Gå til innhold

Egg som har stått i romtemperatur siden fredag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 95734...123

Fortsetter under...

Skrevet

Er de udugelige?

Anonymous poster hash: 95734...123

Skrevet

Stekt/kokt? Hvis de er rå tåler de godt romtemperatur noen dager.

Skrevet

Leste et sted at egg trives best i romtemperatur. I hjemmelandet mitt er i hvert fall ikke normalt å ha eggene i kjøleskapet :-)

Anonymous poster hash: becdc...2d4

Skrevet

Er de rå då er det nok problemfritt. Uansett lett å sjekke, flyter de er de dårlige. Synker de er de ok.

Svever de i vannet kan de brukes i matlaging.

Kokte egg ville jeg kastet om de har stått siden fredag.

Anonymous poster hash: 3db30...011

Skrevet

Bestemor oppbevarte alltid egg i en bolle på kjøkkenbenken, så det går helt fint. Hvis de er rå, vel og merke.

Annonse

Skrevet

Bestemor oppbevarte alltid egg i en bolle på kjøkkenbenken, så det går helt fint. Hvis de er rå, vel og merke.

Problemfritt med egg på benken. Men holdbarheten blir kortere.

Skrevet

Leste et sted at egg trives best i romtemperatur. I hjemmelandet mitt er i hvert fall ikke normalt å ha eggene i kjøleskapet :-)

Anonymous poster hash: becdc...2d4

Holdbarheten blir kortere på benken. Norge er i særstilling pga null salmonella, dette gjør at norske egg har vesentlig lenger holdbarhet enn utenlandske (ca 3 ganger lenger).

I mange land kan man fint ha egg på benken fordi holdbarheten er så kort (2-4 uker), mens her hvor egg fint kan holde seg i 3mnd, så er man mer avhengig av kjøleskap.

Skrevet

Vi har aldri egg i kjøleskapet. Men de spises nok opp i god tid før datostemplingen går ut.

Skrevet

Er kun i Norge vi oppbevarer egg i kjøleskap.. Spis i vei! Vet dere forresten at de fleste dagligvarer (store) har eggene stående i romtemperatur på lageret? Kun inne i butikken de står kjølig.

Anonymous poster hash: 37d31...347

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...