Gå til innhold

Hva velger du? Parkett eller laminat gulv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere som tror dere bor i så naturlige hjem, har dere tenkt på alle byggematerialene? Isolasjon, vindtetting, plasten som er i alle yttervegger. lakk og maling som er på de fleste overflater osv. 

Anonymous poster hash: 4fc59...a27

wow lurer litt på hva slags laminat noen av dere har vært borti  :sjokkert:  Har hatt parkett i alle år og med hund så ble den såpass nedslitt at den ikke kunne reddes. Med laminaten har ikke vi opplevd hverken kulde over normalen eller økt lyd men den er av god kvalitet så forventer at den er god til det aller meste. 

Anonymous poster hash: 13032...cf2

Dere som tror dere bor i så naturlige hjem, har dere tenkt på alle byggematerialene? Isolasjon, vindtetting, plasten som er i alle yttervegger. lakk og maling som er på de fleste overflater osv.

Så da kan man likegodt fylle resten av huset med plast? Nei takk.

Anonymous poster hash: b634f...1a7

Så da kan man likegodt fylle resten av huset med plast? Nei takk.

Laminat er fortsatt ikke plast... Men virker som noen nekter å innse det. Vi lever ikke i en naturlig hule lenger, og vi omgir oss hele tiden med "unaturlig" byggemateriell. Så at du plutselig er blitt så redd laminat, forstår jeg ikke. Eller er det bare for å prøve og forsvare et valg dere har tatt? 

Laminat er fortsatt ikke plast... Men virker som noen nekter å innse det. Vi lever ikke i en naturlig hule lenger, og vi omgir oss hele tiden med "unaturlig" byggemateriell. Så at du plutselig er blitt så redd laminat, forstår jeg ikke. Eller er det bare for å prøve og forsvare et valg dere har tatt?

Nei, det er for å poengtere at laminat er falskt og unaturlig. Hvem vil ha falskt 'treverk' i huset sitt?

Og om det er laget av trespon e.l., tenk på alt limet iblandet det.

Det er ingen vits i å diskutere. Vi har ulike verdier og tanker om kvalitet i et hus.

Annonse

Som å høre meg selv - samme her😉

Anonymous poster hash: 8c978...7ba

Så enig! Var ikke klar over at så mange foretrekker laminat. Det har aldri vært et alternativ for oss en gang. Vi har også heltregulv i hele huset.

Anonymous poster hash: ec0d6...002

Nei, det er for å poengtere at laminat er falskt og unaturlig. Hvem vil ha falskt 'treverk' i huset sitt?

Og om det er laget av trespon e.l., tenk på alt limet iblandet det.

Det er ingen vits i å diskutere. Vi har ulike verdier og tanker om kvalitet i et hus.

Hehe, ja jeg ser det. Jeg var litt der du er nå, før. Vi bor i et gammelt hus med ekte tregulver, men etter hvert ble vi veldig lei di og la parkett over. Nå har vi tatt enda et steg og lagt skikkelig kvalitets laminat. Tidligere hadde vi også en del trepanel på veggene, men det er også byttet ut i mer moderne materialer. For meg blir for mye tre for hyttepreget til å være et hus. Men selvsagt, parket er pent når den er ny, det skal du ha. Men etter noen års bruk, så syns jeg ikke det er sjarmerende med slitt og opphakket gulv, selv om noen her inne mener det. På samme måten som vi maler ute når huset er slitt, fikser vi også opp inne.

Definitivt parkett eller heltre. Myyye finere og varmere å gå på. Selv med hakk og riper er parkett/heltre gulv mye finere enn kvalitetslaminat. Vi la nettopp laminat fra berry alloc i gangen og parkett på de andre rommene i samme etasje (sokkel). Laminaten er iskald iforhold til parketten, selv treåringen kommenterer det hele tiden og spør om hvorfor.

Anonymous poster hash: 9d861...856

Definitivt parkett eller heltre. Myyye finere og varmere å gå på. Selv med hakk og riper er parkett/heltre gulv mye finere enn kvalitetslaminat. Vi la nettopp laminat fra berry alloc i gangen og parkett på de andre rommene i samme etasje (sokkel). Laminaten er iskald iforhold til parketten, selv treåringen kommenterer det hele tiden og spør om hvorfor.

Anonymous poster hash: 9d861...856

Merkelig at dere merker så stor forskjell, vi har også begge deler, men her er det umulig å kjenne forskjell med tanke på varmen. 

Vi har lagt korkvinyl på ett gulv og er kjempefornøyd. Pga korken under er gulvet litt mykere og varmere enn laminat. Min mann liker ikke vinyl eller laminat, men da dette ble lagt var han overrasket selv etterpå. Det ble veldig fint!

http://parkettoggulv.no/korkvinyl/

Anonymous poster hash: cf7ce...e57

Annonse

Utrolig mange med dårlig smak. Kvalitetsbevisste mennesker velger selvsagt parkett eller heltre. 

Anonymous poster hash: ec0d6...002

Kan jo spør deg hva du legger i ordet kvalitet, da parkett blir stygt etter få år, mens laminat holder seg like fin år etter år.

Det er jo ikke rart de som liker laminat ikke hører etter. De har jo ikke hørsel igjen etter å ha hatt glatt PLASToverflate på gulvet som lager støy, forsterker all støyen i huset. Kombiner det gjerne med gipsplater i taket så har du barn som er hørselsskadde for livet.

Anonymous poster hash: f54ea...71d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...