Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #1 Skrevet 20. april 2016 Katten sluttet plutselig å spise og drikke for en uke siden. Brakk seg og var kvalm. Var hos dyrlege som tok blodprøver og røntgen. Fant ikke noe galt bortsett fra masse avføring i tarmen. Diagnose forstoppelse. Siden da har hun fått mye parafin, Laxoberal dråper. Har måttet tvangsfore henne med vann. Det har kommet noe avføring innimellom, men det meste er hardt og lite om gangen. Nå drikker hun bra med vann selv, men spiser veldig lite. For lite. Så hun får også morsmelkerstatning. Var i kontakt med dyrlege på tirsdag. Fikk beskjed om å fortsette med dette noen dager til. Men, hvor lenge kan dette foregå før noe blir gjort? Hun må jo få i seg mat. Hun overlever vel ikke alt for lenge slik? Anonymous poster hash: d7c75...50a
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #2 Skrevet 20. april 2016 Er du i tvil ville jeg gått til en annen veterinær for å få bekreftet det. Det har jeg gjort flere ganger når jeg har ment at veterinæren ikke kunne jobben sin. Anonymous poster hash: 3320c...fee
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #3 Skrevet 21. april 2016 Hvis du er bekymret får du en second opinion hos en annen dyrlege. Hilsen dyrlege Anonymous poster hash: 0cec7...bac
Pobie Skrevet 21. april 2016 #4 Skrevet 21. april 2016 Jeg ville ikke "ventet og sett det an" hvis jeg var bekymret. Forrige gang dyrlegen bar oss gjøre dette, fant vi katten død en morgen. Kontakt en annen dyrlege.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #5 Skrevet 21. april 2016 Dyrlegen vår sa at en katt kunne leve 1 uke uten vann og mat før den dør.. Men hjelpe meg da må katten være tufs. Jeg ville hørt med en annen dyrlege. God bedring til pus Anonymous poster hash: ce175...3bc
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #6 Skrevet 21. april 2016 Er ikke dyrlege men er det avkreftet at hun har et fremmedlegeme i tarmen? Er hun muligens så forstoppet at hun trenger ekstern hjelp for å få det ut? Det at hun ikke spiser er nødvendigvis ikke farlig så lenge hun drikker. Hun er muligens uvell av medisinene. Så lenge hun drikker godt og ikke får stående hudfold eller tannkjøttet er unaturlig blekt og består trykktesten er hun ikke dehydrert. Jeg personlig ville dratt til en annen veterinær. Hvor i landet bor du? Bor du i nærheten av Oslo anbefaler jeg veterinærhøgskolen på det varmeste. Anonymous poster hash: 8a8c4...4c4
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #7 Skrevet 21. april 2016 HVordan går det med pusen? har du fått noen andre til å se på den? Anonymous poster hash: 954b2...e6d
Anonym bruker Skrevet 21. april 2016 #8 Skrevet 21. april 2016 Ville satt en Microlax (kun 1 cm av tuppen inn) for å se om jeg fikk fortgang på fordøyelsen, såfremt det var dokumentert at det ikke er noen tarmobstruksjon. Er det tatt røntgen? Hvor gammel er katten? Ville jo mistenkt kreft, med tilstopping av tarmene. 😓 Anonymous poster hash: 4fe99...5a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå