Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #1 Del Skrevet 20. april 2016 Hei! Jeg tok en medisinsk abort 18.mars og sitter igjen med litt spørsmål etter dette. Jeg tok pillen som skulle drepe fosteret dagen før aborten, på informasjonsarket jeg fikk på sykehuset stod det at denne skulle tas 48 timer før, men både gynokologen og sykepleieren forsikret meg om at dette var helt greit og at det skulle gå fint. På dagen for aborten tok det ca 4 timer før jeg begynte å blø, jeg blødde da ekstremt lite, og hadde ingen "klumper". Jeg ble sendt hjem etter jeg hadde vært på sykehuset i 6 timer, fordi avdelingen skulle stenge, men fikk beskjed om å ta kontakt med sykehuset dersom det ikke skjedde noe. På natten denne dagen våknet jeg av intense smerter, og gikk på toalettet, da kom det en stor klump ut, og jeg fortsatte å blø. Jeg tok derfor ikke kontakt med sykehuset, fordi det var ca dette jeg fikk beskjed om at skulle skje. Blødningene varte i ca 4 dager, noe jeg synes er rart ettersom jeg fikk beskjed om at det ville vare i ca 1-2 uker. Etter ca 1,5 uke hadde jeg sex med kjæresten min, jeg forhørte meg med en venninne i helsevesenet i forkant for å være sikker på at dette var ok, siden jeg hadde fått beskjed om å vente 2 uker. Hun mente dette skulle være helt okei, dersom jeg følte for det og ikke blødde lenger. Jeg fikk ingen plager etter det. Men nå i helgen (ca 4 uker senere) begynte jeg å blø bittelitt etter sex. Dette skjedde 3 ganger, og jeg tenkte at det sikkert var fordi mensen var på vei, men jeg har fortsatt ikke fått mensen nå 4 dager etter. Det jeg lurer på er om det er noen andre som har samme opplevelse? Jeg har hørt at mensen kan være forsinket, men jeg synes det er ganske ubehagelig at det kom litt blod etter sex. Kan det hende det har gått galt med aborten og at det er derfor jeg blør? Jeg synes det er rart at jeg bare blødde i 4 dager etter aborten, og tenker da på om det kan være noen komplikasjoner i forhold til at jeg hadde sex etter 1,5 uke. Jeg har fortsatt ikke tatt graviditetstesten jeg skulle ta etter aborten, den skal tas på fredag. Men jeg merker jeg blir veldig stressa for å ha sex, hvis blødningene kan være "farlige".. Anonymous poster hash: d9386...72c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144271858-etter-abort-bl%C3%B8dninger-ved-sex/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå