Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #1 Skrevet 20. april 2016 Vi har mange bunader i familien som ungene bruker i tur og orden. Ene jenta mi på 10 år skal nå begynne å bruke en telemarks-bunad. Den er gammel (ca 100 år). Hun ønsker seg så inderlig en veske til denne. Problemet er bare at siden den er så gammel, så klarer de ikke å lage en veske som matcher 100% i farge og mønster. Orginalt hører det heller ingen veske til denne bunaden. Vurdere derfor å bestille en helt svart veske uten noe mønster på. Eller blir det feil? Anonymous poster hash: 6c87c...437
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #2 Skrevet 20. april 2016 Jeg syns det blir feil... Rett skal være rett og man mikser ikke og styrer og bruker annet utstyr e.l enn det som opprinnelig er ment å bruke. Siden jenta kun er 10 år så passer vel ikke akkurat den bunaden i årevis uansett. 😉 Sikkert mange som er uenig med meg, men jeg syns ikke det er pent å se alle rare kombinasjonene som folk presterer å presentere f.eks på 17. mai. Anonymous poster hash: e280b...f7f
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. april 2016 #3 Skrevet 20. april 2016 (endret) Bunad er et bruksplagg og man gjør det man føler er riktig selv. Jeg kan ikke se at en svart veske skjemmer drakten på noen måte. Det er mange som er helligere enn paven i forhold til bunad, med bøttevis av skal og må. Les denne uttalelsen fra draktansvarlig ved norsk folkemuseum og slapp av. http://www.nrk.no/livsstil/_-greit-med-joggesko-til-bunad-1.11722456 Endret 20. april 2016 av Lektor Doppler med tillegg
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #4 Skrevet 20. april 2016 Jeg syns det blir feil... Rett skal være rett og man mikser ikke og styrer og bruker annet utstyr e.l enn det som opprinnelig er ment å bruke. Siden jenta kun er 10 år så passer vel ikke akkurat den bunaden i årevis uansett. 😉 Sikkert mange som er uenig med meg, men jeg syns ikke det er pent å se alle rare kombinasjonene som folk presterer å presentere f.eks på 17. mai. Anonymous poster hash: e280b...f7f Men hvor mener du at vi uten bunadsveske skal oppbevare penger,mobil ol? Anonymous poster hash: 6d4b2...cf8
hol(L)y COW Skrevet 20. april 2016 #5 Skrevet 20. april 2016 Jeg synes det er snålere med vesker som matcher. Det er iallfall ingen etterleving fra gamle'dar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå