Gå til innhold

Er ikke supper skikkelig middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker at supper noen dager i uka bare er sundt!

Har da oppi bønner, linser, egg eller lignende. I tillegg til godt med grønnsaker, og noen ganger kjøttbiter.

Anonymous poster hash: 27ecc...0b5

Skrevet

Enig! Hvorfor skulle ikke det være middag

Anonymous poster hash: 1848b...921

Skrevet

Vi har supper med tilbehør vi kan ha oppi etter eget ønske.

Tomatsuppe, ved siden stekte kjøttboller (små) revet ost, krutonger og egg.

Blomkålsuppe, ved siden, smørdampet blomkål, stekt bacon, krutonger og stekt mais.

I tillegg har vi alltid hjemmebakt ferskt fullkornbrød.

Anonymous poster hash: bacc0...e38

Skrevet

Det er Toro betasuppe som ikke er middag, det er varmt buljongvann med noen tørksede grønnsaker i, holder deg mett i max 1 time.

En suppe med masse grønnsaker, kjøtt, fisk o.l. er selvfølgelig middag man blir god og mett av en god gammeldags kjøttsuppe.

Anonymous poster hash: 56e4f...5ae
Skrevet

Det er Toro betasuppe som ikke er middag, det er varmt buljongvann med noen tørksede grønnsaker i, holder deg mett i max 1 time.

En suppe med masse grønnsaker, kjøtt, fisk o.l. er selvfølgelig middag man blir god og mett av en god gammeldags kjøttsuppe.

Pleier å lage fra bunnen selv, men tenker at det er lett å jazze opp en Toro-suppe slik at den blir ok. Bare å hive oppi ekstra spinat, tomat, egg, bønner, linser, blomkål eller hva det måtte være. De har kuttet på saltet og fjernet palmeoljen.

Skrevet

Pleier å lage fra bunnen selv, men tenker at det er lett å jazze opp en Toro-suppe slik at den blir ok. Bare å hive oppi ekstra spinat, tomat, egg, bønner, linser, blomkål eller hva det måtte være. De har kuttet på saltet og fjernet palmeoljen.

Javisst, det gjør vi innimellom når vi har en travel ettermiddag. Toro fiskesuppe er også helt ok om du hiver i noen grønnsaker, fiskebiter og reker f.eks. Men du må bruke den som base og ha oppi mer mettende matvarer for å det skal duge som en middag du blir skikkelig mett av.

En vanlig posesuppe uten ekstra grønnsaker, kjøtt o.l. blir man ikke særlig mett av. Særlig ikke far i huset som er et fysisk anstrengende arbeid og er hul og skrubbsulten når han kommer hjem. Heller ikke den aktive 15-åringer blir mett nok av en suppepose og bare det, da må du jazze den opp som du sier.

Skrevet

Vi skal faktisk ha tomatsuppe idag, men vi pleier å ha macaroni, egg og annet snacks oppi.

Vi har også pannekaker og stekt bacon etter tomatsuppa. Noe av det beste ungene vet er denne middagen. 

resten av uka består av fiskemiddager, poteter, kylling, ris, grønnsaker, grov pita med biff, fredagstaco og hjemmelaga pizza og gjerne en litt bedre middag på søndager. type stek  :)

Anonymous poster hash: 9ae19...291
Skrevet

Det er skikkelig middag for oss.

Jeg synes det er en super måte å "lure" i barna grønnsaker. Mine barn spiser ikke løk, spinat og sånt. Men i suppe kan man gjemme det meste, blende godt med stavmikser, og vipps så spiser barna😊

Anonymous poster hash: 3915a...471

Skrevet

Synes supper er skikkelig middag. Nå går det i hjemmelaget grønnsakssuppe med kjøttboller i, hjemmelaget gresskar suppe med kyllingfilet i, så hjemmelaget tomatsuppe med egg. Alle disse suppene er det jo mye grønnsaker i, protein og fett.

Ene barnet mitt spiser lite grønnsaker, og peller litt i grønnsaksuppen. Men i gresskar og tomatsuppen, så har jeg gulrot og, og da masse tomat og gresskar. Da får jeg i det barnet en del av grønnsakene, hun ellers ikke ville spise.

Anonymous poster hash: f70db...703
Skrevet

Dere må google indisk kyllingsuppe, sykt god, dagens middagstips :P

Anonymous poster hash: 1848b...921

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...