Gå til innhold

Barnehagevikarer. Hvilken type menneske jobber som det og hvorfor gjør de det tror du? Og synes/tror du de gjør en god jobb?

Anbefalte innlegg

Har det vært vikarer i ditt barns bhg som du har vært veldig fornøyd med?

Og var dette en ung eller godt voksen person?

Synes det er veldig mange forskjellige som er innom og jobber i bhg og lurer litt på

hvilke tanker andre gjør seg om vikarer og bruken av disse.

Anonymous poster hash: 1bdca...728

Fortsetter under...

De fleste vikarene jeg har sett er ofte unge, stort sett jenter. De ønsker seg enten en fast stilling (ufaglært) eller har ett friår eller to etter vgs. Noen få får faktisk tilbud om fast stilling eller et vikariat.

Jeg foretrekker at det er faglærte som jobber med mine barn, men det er ikke alltid at de faglærte er bedre enn ufaglærte. Bruk av vikar er greit da jeg ikke ønsker at barna mine skal være i en underbemannet barnehage. Og når det brukes vikar ønsker jeg at det skal være faste vikarer for mest mulig stabilitet.

Anonymous poster hash: f8620...d09

Gjest Stjerneklart

Jeg signerer hun over her som sier at de fleste er unge, og stort sett jenter. Selvfølgelig ikke alle, men har inntrykk av at denne gruppen utgjør en stor del av vikarene :-)

Jeg fikk jobb som vikar i barnehage like etter jeg gikk ut av videregående. Jeg fikk mye skryt av foreldre og ansatte, og etter noen uker som vikar ble jeg tilbudt fast stilling, så jeg tror ikke jeg var så aller verst. Men jeg forstår likevel hun over her som sier at hun foretrekker at det er faglærte som jobber med barna. Samtidig tenker jeg at så lenge det er en solid gruppe med faglærte voksne, så er det ikke noe negativt med noen ufaglærte vikarer eller assistenter.

Vi har hatt flere vikarer inne i barnehagen. Noen bedre enn andre, og det er kun "de beste" som blir ringt til når vi trenger flere på jobb. Barna elsker de faste vikarene og spør etter dem ofte!