Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #1 Skrevet 20. april 2016 Har fått ny jobb fra august, og får påspandert en uke sydenferie av foreldrene mine i slutten av september. Det føles utrolig teit å skulle be om ferie/permisjon så tidlig. Har noen erfaring med lignende? Jeg har vel ikke rett på noe ferie, så da blir det jo permisjon uten lønn. Er det lettere å få? 😬 Anonymous poster hash: 91c77...f13
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #2 Skrevet 20. april 2016 http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78188#Hvor_mye Hvis du begynner i ny jobbDu har både rett og plikt til å avvikle ferie selv om du begynner i ny jobb. For å kunne kreve ferie hos ny arbeidsgiver, er forutsetningen at du ikke har avviklet full ferie hos tidligere arbeidsgiver. Arbeidstaker som tiltrer senest 30. september i ferieåret kan kreve full ferie (25 virkedager) innen utløpet av samme ferieår. Tre ukers ferie i hovedferieperioden (1. juni - 30. september) kan bare kreves av den som tiltrer innen 15. august i ferieåret. Tiltrer man etter 30. september, har man likevel krav på minst en uke ferie samme år. Anonymous poster hash: 3e308...a99
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #3 Skrevet 20. april 2016 Takk for svar. Jeg er lærer, så jeg avvikler full ferie før jeg begynner i ny stilling, som ikke er en lærerstilling. Anonymous poster hash: 91c77...f13
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #4 Skrevet 20. april 2016 Takk for svar. Jeg er lærer, så jeg avvikler full ferie før jeg begynner i ny stilling, som ikke er en lærerstilling. Anonymous poster hash: 91c77...f13 Da tror jeg ikke du skal satse på å få en uke fri hvilken med eller uten lønn. Anonymous poster hash: aec0f...979
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #5 Skrevet 20. april 2016 Da tror jeg ikke du skal satse på å få en uke fri hvilken med eller uten lønn. Anonymous poster hash: aec0f...979 Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 91c77...f13
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #6 Skrevet 20. april 2016 Jeg var i samme situasjon når jeg startet i jobben jeg har nå for 6 år siden. Startdato var 1. jan og jeg skulle på en ukes reise til USA i slutten av januar. Jeg sa bare ifra da jeg fikk beskjed om at jeg fikk jobben om at jeg dessverre allerede har kjøpt og betalt en reise, og spurte om det var ok for de at jeg da tok en ukes fri eller om de syntes det var dumt. Fikk da beskjed om at det skulle gå helt fint. Bedre at du sier ifra før du starter enn etter at du har begynt. Anonymous poster hash: ff679...5b0
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 20. april 2016 #7 Skrevet 20. april 2016 Ville tatt en telefon til nye jobben og forklart situasjonen. Begynte selv i ny jobb i dag og avtalte da ferie før jeg tiltrådte. Må ha 1 uke ferie i mail da vi har bestilt tur til NYC, samt 3 uker i juli/august da vi skal til Danmark. Bedre føre var tenker jeg😊
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #8 Skrevet 20. april 2016 Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 91c77...f13 Fordi skolen, og elevene, har bruk for at du kommer på jobb. Det er ikke så enkelt å skaffe vikarer som kan hoppe inn og gjøre en like god jobb som den faste læreren. Anonymous poster hash: aec0f...979
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #9 Skrevet 20. april 2016 Fordi skolen, og elevene, har bruk for at du kommer på jobb. Det er ikke så enkelt å skaffe vikarer som kan hoppe inn og gjøre en like god jobb som den faste læreren. Anonymous poster hash: aec0f...979 Jeg tror kanskje ikke du leste innlegget mitt så godt. Jeg er lærer nå, tar derfor ut full ferie før jeg begynner i ny jobb, som IKKE er en lærerstilling. Det er heller ikke nødvendig å sette inn vikar den uken jeg er borte. Anonymous poster hash: 91c77...f13
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 20. april 2016 #10 Skrevet 20. april 2016 Fordi skolen, og elevene, har bruk for at du kommer på jobb. Det er ikke så enkelt å skaffe vikarer som kan hoppe inn og gjøre en like god jobb som den faste læreren. Anonymous poster hash: aec0f...979 Hun skriver jo at det ikke er lærerstilling hun skal begynne i...
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #11 Skrevet 20. april 2016 Jeg fikk ny jobb når jeg skulle på ferie bare en uke eller to etterpå. Sjefen hadde forståelse for det da dette var en ferie jeg hadde bestilt for da over et halvt år siden, og hadde ingen problemer med det. Hadde vært verre om jeg bestilte tur mens jeg visste at jeg skulle bytte jobb osv. Anonymous poster hash: 1921c...7b2
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #12 Skrevet 20. april 2016 Jeg tror kanskje ikke du leste innlegget mitt så godt. Jeg er lærer nå, tar derfor ut full ferie før jeg begynner i ny jobb, som IKKE er en lærerstilling. Det er heller ikke nødvendig å sette inn vikar den uken jeg er borte. Anonymous poster hash: 91c77...f13 Beklager, jeg leste omvendt. Da blir det jo helt avhengig av hvordan forholdene er på det nye stedet. Noen ganger går det helt greit, andre steder er det uproblematisk. Anonymous poster hash: aec0f...979
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #13 Skrevet 20. april 2016 Beklager, jeg leste omvendt. Da blir det jo helt avhengig av hvordan forholdene er på det nye stedet. Noen ganger går det helt greit, andre steder er det uproblematisk. Anonymous poster hash: aec0f...979 Nå driver jeg vist like omvendt som jeg leser 😅 Anonymous poster hash: aec0f...979
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #14 Skrevet 20. april 2016 Ville avklart med leder så raskt som mulig. Jeg starter i ny jobb 1. juni, men må ha tre uker ferie i juli på grunn av ferie for barna i barnehage og SFO. Jeg sa i fra på intervjuet, så de var klar over det da de tilbød meg jobben. Anonymous poster hash: 19b15...f3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå