Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #1 Skrevet 25. april 2016 Sitter og ser et matprogram og der bruker han og skryter massivt av denne rare lille eksklusive soppen. Jeg har aldri smakt. Er det så godt som "alle" skal ha det til? Anonymous poster hash: 5c4cb...3ee
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #3 Skrevet 25. april 2016 Veldig godt! Anonymous poster hash: d2108...242
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #4 Skrevet 25. april 2016 Forstår ikke entusiasmen. Jeg har aldri likt det.. Konsistensen ødelegger hele smaken. Anonymous poster hash: 3073c...f77
Tjofsen Skrevet 25. april 2016 #5 Skrevet 25. april 2016 Har bare smakt det en gang og jeg synes det var veldig godt.
Iselilja Skrevet 25. april 2016 #6 Skrevet 25. april 2016 Jeg liker det veldig godt. Tilfører en dybde i smaken. Bruker litt i blant annet potetstappe, soppsuppe, blomkålsuppe og eggerøre. Trøffel har veldig karakteristisk og "gjennombrytende" smak (i mangel av bedre ord), så a little goes a long way. Bør ikke bruke for mye, kun et hint.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #7 Skrevet 25. april 2016 Trøffelolje er ikke noe særlig synes jeg, hermetiske trøfler er også sjeldent spesielt godt. Trøffelsalt og trøffelsmør er mer vellykkede konserveringsformer og kan gi en god trøffelsmak når man ikke har ferskvare. Fersk hvit trøffel nyrevet over fersk gnocchi - himmelsk! Anonymous poster hash: 76f50...2e5
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #8 Skrevet 25. april 2016 Forstår ikke entusiasmen. Jeg har aldri likt det.. Konsistensen ødelegger hele smaken. Anonymous poster hash: 3073c...f77 Wow, har du tygd på trøffel du da.. de fleste bruker det i svært små mengder. Anonymous poster hash: f08d3...364
Chupa chups Skrevet 25. april 2016 #9 Skrevet 25. april 2016 Jeg har fått servert fersk trøffel over risotto og pasta ved flere anledninger. Til å begynne med klarte jeg ikke å 'lokalisere' smaken, dvs jeg visste ikk ehva jeg skulle kjenne etter (jeg har samme problem med vanilje noen ganger). Men en gang hadde tanta mi fått kjøpt en hel pose med fersk trøffel fra en lokal bonde, og da pøste hun på sånn at jeg virkelig fikk smaken på det. Det kan ikke beskrives, fordi smaken har så mange nyanser og en dybde og en vedvarighet som ikke kan forklares med ord. Kjenner jeg higer etter det imens jeg sitter her og skriver. Det er litt som god sex - du blir bare hekta. Jeg har også spist potetgull med trøffelsmak i Sverige, men det var en fattig erstatning.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #10 Skrevet 25. april 2016 Det eneste jeg greier å sammenligne smaken med er hvitløk. Men samtidig er smaken rundere og kraftigere. Anonymous poster hash: 3e0c7...e6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå