Gå til innhold

Hva slags folk vil frivillig jobbe i barnevernet egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tror dere? Hva slags type folk?

Anonymous poster hash: ea098...bf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kusina mi jobber der fordi hun bryr seg om barn og fordi hun takler utfordringer godt.

Anonymous poster hash: d141f...2da

Skrevet

Bryr seg om barn ja. Særlig!

Skrevet

Jeg skulle gjerne jobbet der.

Det var 1.valget mitt på høyskolen, men kom inn på andrevalget.

Hva om vi ikke hadde barnevern? Det er en viktig jobb de gjør.

Anonymous poster hash: 6ede0...aec

Skrevet

??

Anonymous poster hash: 98131...ec9

Skrevet

De skal hvertfall være psykisk sterke. Så mye tragisk som de kommer borti. Men de trengs!

Anonymous poster hash: 309b1...958

Skrevet

Herregud. Er dette enda et kvinnfolk som har mista barnet til barnevernet "uten" grunn og som nå mener at alle i barnevernet er drittsekker..?

Skrevet

Tror dere ikke det innerst inne er litt maktkåte folk som sitter der med en puslete utdannelse alle kan greie og ta og får plutselig makt til å ta fra foreldre barna sine?

Skrevet

Folk som vil hjelpe barn.

Alle som jobber i barnevernet er ikke like hyggelige, og jeg har snakket med et par av de. Men det finnes også mange der som er utrolig hyggelige og til god hjelp.

Anonymous poster hash: bd522...d0c

Skrevet

Herregud. Er dette enda et kvinnfolk som har mista barnet til barnevernet "uten" grunn og som nå mener at alle i barnevernet er drittsekker..?

Selvfølgelig, det lyser jo lang vei. Er nok og medlem av en viss fb gruppe vil jeg tro

Skrevet

Tror dere ikke det innerst inne er litt maktkåte folk som sitter der med en puslete utdannelse alle kan greie og ta og får plutselig makt til å ta fra foreldre barna sine?

Nei

Skrevet

Selvfølgelig, det lyser jo lang vei. Er nok og medlem av en viss fb gruppe vil jeg tro

Typisk..

Skrevet

Kjenner bare ei som jobber i barnevernet, og hun er ei fantastisk jente som er veldig omtenksom og glad i barn.

Anonymous poster hash: ac57d...b3e

Skrevet

Typisk..

Typisk hva?

Skrevet

Typisk hva?

Jeg blir bare irritert av sånne som HI:)

Skrevet

Siden det å få barn ikke krever noen form for intelligens må det finnes et organ som kan ivareta barna når foreldrene ikke er skikket til ha omsorg. Ja, det finnes tilfeller der de gjør feil, men det finnes tilfeller av barn som utsatt fir grusomme ting av sine nærmeste og da er det godt at det finnes mennesker som oppriktig hår et ønske om å hjelpe dem.

Istedet for å sitte å rakke ned på barnevernspedagoger kan du faktisk bli en selv å jobbe prinsipielt med at slik urett du tydelig har blitt utsatt for ikke skal skje med andre.

Anonymous poster hash: cb0b3...826

Skrevet

Jeg følte sjelden på makt egentlig. Mer maktesløshet over å ikke kunne hjelpe barn som lider fordi foreldrene ikke vil ha hjelp og fordi det ikke er nok bevis for at de skader barna sine. Ikke så sjelden følte jeg på en ydmykhet ovenfor de foreldrene som jobba og sleit for å få det bedre med seg selv og ungene. Og alltid ydmykhet og respekt ovenfor alle de barna jeg møtte. De gjorde det beste de kunne med de kortene de fikk utdelt.

Anonymous poster hash: 902f5...a1b

Gjest Stjerneklart
Skrevet

For en latterlig tråd. Eller, for noen latterlige svar. 

Nei, jeg tror ikke dem som jobber i barnevernet fordi er maktkåte og ønsker å ta fra foreldre barna sine. Jeg tror dem som jobber i barnevernet bryr seg om barn, ønsker å hjelpe familier og er psykisk sterke personer som takler utfordringer som mange andre mennesker hadde blitt helt ødelagte av å se. Personer som bruker dagene sine til å hjelpe barn som sliter, barn som ikke har den oppveksten de trenger.

Jeg tror barnevernet blir misforstått i veldig mange situasjoner. Man hører om det grusomme barnevernet som henter barna ut av familier uten grunn. Men kan man virkelig alltid være så sikker på at det er uten grunn? Man får som regel bare høre "stakkars foreldre" sin versjon, og jeg kan nesten garantere at en mor eller far som har mistet barnet til barnevernet ikke går og deler til gud og værmann om den egentlige årsaken til at barna ble tatt. Og barnevernet selv har taushetsplikt, og kan ikke gå ut med sannheten.

Jeg vet om et slikt tilfelle selv. Hele bygda er forbannet på barnevernet fordi at de har hentet fire barn og plassert i fosterhjem. Barnevernet har jo "ingen grunn", som de sier. For det har moren sagt, og barnevernet kan ikke forsvare seg selv pga. taushetsplikt.

Jeg kjenner tanta til disse barna godt, og hun kan fortelle om grov omsorgssvikt i det hjemmet. 

Selvfølgelig, barnevernet gjør feil de også. Det er bare mennesker som jobber der, og det er helt menneskelig å gjøre feil. Men alt i alt syns jeg barnevernsansatte gjør en fantastisk jobb. Jeg kunne aldri gjort den jobben de gjør like bra som dem! 

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

??

Det er damen som roper "Barnefjernet". Ignorer henne!

Skrevet

Dere er så hjernevasket! Såklart gjør barnevernet bra ting i familier med vold og rus osv, men det jeg spør om er hva slags folk jobber frivillig med dette? Gå rundt og sjekke opp i vanlige familier - må være jævlig flaut!

Skrevet

Dere er så hjernevasket! Såklart gjør barnevernet bra ting i familier med vold og rus osv, men det jeg spør om er hva slags folk jobber frivillig med dette? Gå rundt og sjekke opp i vanlige familier - må være jævlig flaut!

De går da ikke inn i familier uten bekymringsmelding. Hvilken verden lever du i? Tror du at de bare sitter og speider i fødselsannonsene og kaster terning om hvilket barn de skal ta?

Ja, de gjør feil, men det skal mye til før de faktisk henter ut barn. Ingen foreldre som har mistet omsorgsrett vil innrømme at de gjorde noe galt.

Skrevet

De som jobber I barnevernet et tøffe mennesker i mine øyne de må takle mange rare situasjoner og det krever mot og gå inn I en familie og kreve at foreldre gjør slik og sånn eller så ta vi barna dine!

De skal ikke være flaue av og gå inn og sjekke vanlige familier omsorgssvikt kan forekomme over alt og får de en bekymringsmelding så må de følge opp.

Skrevet

Snakk om å være blåst! Hvem tror du er hjernevasket her? Du eller de som forstår hvorfor folk velger å jobbe i bv frivillig? Jeg hyller de som jobber i bv og som vil gjøre alt for barn som ikke har det bra hjemme!

Anonymous poster hash: 46340...d96

Skrevet

Det er mennesker som vil barnas beste som jobber i barnevernet. Måten du skriver på passer rett inn i " vi som ønsker gransking av barnevernet" på Facebook. Der kan du dele dine yttri her om hvor flaut det er å jobbe i barnevernet som stjeler barn fra uskyldige mennesker som ikke bruker vold eller rus. Der inne er disse to tingene samt seksuelt misbruk debebeste grunnene til å "stjele barn på bestilling". Nei bv jobber ikke på provisjon om du tror det. De tar heller ikke imot bestilling av barn fra barneløse venner. Tror du får mer sympati på Facebook enn her inne. At bv har tatt barna dine er ikke uten grunn og noe av problemet er nok at du ikke sier innsikt til å ta tak i problemene dine.

Anonymous poster hash: f237a...72f

Skrevet

BARNEVERNET HAR IKKE TATT BARNA MINE!! men jeg synes det må være jævlig flaut å jobbe med det der.. snusing i andre folk sine saker og uten at de egentlig har noe særlig utdannelse.. 3 år på høyskole! De er ikke bedre enn en vanlig barnehagetante... likevel skal de altså mene en hel masse om hva familier spiser til middag, hvor ofte de støvsuger og hvir mange klesskift barna har. Direkte flaut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...