Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #1 Skrevet 21. april 2016 Har en katte som er ekstrem shy, og angst virker det som. Hver gang vi skal ha besøk så må vi ha den på rommet, og det kan være ekstremt vanskelig å få tak i hu iblant. Skal vi ha noen som ligger her, eller noe slikt, så må vi kjøre henne ned til foreldrene min så hun kan være i kjelleren der. Vi har veldig veldig sjeldent besøk pga hun virker så redd. Vi er tante og onkel, men vi har aldri hatt dem sove over her fordi det er veldig stress og ta henne ned til foreldrene mine også.. Stor sett så bruker jeg 2-3 timer for og få henne ut fra kjelleren fordi hun er under senga. Har 1 gang løftet senga bort mens samboeren prøver og ta henne, men vi vil jo ikke skremme henne. Problemet er at vi føler livet virkelig stoppe opp pga henne. Nå skal foreldrene min flytte 3 timer unna oss, og da har vi ingen vi kan ha pus hos om vi får besøk eller lignende. hun er 13år, men i veldig god form. Vi kan aldri gi henne bort fordi hun stoler kun på oss, men det er meg hun stoler mest på fordi jeg har hatt henne hele livet hennes. Jeg/vi er ekstremt gla i henne, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har sjekket ut medisiner om angst for katter, men vanskelig. Det er umulig og få henne til å spise tabeletter utenom dytte dem ned i halsen på henne, og skal vi gjøre dette hver eneste dag så kommer hun til og stikke av bare vi våkner om morgenen fordi hun vet vi skal ha tak i hu. Alt er stress når det kommer til henne. Vi krangler også endel fordi om pus ligger på fanget mitt og kanskje samboeren mister noe i gulvet så løper hun kanskje bak sofaen, og så blir jeg litt sinna. Masse slikt. Noen som har en katte som er slik? Må ha tips! Kan ikke fortsette slik i 10år til. Snakket om barn neste år, og nesten alt blir vanskelig med denne pusen. Anonymous poster hash: 4a1e6...f69
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 21. april 2016 #2 Skrevet 21. april 2016 Hvorfor kan hun ikke bare få lov til gjemme seg om dere får besøk? Katten blir jo bare mer stresset om dere prøver å få tak i den og flytter den rundt!
Fandens Oldemor Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 Det høres ikke ut som om katten har det godt. Her ville jeg faktisk vurdert avlivning, selv om jeg vet at det er noe av det vanskeligste valget en kan ta.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 Hvorfor kan hun ikke bare få lov til gjemme seg om dere får besøk? Katten blir jo bare mer stresset om dere prøver å få tak i den og flytter den rundt! Det er veldig sjeldent vi gjør det, men det er som foreksempel om noen skal jobbe på huset. Så kan vi ikke la henne være redd i flere dager. Og jeg har ikke samvittighet til å la henne være under en seng i 1-2 dager fordi kanskje noen vil overnatte her. Anonymous poster hash: 4a1e6...f69
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 Det høres ikke ut som om katten har det godt. Her ville jeg faktisk vurdert avlivning, selv om jeg vet at det er noe av det vanskeligste valget en kan ta. Hun har det veldig godt når vi er med henne, men om hun iblant hører noen går ned trappe på utsiden så ser du hun vil gjemme seg. Hun er jo så glad når vi er med henne, og ligger alltid med våres i senga.. våkner vi så kan hun gå oppe oss for og kreve kos. Men alt annet er så umulig med hu ! Som jeg sa.. vi føler livet stoppe opp, fordi vi elsker og ha foreksempel tante og onkel barne våres her. Men ingen kan komme. Anonymous poster hash: 4a1e6...f69
Mumua Skrevet 21. april 2016 #6 Skrevet 21. april 2016 Diffuser med feromoner fra Feliway. Har selv en katt med ekstrem angst, men har har blitt mye bedre med årene. Når det skal skje noe nytt bruker jeg feromoner i god tid før endringen, da tåler han det bedre. Også lurt å ha et høyt klorestativ der hun kan gjemme seg i toppen. Katter føler seg tryggere når de har god oversikt og kan trekke seg unna. Ellers finnes noe som heter Calmivet dere kan prøve. Kan blandes i mat
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #7 Skrevet 21. april 2016 Diffuser med feromoner fra Feliway. Har selv en katt med ekstrem angst, men har har blitt mye bedre med årene. Når det skal skje noe nytt bruker jeg feromoner i god tid før endringen, da tåler han det bedre. Også lurt å ha et høyt klorestativ der hun kan gjemme seg i toppen. Katter føler seg tryggere når de har god oversikt og kan trekke seg unna. Ellers finnes noe som heter Calmivet dere kan prøve. Kan blandes i mat Tusen takk ! Skal sjekke ut.. Calmivet er noe som hjelper mot angst, eller om katten er veldig shy? Anonymous poster hash: 4a1e6...f69
Mumua Skrevet 22. april 2016 #8 Skrevet 22. april 2016 Tusen takk ! Skal sjekke ut.. Calmivet er noe som hjelper mot angst, eller om katten er veldig shy? Anonymous poster hash: 4a1e6...f69 Calmivet er generelt beroligende for katt uten å være et reseptbelagt legemiddel. Det er noe katten kan stå på i lengre perioder uten problem eller man kan gi der og da i stressede situasjoner. Min katt har problemer med magen så han bare kastet det opp dessverre, men har hørt mye bra om det ellers. Nå har han blitt mye bedre det siste året og tåler mer så nå er ikke behovet så stort lenger. Det holder å bruke feromoner og at jeg er i nærheten. Nå skal vi flytte og da drar jeg til det nye huset i god tid før flytting og setter inn diffusere med feromoner så overgangen ikke blir så hard for han. Du får kjøpt det både hos veterinær, apotek1 på nett og på eks. Ebay
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #9 Skrevet 22. april 2016 Ut i fra det du beskriver, så tenker jeg at avliving er mest humant. Etter at dere i flere år har prøvd å få henne trygg, men at den stadig er like skremt, så har den det bedre i dyrehimmelen. Vi har hatt en slik hund i familien. Det var selvsagt et tungt valg å la den få fred, men det rette både for eiere og dyr. Anonymous poster hash: fedc3...c08
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #10 Skrevet 28. april 2016 vi hadde tante barne vårt her Igår og sov over en natt.. Jeg måtte ligge på gjesterommet fordi hun var unger senga, men hun listet seg ut når natta kom for og spise, sov med med meg oppå dynga. Vi sto opp og hun løp bak sofaen helt til vi dro videre til huset til foreldrene mine for og sove der istedenfor siden de bar bortreist. Vi kom hjem dagen etterpå, da var hun veldig skvetten og til rundt 2-3 timer før hun kom ut fra sofaen fordi der løp hun med engang hun hørt vi komme fordi hun trudde sikkert av vi hadde med tante barnet, ellers møtes hun oss står sett i gangen når hun vet at vi kommer alene. Men vi skulle legge oss, og hun sover ved siden av meg eller nede ved beina. Samboer nøys 2 ganger og hver gang hopper hun ned å løper inn i stua fordi hun skvetter eller er små redd. Man kan stille kose med beina under dyna og blir iblant stresset fordi hun lurer på hvor lyden kommer ifra. Veldig veldig veldig veldig gla i hun, men iblant så blir man bare veldig sliten av og ha det sånn.. Føler man må liste seg rundt hele tiden for og ikke skremme livet av henne. Anonymous poster hash: 4a1e6...f69
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #11 Skrevet 28. april 2016 Beklager dårlig skrevet, men telefonen er ustabil + rette programmet er rart. Ville satt stor pris på om andre har hatt katt med veldig angst, så man kanskje har en aning om hva man kan gjøre. Anonymous poster hash: 4a1e6...f69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå