden er? Hva GJØR du i bryllupet hvis det er et problem? Feirer kjærligheten med sjalusi, drama, mistenksomhet og regler fra en BLOG? Så himla romantisk, da! Anonymous poster hash: a0d34...402
Elina Skrevet 25. april 2016 #50 Skrevet 25. april 2016 Hahaha, Dronning Sonja vil isåfall ligge med prins william: http://www.seher.no/royal/dette-ble-mye-sonja-49956
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå