Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #1 Skrevet 22. april 2016 Hva er kompetansekravet for å få jobb på helse -og oppvekst? Jeg er allmennlærer. Av pedagogiske og psykologiske fag har jeg 30 studiepoeng pedagogikk, 30 studiepoeng tilpasset opplæring og spesialpedagogikk og 30 studiepoeng psykologi. Utover dette har jeg matte, norsk, engelsk, RLE og drama. I utlysningen stod det at utdanningskravet var en bachelor. Det har jeg jo, men hvor pleier nivået på søkerne å være? Er det noen her som jobber på helse -og oppvekst? Hvilke utdanning og erfaring har du? Trives du? Er elevene motiverte? Kan du fortelle litt om jobben? Jeg har jobbet som lærer i barneskolen og som assistent i bolig for utviklingshemmede barn og ungdommer. Anonymous poster hash: 6d08f...84b
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. april 2016 #2 Skrevet 22. april 2016 Du trenger sykepleierutdanning eller lignende.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #3 Skrevet 22. april 2016 Men hva med de elevene som utdanner seg til å bli barne -og ungdomsarbeider? Er det ikke mye pedagogikk i utdanningen? Den samme skolen lyser ut to stillinger til helse -og oppvekst. Jeg tenkte at de da ville ha en søker med helsefaglig bakgrunn og en med pedagogisk bakgrunn. HI Anonymous poster hash: 6d08f...84b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #4 Skrevet 22. april 2016 Men hva med de elevene som utdanner seg til å bli barne -og ungdomsarbeider? Er det ikke mye pedagogikk i utdanningen? Den samme skolen lyser ut to stillinger til helse -og oppvekst. Jeg tenkte at de da ville ha en søker med helsefaglig bakgrunn og en med pedagogisk bakgrunn. HI Anonymous poster hash: 6d08f...84b Hvis det var lærere i fellesfag skolen vår ute etter, så ville det ikke vært spesifisert at det var stillinger innen helse og oppvekst. Her er skolen ute etter fagpersoner, ikke allmennlærere. Anonymous poster hash: 66db2...9a9
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #5 Skrevet 22. april 2016 Bachelor inne helse- spl, vernepleier, fysio, ergo, Anonymous poster hash: 4a8b9...297
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #6 Skrevet 22. april 2016 Lærer er jo en fagperson. Jeg har da en del pedagogikk samt erfaring fra arbeid med barn og ungdom. Anonymous poster hash: 6d08f...84b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #7 Skrevet 22. april 2016 Lærer er jo en fagperson. Jeg har da en del pedagogikk samt erfaring fra arbeid med barn og ungdom. Anonymous poster hash: 6d08f...84b Men du er ikke en fagperson innen helse Anonymous poster hash: ba65d...d23
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #8 Skrevet 22. april 2016 Men du er ikke en fagperson innen helse Anonymous poster hash: ba65d...d23 Ok, så det må altså være innen helse? Hva med de elevene som tar barne- og ungdomsarbeider, skal ikke de ha lærer med mye pedagogisk kompetanse? Takk for alle svar i tråden. Ikke meningen å kverulere, bare interessert i å få klarhet i det. HI Anonymous poster hash: 6d08f...84b
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #9 Skrevet 23. april 2016 Ok, så det må altså være innen helse? Hva med de elevene som tar barne- og ungdomsarbeider, skal ikke de ha lærer med mye pedagogisk kompetanse? Takk for alle svar i tråden. Ikke meningen å kverulere, bare interessert i å få klarhet i det. HI Anonymous poster hash: 6d08f...84b De får jo lærer med pedagogisk kompetanse. 1: Pedagogikk på sykepleierstudiet (husker ikke antall studiepoeng). 2: 30 studiepoeng ved å ta PPU. Til slutt: Er vel bare første året alle de ulike studieretningene går sammen? Altså de som skal bli helsefagarbeidere, barne-/ungdomsarbeidet, fotpleiere osv, osv. Anonymous poster hash: 3c517...764
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #10 Skrevet 23. april 2016 Du må ta yrkesfaglærer i helse og oppvekst . Bachlor over 3 år Anonymous poster hash: 2e71d...ece
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #11 Skrevet 23. april 2016 Du må ta yrkesfaglærer i helse og oppvekst . Bachlor over 3 år Anonymous poster hash: 2e71d...ece Du må ikke, men du kan. Evt helsebachelor + PPU Anonymous poster hash: 4a8b9...297
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #12 Skrevet 23. april 2016 Som allmennlærer bør du jo vite at du kun er kvalifisert for å jobbe i grunnskolen. Anonymous poster hash: 17e8c...a77
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #13 Skrevet 23. april 2016 Alle mine fire lærere fra barne- og ungdomsarbeider på vgs hadde fagbrev innenfor helse- eller oppvekstfag og deretter tatt yrkesfaglærer ved høgskolen. Anonymous poster hash: 57794...08f
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #14 Skrevet 23. april 2016 Som sykepleier kan du ikke være lærer på barne og omsorgslinjen, kun helsefag.Hadde du vært barnehagelærer derimot, med PPU, er du kvalifisert. Anonymous poster hash: 3e266...b6a
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. april 2016 #15 Skrevet 23. april 2016 1) Du kan ha fagbrev fra helsesektoren og så ta YFL utdanning 2) Du kan ta YFL bachelor 3) Du kan ha sykepleier eller annen helseutdanning og PPU Almenlærer duger ikke vgs, du skal som hovedregel ha 60stp i de fagene du skal undervise i Pedagogikk som fag er bortkasta. Jeg har grunnfag og mellomfag. Kan ikke brukes i skolen. Da må man ha PPU Psykologi kan være relevant. Spesped er ikke relevant med mindre du skal jobbe med tilrettelagt undervisning.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. april 2016 #16 Skrevet 23. april 2016 Som sykepleier kan du ikke være lærer på barne og omsorgslinjen, kun helsefag.Hadde du vært barnehagelærer derimot, med PPU, er du kvalifisert. Anonymous poster hash: 3e266...b6a Som hovedregel ja, men på YF finner man mange kombinasjoner. Mulig de mener at HIs pedagogikk og spesped faktisk kan være relevant på BUA. Kommer an på hva de manger, og hva som søker. Hos oss har vi nå sykepleiere, barnehagelærere og fagarbeidere.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #17 Skrevet 11. april 2020 På 22.4.2016 den 21.50, Anonym bruker skrev: Hva er kompetansekravet for å få jobb på helse -og oppvekst? Jeg er allmennlærer. Av pedagogiske og psykologiske fag har jeg 30 studiepoeng pedagogikk, 30 studiepoeng tilpasset opplæring og spesialpedagogikk og 30 studiepoeng psykologi. Utover dette har jeg matte, norsk, engelsk, RLE og drama. I utlysningen stod det at utdanningskravet var en bachelor. Det har jeg jo, men hvor pleier nivået på søkerne å være? Er det noen her som jobber på helse -og oppvekst? Hvilke utdanning og erfaring har du? Trives du? Er elevene motiverte? Kan du fortelle litt om jobben? Jeg har jobbet som lærer i barneskolen og som assistent i bolig for utviklingshemmede barn og ungdommer. Anonymous poster hash: 6d08f...84b Lurer på det samme! Anonymkode: 965b3...795
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #18 Skrevet 11. april 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lurer på det samme! Anonymkode: 965b3...795 Utdannet Yrkesfaglærer på helse og oppvekst. Anonymkode: d0aa5...97a
Anonym bruker Skrevet 11. april 2020 #19 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Utdannet Yrkesfaglærer på helse og oppvekst. Anonymkode: d0aa5...97a Hehe, mente selvsagt at jeg er utdannet som Yrkesfaglærer innenfor helse og oppvekstfag. Og jobber som yrkesfagslærer på helse og oppvekst. Har fagbrev som helsefagarbeider. Tok bachelor etter mange år i faget. Anonymkode: d0aa5...97a
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #20 Skrevet 22. april 2020 På 11.4.2020 den 20.15, Anonym bruker skrev: Hehe, mente selvsagt at jeg er utdannet som Yrkesfaglærer innenfor helse og oppvekstfag. Og jobber som yrkesfagslærer på helse og oppvekst. Har fagbrev som helsefagarbeider. Tok bachelor etter mange år i faget. Anonymkode: d0aa5...97a Var det vanskelig for deg å få jobb? Anonymkode: 965b3...795
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #21 Skrevet 22. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Var det vanskelig for deg å få jobb? Anonymkode: 965b3...795 Nei, men inngangsbilletten til skolene er ofte vikariater før man får fast jobb. Veldig mange av oss på kullet som startet i vikariat. Iallefall her i Oslo. De søker gjerne etter folk i den tiden her for skoleåret neste år. Lykke til Anonymkode: d0aa5...97a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå