Gå til innhold

Hvor mange blir/ble gravide på første forsøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mtp jobb er det én mnd det kan passe å bli gravid. Ellers må vi vente mer enn ett år. Hvor stor er egentlig sjansen for å bli gravid da? Jg går på p-piller nå som jeg har gått på i 10 år. Har aldri vært gravid før.

Anonymous poster hash: 5a746...4c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel an på hvor fruktbare dere er. Noen blir gravid på prevensjon, andre klarer det ikke engang med prøverør. Lykke til :)

Anonymous poster hash: e2f23...50d

Skrevet

Kommer vel an på hvor fruktbare dere er. Noen blir gravid på prevensjon, andre klarer det ikke engang med prøverør. Lykke til :)Anonymous poster hash: e2f23...50d

Ja, akkurat det er jo vanskelig å vite på forhånd. Vi har aldri prøvd før så derfor lurer jeg litt på hva andres erfaringer er. Vi er i slutten av 20-årene.

Skrevet

Jeg har 4 barn

Et av dem satt på første forsøk

To av dem brukte vi 3-4 mnd på å bli gravid med

Et ble til på prevansjon

Anonymous poster hash: bffdf...313

Skrevet

Her har vi brukt hhv. 6 mnd, 2, 2, 4, og 1 mnd.

Anonymous poster hash: 370d7...21e

Skrevet

Ble gravid på første forsøk med alle mine. Da hadde vi sex alle fruktbare dagene.

Anonymous poster hash: da58f...9db

Skrevet

Jeg er første som svarte. Det forstår jeg. Jeg har blitt gravid 2 ganger på ppiller. Og en gang har jeg blitt gravid 2 uker etter jeg sluttet med ppiller.

Anonymous poster hash: e2f23...50d

Skrevet

Med førstemann ble jeg gravid på første forsøk. Med andremann tok det nesten et år før jeg ble gravid... Det ble tre år mellom de to, og fikk dem i slutten av tyveårene/ begynnelsen av tredveårene. (Samme far på begge).

Min erfaring er med andre ord at slikt er umulig å vite!

Anonymous poster hash: f75ac...d8b

Skrevet

2 barn, gravid på første forsøk med begge. Førstemann hadde vi jevnt sex hele perioden, med andremann var det bare mulig med ett forsøk på eggløsningsdagen grunnet litt jobbreiser - satt lell.

Før førstemann gikk jeg på p-piller i ca 10 år, sluttet måneden før vi prøvde. Gikk ikke på pillen før forsøket med andremann (2 år senere).

Så fullt mulig å få det til å klaffe, men ser jeg på mine venner så får jeg inntrykk av at de fleste prøver noen måneder før klaff (og enkelte i lang tid før prøverør...). Finnes ingen fasit med andre ord🙈

Anonymous poster hash: e6f5d...b8a

Skrevet

Mtp jobb er det én mnd det kan passe å bli gravid. Ellers må vi vente mer enn ett år. Hvor stor er egentlig sjansen for å bli gravid da? Jg går på p-piller nå som jeg har gått på i 10 år. Har aldri vært gravid før.

2 ganger uten å prøve og 1 gang på første forsøk

Anonymous poster hash: f3bd6...ff0

Skrevet

Første satt på 2forsøk

Andre satt på 1forsøk

Tredje satt på 1 forsøk

Anonymous poster hash: a3952...ccc

Skrevet

De to første satt på første forsøk, mens nr tre snek seg unna kondomen gitt ;)

Ville ihvertfall sluttet på p-pillen to-tre mnd før prøvestart, for å få orden på syklusen igjen...

Anonymous poster hash: 2ecf0...059

Skrevet

De to første satt på første forsøk, mens nr tre snek seg unna kondomen gitt ;)

Ville ihvertfall sluttet på p-pillen to-tre mnd før prøvestart, for å få orden på syklusen igjen...Anonymous poster hash: 2ecf0...059

Hm, men det passer liksom ikke så godt å bli gravid før heller. Det funker ikke så bra med kondom dessverre.

Jeg skjønner selvfølgelig at det er stor sjanse for å ikke bli gravid akkurat når jeg ønsker så jeg har ikke så store forhåpninger til den ene måneden.

Skrevet

Vi er tre søstre som alle blir gravide på første forsøk (+ et par uplanlagte også).

Jeg har 3 stk og alle kom på første forsøk

Anonymous poster hash: fb159...d0f

Skrevet

1:p-piller

2:første forsøk

3:første forsøk

Anonymous poster hash: f6db7...fe8

Skrevet

Hm, men det passer liksom ikke så godt å bli gravid før heller. Det funker ikke så bra med kondom dessverre.

Jeg skjønner selvfølgelig at det er stor sjanse for å ikke bli gravid akkurat når jeg ønsker så jeg har ikke så store forhåpninger til den ene måneden.

Skjønner ikke Hbordan det er mulig at bare en mnd er aktuell. Med så tidspress og mye planer høres ikke baby fornuftig ut. Du vet man kan føde både før og etter termin ikke sant?

Skrevet

Jeg har blitt gravid tre ganger uten å prøve...

Folk er nok forskjellig.

Anonymous poster hash: d6702...963

Skrevet
Skjønner ikke Hbordan det er mulig at bare en mnd er aktuell. Med så tidspress og mye planer høres ikke baby fornuftig ut. Du vet man kan føde både før og etter termin ikke sant?Anonymous poster hash: f6db7...fe8 [/

Ja, vet selvfølgelig det. Orker ikke å forklare situasjonen. Er for komplisert og heller ikke egentlig viktig for tråden.

Skrevet

Skjønner ikke Hbordan det er mulig at bare en mnd er aktuell. Med så tidspress og mye planer høres ikke baby fornuftig ut. Du vet man kan føde både før og etter termin ikke sant?Anonymous poster hash: f6db7...fe8 [/

Ja, vet selvfølgelig det. Orker ikke å forklare situasjonen. Er for komplisert og heller ikke egentlig viktig for tråden.

Det virker bare så utrolig snevert...

Skrevet

Med nr 1 første forsøk

Prøver på nr 2 11pp😩

Anonymous poster hash: 8991d...bbd

Skrevet

Jeg har ei venninne som ble gravid på første forsøk. Dvs, hun sluttet på prevensjon og hadde sex. Men så ble hun gravid og hun sier at hun ble uplanlagt gravid, og derfor på første forsøk siden hun ikke hadde noe imot å bli gravid. Jeg har ikke sagt noe på det, men forstår at folk legger forskjellige ting i hva første forsøk er.

For min del:

Første svangerskap: 7 måneder etter p-pilleslutt

Andre svangerskap: Mens jeg ammet barnet mitt på 7 måneder (dumme meg trodde jeg da var ufruktbar).

Så var jeg også gravid en gang før dette som endte i abort. Ble gravid på et ons, 14 dager etter p-pilleslutt (ung, dum og full).

Anonymous poster hash: 7efb3...f37

Skrevet

Jeg har ei venninne som ble gravid på første forsøk. Dvs, hun sluttet på prevensjon og hadde sex. Men så ble hun gravid og hun sier at hun ble uplanlagt gravid, og derfor på første forsøk siden hun ikke hadde noe imot å bli gravid. Jeg har ikke sagt noe på det, men forstår at folk legger forskjellige ting i hva første forsøk er.

For min del:

Første svangerskap: 7 måneder etter p-pilleslutt

Andre svangerskap: Mens jeg ammet barnet mitt på 7 måneder (dumme meg trodde jeg da var ufruktbar).

Så var jeg også gravid en gang før dette som endte i abort. Ble gravid på et ons, 14 dager etter p-pilleslutt (ung, dum og full).Anonymous poster hash: 7efb3...f37

Hvor lenge hadde hun sluttet på p-pillene da siden du ikke virker å være enig i "første forsøk"? Jeg synes forresten det er rart å kalle det uplanlagt gravid når man slutter med p-piller og fortsetter å ha sex, men det er en annen sak.

Skrevet

Har 2 barn. Ett barn på prevensjon som sviktet. Ett på første forsøk.

Anonymous poster hash: 03bdb...655

Skrevet

To barn begge ble til første syklus uten prevensjon. Var i 20-årene.

Anonymous poster hash: 1bb8b...597

Skrevet

Har 4 unger, 2 av de ble til uten at vi egentlig prøvde🙊 En ble til etter 2 prøvemnd. og en trengte vi godt over 2 år på, inkl. en sjekk hos lege og en runde på pergotime.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...