Gå til innhold

Barn som griser med avføringen. Erfaringer? ?

Anbefalte innlegg

Har en 2åring som et par-tre morgener har bæsja i bleia og tatt hendene ned i bleia å tatt opp bæsjen etterpå. Nå har dette skjedd en gang i barnehagen, å de ønsker møte med foreldre. Jeg lurer på om det med å ta opp avføringa er et utrykk for noe? Burde det ringt alarmklokker hos foreldrene? Er dette helt uvanlig for en "normal" unge?

Anonymous poster hash: 3ae0f...bf6

Fortsetter under...

Når du sier 2 åring, hva vil det si?. Er barnet 24 mnd, 35 mnd eller midt i mellom. Er ikke så mange barn som har passert 24 mnd som driver med dette nei, de fleste synes det da er ekkelt.

Anonymous poster hash: 3db13...4ce

Når mitt barn var 2 år å 2 mnd så gjorde han det hver gang han bæsja!! Å en gang gjorde han det i senga å kasta bæsjen på gulvet. Så da slutta vi med bleie på han :) han slutta på dagen med bleie med trening :)

Anonymous poster hash: 50ef8...783

Annonse

Det samme skjedde her på den alderen og jeg googlet meg ihjel etter svar. Kom frem til at det er en fase der mange barn blir spesielt interessert i nettopp bæsj :P Her våknet vi en natt av merkelig lukt, da hadde frøkna malt veggen, senga og seg selv med bæsjen sin. Prøvde bleieslutt, endte med at hun bæsjet i en krok for så å legge den på stuebordet. På igjen med bleie og vi snudde pysjen bak frem så hun ikke klarte å ta den av. Etter noen uker var det over og hun ble "normal" igjen 😀

Anonymous poster hash: 79d8c...681

Det samme skjedde her på den alderen og jeg googlet meg ihjel etter svar. Kom frem til at det er en fase der mange barn blir spesielt interessert i nettopp bæsj :P Her våknet vi en natt av merkelig lukt, da hadde frøkna malt veggen, senga og seg selv med bæsjen sin. Prøvde bleieslutt, endte med at hun bæsjet i en krok for så å legge den på stuebordet. På igjen med bleie og vi snudde pysjen bak frem så hun ikke klarte å ta den av. Etter noen uker var det over og hun ble "normal" igjen 😀

Anonymous poster hash: 79d8c...681

Hehe det høres ut som du beskrev gutten vår når han var 2 :P heheh

Anonymous poster hash: 50ef8...783

Jeg jobber i feltet og kan si det ikke er unormalt. Ikke så vanlig heller, men det skjer uten at det feiler unger noe eller dreier seg om seksuelle overgrep.

Freud snakket jo om det anale stadiet. Han var ikke på jordet alltid ;)

Det går nok over. Snu pyjamasen. Selebukser..

Anonymous poster hash: 1ad99...e0b

Helt normalt for en 2 åring. Så lenge det ikke er andre ting som skurrer med han så hadde jeg tatt det helt med ro.

Har selv våknet opp til en strålende blid unge, som hadde dekorert både seg selv og sengen med bæsj.

Så vidt jeg vet er det ikke veldig vanlig, men ikke helt uvanlig heller.

Jeg har aldri opplevd at noen av mine 4 barn har rørt bæsjen sin, men har hørt at andre har opplevd det.

Anonymous poster hash: 43f18...468

Annonse

Har en 2åring som et par-tre morgener har bæsja i bleia og tatt hendene ned i bleia å tatt opp bæsjen etterpå. Nå har dette skjedd en gang i barnehagen, å de ønsker møte med foreldre. Jeg lurer på om det med å ta opp avføringa er et utrykk for noe? Burde det ringt alarmklokker hos foreldrene? Er dette helt uvanlig for en "normal" unge?

Anonymous poster hash: 3ae0f...bf6

Dette høres definitivt ikke normalt ut nei!

Anonymous poster hash: 96418...543

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...