Gå til innhold

Har hull i CV-en. Hvordan forklare på intervju?

Anbefalte innlegg

jeg ville sagt at det var ett hull i CV´n da jeg møtte veggen, jeg innså at jeg tengte å gjøre noen endringer, og brukte1-2år på å komme dit jeg i dag. i dag ser jeg at det var ett lurt valg, osv osv. fordi jeg fikk muligheten til å se etter jobber jeg vanligvis ikke hadde sett etter. så kan du jo legge til at knekken har gjort deg sterkere, gjort deg mer målrettet og ansvarsbevist, du tør og si ifra i en størregrad en tidligere, og at det har gjort deg strukturert. 

du kan fortsette med at du har lært deg gode øvelser som gjør at du kobler av når du er hjemme, osv osv. 

på en slik måte kan du fortelle om hullet i CV´n, samtidig formidle at det har kommet noe godt ut av den. og at det har gjort deg sterkere og tryggere på deg selv.

alt kan snus til noe positivt ;)

Anonymous poster hash: 9d13f...5fe

Fortsetter under...

Jeg har et hull på 1,5 år pga depresjon/utbrenthet. Jeg har valgt å være helt ærlig, og sagt at jeg har gått på en smell. Har også sagt at jeg lærte veldig mye om meg selv i den perioden og fikk veldig god selvinnsikt pga den. Har avsluttet med at jeg aldri ville vært den perioden foruten i livet mitt :)

Jeg har til og med valgt å ta det opp i intervjuer, selv om de ikke har spurt om det. Har opplevd det som utelukkende positivt, og har stort sett fått de jobbene jeg har søkt på. Også innenfor ledelse.

Anonymous poster hash: ec50c...77b

Jeg har og gjort slik! Det lønner seg å være ærlig! Man vil heller ansette en person som har gått på en smell, jobbet seg tilbake og har lært mye av dette enn å ansette en person som har vært langvarig syk. Da tenker man kronisk sykdom.

Du trenger ikke forklare hvilke hendelser som første til at du gikk på en smell. Si dette kort, gjerne uoppfordret og fokuser på hva du har lært, at barna nå er store, du har blitt bedre å planlegge og være effektiv osv!

Anonymous poster hash: 3bc00...fc2

Takk for svar, alle sammen. Tror jeg skal følge dette siste rådet, og rett og slett si det som det er, uten å gå i detaljer. Hater å lyve og å ha usannheter hengende mellom meg og andre, så holder meg så nært sannheten som jeg kan. Tror jeg skal si at det skjedde noe som gjorde at jeg gikk på en real smell. Skal tenke litt gjennom hvordan det er lurt å ordlegge meg.

HI

Anonymous poster hash: db8c4...b8b

Plutselig kjenner sjefen/den som ansetter noen som kjenner deg osv. Derfor er det bedre å være ærlig uten å gå i detaljer!

Anonymous poster hash: 3bc00...fc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...