Gå til innhold

OMG! Jeg mister håret! Har hårflekk i hodebunnen! Kan dere vær så snill å se bilde?

Anbefalte innlegg

Jeg sittet å gråtet hele dagen! Min mann la merke til den etter at jeg kom ut fra dusjen. Den gjør ikke vondt i noe, kanskje litt. Vet ikke om det er psykisk.

Anonymous poster hash: 7baa1...429

post-42-448105_thumb.png

Fortsetter under...

Har den kommet nå?ser mere ut som det kan være etter ett arr

Den er mest sannsynlig nytt! Har aldri sett den før. Jeg mister masse hår nå. Før mistet jeg hår men ikke så mye som nå.

Hi

D-vitaminmangel kan være grunnen, eller rett og slett stress. Har du nylig fått barn? Alle disse 3 grunnene er høyaktuelle iallefall. :)

Anonymous poster hash: dcf08...f21

Ser ut som det er en flekk litt lenger bak der også?

Jeg ville tatt en tur til legen for å sjekke vitamin/mineral.

Går du på noen medisiner?

Jeg mistet hår flekkevis da jeg hadde jernmangel, men også som bivirning av Imurel...

Anonymous poster hash: efda4...13f

Annonse

D-vitaminmangel kan være grunnen, eller rett og slett stress. Har du nylig fått barn? Alle disse 3 grunnene er høyaktuelle iallefall. :)

Anonymous poster hash: dcf08...f21

Jeg visste ikke at også D-vit.mangel kan forårsake hårtap. Takk :)

Hi, ta en tur til legen som andre har sagt. Det kan være mange årsaker, så be om en god utredning. Få også sjekket stoffskiftet og alle mineralene (ikke bare de vanligste, husk å også få sjekket sink og kobber).

Pust med magen nå. Dette er noe du må forholde deg til, men ikke lag det til en større katastrofe enn det trenger være. Nå er det først og fremst et sjokk for deg som skaper mye frykt. Men for de aller fleste så vil hårtap kunne bedres og det er sjelden det er noe mer alvorlig bak. None ganger tar det lang tid å få tilbake hår, andre ganger kortere. Om det er slik at du ikke får det tilbake, da er det mye som kan gjøres med å f.eks. endre hårfrisyre.

I morgen ringer du legen, og så tar du det derfra. Skriv ned en liste om du har hatt andre symptomer/problemer siste året, fysiske, psykiske, stress, og så tar du den listen med til legen også.

Klem til deg

Anonymous poster hash: d2654...043

Tusen takk!

så snille dere er som tar dere tid for å svare meg. Jeg kommer til å bestille time hos en privat hudlege for det går mye fortere.

Hi

Ikke meningen å trykke deg enda mer ned, men har du veldig tynt hår fra før? Merkelig er det uansett med denne hårløse flekken. Det kan se ut som om skillen din også er ganske bred.

Ta det opp med lege så kan han/hun henvise deg videre!

Lykke til 😊

Anonymous poster hash: c62b1...46f

Nå har jeg fått mannen til å undersøke hele hodebunnen og den var fult av slike flekker! De svir og er kløende. Jeg kan ikke forstå at jeg ikke har lagt merke til det!

Jeg ser at min mann også er sjokkert. Jeg har nå bestilt time online hos en privat hudlege til torsdag. håper at jeg klarer å holde ut frem til da :(

Hi

post-42-122938_thumb.jpeg

Jeg har det ganske mye verre enn dette. Mine flekker er helt bare og varierer fra kronestykke størrelse til nevestørrelse.

Alopecia areata heter sykdommen. Du må unngå stress. Hårsekkene går i dvale og våkner ila ett år.

Du kommer ikke til å få så stor hjelp med verken hudlege eller fastlege hvis det er alopecia du har.

Bestill deg time på Ruhs i Oslo for å få ordnet deg en hårdel. De er absolutt flinkest!

Kast ikke bort penger og tid på kosttilskudd, remedier eller annet. Det hjelper ikke.

Ta også kontakt med alopecia foreningen dersom du trenger hjelp.

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 93d85...692

Annonse

Forstår godt at du blir fortvilet,bekymret og gråter 😢

Slikt hårtap kan skyldes ganske mye, men det mest vanlige er stress, vitaminmangel og svangerskap/barsel.

Du bør, i tillegg til hudlege, få tatt en skikkelig blodprøve der du testes for samtlige vitaminer, stoffskifte og hormoner.

Slikt hårtap kan også skyldes diabetes, så du bør kanskje få tatt en langtids blodsukkermåling.

Jeg har slike hårløse flekker selv. Hos meg skyldes det en hudsykdom som gir meg store sår(prurigo nodularis). Sårene blir dype fordi det klør sånn, så da forsvinner håret. Når såret er leget tar det veldig lang tid før håret gror ut igjen... Men det kommer tilbake altså.(hos meg ihvertfall). Har slike sår andre plasser på kroppen også, det starter med små kuler i huden som klør, og så klør jeg på meg sår rett og slett fordi det klør så intenst... Men det ser ikke ut som det er dette du sliter med.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 6d3d4...99e

Det er vel en av symptomene på lavt stoffskifte.kanskje du skulle tatt en blodprøve,kanskje du burde økt medisinene dine

Er det? Det har jeg aldri hørt om, har lavt stoffskifte selv

Anonymous poster hash: cadb2...1ee

Jeg har det ganske mye verre enn dette. Mine flekker er helt bare og varierer fra kronestykke størrelse til nevestørrelse.

Alopecia areata heter sykdommen. Du må unngå stress. Hårsekkene går i dvale og våkner ila ett år.

Du kommer ikke til å få så stor hjelp med verken hudlege eller fastlege hvis det er alopecia du har.

Bestill deg time på Ruhs i Oslo for å få ordnet deg en hårdel. De er absolutt flinkest!

Kast ikke bort penger og tid på kosttilskudd, remedier eller annet. Det hjelper ikke.

Ta også kontakt med alopecia foreningen dersom du trenger hjelp.

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 93d85...692

Det som er hos meg er ikke Alopecia areata. Jeg har lest veldig mye om det i løpet av dagen idag. Jeg satt of tenkte tilbake nå. Jeg har i ca ett år slitet med kløe og svie i hodebunnen, samt dårlig lukt. Jeg vasker håret ca annen hverdag fordi den kan lukte ille dersom den ikke gjør det. Jeg mister ekstra mye hår hvis jeg ikke vansker håret ofte. Ved Alopecia har man ikke disse symptomene. Jeg skal prøve å smøre meg selv med tålmodighet. Jeg kan uansett ikke gjøre noe frem til torsdag. Hudlegene er sikkert flinke og kan sikkert stille en diagnose.

Hi

Beklager hvis jeg skremmer deg.

Jeg har mista alt håret tre ganger nå. Det begynner med en flekk og så detter alt av i løpet av 3-4 dager. Så begynner det å vokse igjen. Det positive (og negative) er at de ikke klarer å finne ut hvorfor det skjer. Jeg har ikke Alopecia.

Anonymous poster hash: 90014...0fd

Tusen takk for svar jenter :)

Noen som vet om en flink hudlege i Oslo?

Nå har jeg bestilt time online til torsdag. Håper jeg kan få time i løpet av de nærmeste dagene. Skal ringe å høre med de forskjellige hudlegene i morgen.

Hi

Beklager hvis jeg skremmer deg.

Jeg har mista alt håret tre ganger nå. Det begynner med en flekk og så detter alt av i løpet av 3-4 dager. Så begynner det å vokse igjen. Det positive (og negative) er at de ikke klarer å finne ut hvorfor det skjer. Jeg har ikke Alopecia.

Anonymous poster hash: 90014...0fd

Åh, det høres ikke bra ut. Håper det ordner seg for deg. Det er skummelt når det først skjer, men tror at man klarer å akseptere det ettervert.

Klem :)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...