Gå til innhold

Gravid og spiste muggent brød! Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Trondheimstudent2016
Skrevet

Hei, jeg er 27-28 uker gravid og i noen dager så har jeg hive i meg brødskiver fra et brød som jeg trodde var ferskt. Det var det tydeligvis ikke uff..

Jeg spiste flere skiver igår også og plutselig oppdaget jeg et hvitt og grønt felt på en skive etter å ha spist flere skiver av det igår og av brødet i flere dager..

Jeg leser på Internett at ungen kan dø, bli blind, få hjerneskade, bli født for tidlig eller bli alvorlig syk av dette.

Huff hva skal jeg gjøre nå, jeg får ikke skrudd tilbake tida :( Har jeg skadet barnet mitt nå? Har vært veldig lei meg i hele dag pga dette.. Hvordan kan jeg få sjekket at det ikke har skadet babyen min i magen..

Noen med erfaringer? Er så bekymret..

Skrevet

Det er vel UHYRE liten sjangs for at dette skulle føre til noe galt. Hadde dette vært kroken på døra hadde jo menneskeheten dødd ut for titusener av år siden. Det å ha spist småmuggen mat er iallefall noe du har til felles med millioner på millioner av gravide som har født sunne friske barn i alle tider.

Anonymous poster hash: a342f...6fd

Skrevet

Altså det blir da født unger i u-land også, og de er da borti mye verre bakterier enn det der. Du har garantert ikke skadet barnet ditt! I dag har jeg drukket melk som gitt ut på dato for et par dager siden, men smakte helt fersk. I går spiste jeg egg som gikk ut på dato i mars! Har sikkert putta i meg noen mugne brød på veien også uten å merke det. Jeg er 35 uker på vei og tror nok ungen overlever dette helt fint! 

Anonymous poster hash: 5a308...aa8
Skrevet

Det går nok helt fint!!

Anonymous poster hash: d612d...58f
Skrevet

Først og fremst må du slutte å Google ;)

Det er fryktelig mange arter av muggsopp der ute og de fleste er ikke spesielt farlige for fostre. Og de kan vokse umåtelig fort så det er ikke sikkert det var sopp på de skivene du spiste i går selv om du har funnet sopp i dag.

Hvordan føler du deg? Har du blitt syk? Hvis du er dårlig syns jeg du skal ringe legen (en matforgiftning er særdeles ubehagelig når man er gravid). Hvis alt føles bra med deg har du nok ikke spist så voldsomme mengder av den muggsoppen.

Det går nok helt fint :)

Anonymous poster hash: 6846d...867

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...