Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #1 Skrevet 21. april 2016 Jenta vår på 11 år skal få en gullhamester. Vi har kjøpt et stort hamsterbur, hus og 2 etasjer. Jeg tenker jo at hamsteren må få lov til å løpe litt fritt også, men er redd det vil gjemme seg under sofaen og gnage på ledninger/ sofaen. Dere som har hamster: kan dere fortelle hvordan dere gjør det best mulig for hamsteren? 😊Hilsen mor og datter som gleder seg veldig til å få et lite nøste i huset 😊 Anonymous poster hash: 26ce1...f2a
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #2 Skrevet 21. april 2016 Kjipeste kjeledyret jeg noen gang har hatt... Nattdyr så det sover om dagen. Blir aldri kjælen eller tam, vil bare løs og vekk om du holder det eller prøver kose med det. Løper vekk fra deg om du slipper det ned på gulvet. Rotte var mye morsommere, de ble tamme, var selskapssyke og oppsøkte oss, kom til oss osv. Lekne og morsomme. Marsvin var også helt ok, selskapssyke og sosiale. Laget koselyder når vi kom hjem osv Anonymous poster hash: 9ca74...f7d
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 Hamstere sover på dagen og er våken om natta, da durerer det av løpehjulet konstant, så lurt å plassere hamsterburet langt unna soverommene. Ikke slipp løs hamsteren på stua, om ikke stua er bittelita (de løper kjempefort og er en mester på å gjemme seg). Lurt å bare ha den løs på f.eks badet når dere er der. Hamstere kan finne på å bite, så vær litt obs på det:/ Anonymous poster hash: ee46a...b8b
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 Jeg hadde bare positive erfaringer med hamstre. Men de løper fort, så ha de bare løs på små rom. Husker jeg laga labyrint med bøker og doruller... hehe. Håndter den med hansker på til å begynne med sånn at den blir vant til håndtering. De har laaange skaaarpe tenner. Anonymous poster hash: 6fd30...240
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 Uff da! Biter de så mye da? Orker ikke rotter! Fikk tips om å ha den litt i badekaret (uten vann, selvfølgelig) slik at den kan løpe litt der... Men synes litt synd i den om den ikke skal få Være litt fri i rommet også.... Må tenke på inngjerding 😉 Leste om ei som hadde gangsteren sin løs på bordet mens hun spist, men jeg synes det høres skummelt ut... Har forstått at den ikke ser så godt. ... Anonymous poster hash: 26ce1...f2a
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #6 Skrevet 21. april 2016 Hahaha : gangsteren skal Være hamsteren 😂😂😉😂😂 HI Anonymous poster hash: 26ce1...f2a
Elsker livet Skrevet 21. april 2016 #7 Skrevet 21. april 2016 Du kan kjøpe løpeball og løpegård beregnet til små gnagere. Har ikke erfaring med hamster, men med ørkenrotter, men det går for nesten det samme. Bortsett fra at ørkenrottene sover og er våken av og på 2-3 timer.
Fandens Oldemor Skrevet 21. april 2016 #8 Skrevet 21. april 2016 Haha, "ei som hadde gangsteren sin løs" Jeg hadde flere hamstere gjennom barndommen. Har gode minner fra det, ingen av mine bet noen som helst. Husker dog at de levde veldig kort tid, lagde mye leven på natta, og ødela alt fra mikrobølgeovner til stereoanlegg. Ha den løs på et hamstersikret, lite rom.
Himmel og hav Skrevet 21. april 2016 #9 Skrevet 21. april 2016 Vi har hatt og har dverghamster, den løper løs både i stua, på badet og i gangen. Vi har aldri hatt problemer med gnaging på ledninger, men det hender jo at den legger seg til å sove under sofaen, og da er det enten å krabbe og prøve å lokke den fram eller bare vente til den vil hjem. De er smartere enn man skulle tro, og våre har fort lært seg å si fra når de vil hjem i buret og kommer og pirker oss på føttene. Jeg har ingen erfaring med gullhamster, men dverghamstere blir veldig tamme. I starten har vi gjerne sluppet hamsteren løs på badet og bare sittet på gulvet med noen godbiter og latt hamsteren komme til oss. Da har de blitt tamme veldig fort. Om de bor i et rom i huset der det er noe liv på dagtid, så snur de gjerne døgnrytmen litt. Våre har bodd på kjøkkenet, og alle sammen har lært seg at det kan være lurt å være våkne når det lages mat eller kjøleskapdøren åpnes Om det er flere hamstere å velge mellom der dere skal kjøpe, så ville jeg brukt litt tid på å betrakte de før jeg valgte. De har ulikt lynne, akkurat som andre dyr, og det kan være lurt å velge en som er mer nysgjerrig enn redd. Lykke til med hamster!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #10 Skrevet 22. april 2016 Vi har en syrisk gullhamster, de er nok de roligste av hamsterne og biter sjelden. Vårt hamster får løpe på badet om natten, setter buret inn og åpner det, også går hamsteret fritt på badet om natten. Vårt hamster er veldig kosete og nysgjerrig, setter vi oss ned kommer hun løpene mot oss og klatrer opp på oss:) Anonymous poster hash: 05d47...213
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #11 Skrevet 22. april 2016 Hamsteren vi skal kjøpe er 3-4 mnd gammel. Burde jeg vente på nytt kull, eller er det ok å kjøpe et såpass gammelt hamster med tanke på temming...😊HI Anonymous poster hash: 26ce1...f2a
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #12 Skrevet 22. april 2016 Ang. alder vet jeg ikke. Men tips til å få den til å ikke bite: Helt i begynnelsen brukte jeg tykke hansker når jeg håndterte den, for da bet den (hardt!!) hele tiden. Hver gang den bet blåste jeg på ansiktet dens, hver gang. Da tok det ikke lang tid før jeg hadde en bitefri hamster Anonymous poster hash: 22768...0df
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #13 Skrevet 23. april 2016 Jeg har hørt at eldre hamstre er vanskelige å temme. Men vet ikke om 4 mnd er gammelt? HI Anonymous poster hash: 26ce1...f2a
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #14 Skrevet 23. april 2016 Jeg ville heller hatt en stor hamster og ikke de minste rasene, de er mer hissig Anonymous poster hash: 28c42...d0d
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #15 Skrevet 23. april 2016 Ja, det har jeg også hørt..Vi blir å kjøpe en syrisk hamster 4 mnd gamnel. Håper den ikke er fire gammel å temme! Takk for svar 😊 Anonymous poster hash: 26ce1...f2a
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #16 Skrevet 23. april 2016 Hadde gullhamster når jeg var yngre. Har kun gode minner. Han ble tam og bet aldri. Han slikket på fingrene våre, løp fritt i stuen , kom å klatret på oss . Og han løp litt løs i hagen, pga han skulle smake på hvert eneste gresstrå han kom over 😂 Det var en stor sorg når han døde etter 5 år 😳 Anonymous poster hash: 93702...a28
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #17 Skrevet 23. april 2016 Hæ? Løp den løs i hagen? Da var det vel en stor sjanse for at den ville bli borte? Det er jo dyr som egentlig ikke skal Være i bur... Har heller aldri hørt om en hamster som blir 5 år... Gjorde dere noe spesielt med den for at den skulle bli så tam? HI Anonymous poster hash: 26ce1...f2a
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #18 Skrevet 23. april 2016 Rotter er kosete og buret LUKTERRRRRRRRRR. MÅ SKIFTES OFTE 2 ganger i uken. Hamster desto store lukter og dverg hamster lukter ikkje. Skifter du 1 gang i uken lukter ikkje det storhamster men 2 uker på dverg hamster lukter det ikkje. Blir hamster dulla med og du holder kontakt med det kvar dag så får du dei kosete. Jeg har dverg og blir kosa og dulla med. Har luftegård og nei ikkje la det fly rundt i huset små lorter her og der. Anonymous poster hash: 103e5...fbf
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #19 Skrevet 23. april 2016 Hæ? Løp den løs i hagen? Da var det vel en stor sjanse for at den ville bli borte? Det er jo dyr som egentlig ikke skal Være i bur... Har heller aldri hørt om en hamster som blir 5 år... Gjorde dere noe spesielt med den for at den skulle bli så tam? HI Anonymous poster hash: 26ce1...f2a Ja, altså jeg var jo der å passet på. Kunne se på han om han var klar til å løpe. Så han stakk aldri. Ja han ble gammel i følge dyrelegen. Han var syk når han var rundt 4 år, med lungebetennelse , da trodde dyrelegen han kom til å dø, men vi fikk medisin, og han ble frisk igjen ☺️ Anonymous poster hash: 93702...a28
Anonym bruker Skrevet 23. april 2016 #20 Skrevet 23. april 2016 Hæ? Løp den løs i hagen? Da var det vel en stor sjanse for at den ville bli borte? Det er jo dyr som egentlig ikke skal Være i bur... Har heller aldri hørt om en hamster som blir 5 år... Gjorde dere noe spesielt med den for at den skulle bli så tam? HI Anonymous poster hash: 26ce1...f2a Glemte å svare på hvordan vi gjorde han tam. Startet med å kun ha hånden inne i buret, ganske lenge, til han ble vant til oss og snuste på oss. Så hadde vi buret åpent og hånden foran , så han selv en dag gikk oppi hånden vår. Og etter dette så hadde vi han ute flere ganger om dagen , og holdt han og koste masse ☺️ Anonymous poster hash: 93702...a28
HamsterMilly Skrevet 17. november 2019 #21 Skrevet 17. november 2019 Hei, mitt hamster er veldig søtt kosete og tam. Dere kan jo f.eks kjøpe løpegjerder til hamsteren? Og gratulerer med hamster!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå