DramaMama Skrevet 19. april 2016 #27 Skrevet 19. april 2016 Vi har to bleiebarn, og har derfor en bøtte til skitne kluter samt en dunk til skittentøy i nærheten av badet. På vaskerommet har vi beholdere til ull, hvitvask, farget og kokvask. Finvask er det såpass lite av at det stort sett ligger på gulvet. 😆 Møkkete dresser og regntøy vaskes med en gang.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 19. april 2016 #28 Skrevet 19. april 2016 Har eget vaskerom🙌 4 kurver. En for hvitt tøy/håndkler 60 grader, hvitt/lyst tøy 40 grader, mørkt tøy og ull.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #29 Skrevet 19. april 2016 En stor kurv til 40 grader, en stor til 60' en liten til ull og en middels til resten (håndvask, hvitvask, finvask osv). Alt sammen er stabla inn i et høyskap utenfor badet, det var det beste systemet vi fikk til i en relativt liten leilighet. Anonymous poster hash: 2c4e6...662
❤lille stjerne❤ Skrevet 19. april 2016 #30 Skrevet 19. april 2016 Tre skittentøyskurver på badet, en til vanlige klær, en til ull og annet som må vaskes skånsomt og en til håndklær og sengetøy.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #31 Skrevet 19. april 2016 Vi har en liten kurv under vasken/hylla på badet - der legger vi undertøy/sokker. Tømmes etter 2-3 dager rett i vaskemaskinen. Vi har også en stor utenfor badet der vi legger gensere/bukser osv. På vaskerommet har vi 5-6 hyller i en sånn seksjon til ulik type tøy som skal vaskes (40 og 60/90 grader, hvitt, rødt og ull). Og sånn klype -greie vi henger våte kluter på Anonymous poster hash: edc52...79a
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #32 Skrevet 19. april 2016 Vi har vaskemaskina på badet, og har to kurver. I den ene er det alt som skal på 90: håndklær/kluter, truser/boksere, tuer/mopper, og sengetøy. Selv om noe er lyst og noe mørkt så er det jo tøy som tåler en del, derfor finsorterer jeg ikke. Alt går sammen og maskinen settes på straks den er full. I den andre kurven har vi resten, som er 40 eller 30. Her sorterer jeg den når den er full, og setter på f.eks ei maskin med mørk 40 og gjemmer unna det lyse eller annet tøy som er ull eller annet til neste vask. Funker fint for oss, som er bare 3 stk. Vasker du mopper og filler med klær og sengetøy??? Anonymous poster hash: f3bdb...2ff
♥Coxinelle♥ Skrevet 19. april 2016 #33 Skrevet 19. april 2016 Har sluttet å sortere i forkant og har nå kun en kurv. Sorterer når jeg skal vaske og setter på en maskin med tøy som kan vaskes sammen når det er nok til full maskin. Har som regel tom/halvtom kurv da jeg vasker fortløpende.
sotosmor Skrevet 19. april 2016 #34 Skrevet 19. april 2016 Har 4 kurver på badet. En til lys, mørk, rød og annet (ull, bh-er, silke). Fungerer fint. Da må du ha et stort bad.På det kombinerte badet og vaskerommet mitt på rundt 4 kvm er det ikke plass til mer enn 1 skittentøyskurv.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #35 Skrevet 19. april 2016 Sorterer i mange fraksjoner, i kurver på vaskerommet. Har en dunk på hvert bad, disse tas med til vaskerommet for sortering. Sorterer i type stoff, type plagg og temperatur. Anonymous poster hash: e2d22...961
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #36 Skrevet 19. april 2016 Vi har elfa trådkurver. Genialt da du kan bygge i høyden og ha ulike str på kurvene:) Anonymous poster hash: 6764a...761
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #37 Skrevet 19. april 2016 Har slike plastkasser fra ikea. Og skrevet på hvilke klær som skal hvor med tusj på lokket. Da klarer barna også å sortere klærne etter hvert som de kaster til vask. Og de kan stables og likevel gå an å åpne lokket. Geniale 😊 Anonymous poster hash: 35c97...05c
**venter** Skrevet 19. april 2016 #38 Skrevet 19. april 2016 Jeg har disse, mange av dem. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70255899/ Sorterer 40-vask i hvit/mørk/rød/gul 60-vask i hvit/mørk/rød (sorteres rett på gulvet) Finvask/Ull i hvit/rød/mørk Noen fordeler er det i gammelt hus med stort vaskerom
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #39 Skrevet 19. april 2016 Har slike plastkasser fra ikea. Og skrevet på hvilke klær som skal hvor med tusj på lokket. Da klarer barna også å sortere klærne etter hvert som de kaster til vask. Og de kan stables og likevel gå an å åpne lokket. Geniale 😊 Anonymous poster hash: 35c97...05c Glemte linken http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/70255899/ Anonymous poster hash: 35c97...05c
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #40 Skrevet 19. april 2016 Har ingen kurv på badet, skittentøyet legges på baderomsgulvet og tas ned på vaskerommet etter morgenstellet og etter ungenes kveldsstell. (Da vi hadde kurv på badet, ble det bare til at det samlet seg så mye oppi der, og vi gadd aldri å bære den ned før den var overfylt.) På vaskerommet har vi små 6 kurver ved siden av vaskemaskinen: 90 grader lys/hvit 60 grader mørk 40 grader mørk 40 grader hvit Ulltøy 40 grader rosa Det hender jeg får klær som ikke passer inn i noen av kategoriene, f.eks lyst sengetøy som skal vaskes på 60 grader eller skitne arbeidsklær. De legges på gulvet foran vaskemaskinen inntil de blir vasket. Anonymous poster hash: 452e6...f5c
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #41 Skrevet 19. april 2016 Kurv. Vi bruker en kurv. Samme her, og den står på badet, ved vaskemaskinen. Funker helt fint. Anonymous poster hash: 42806...272
Tired mama Skrevet 19. april 2016 #42 Skrevet 19. april 2016 To kurver på badet. Ene til håndklær, kluter osv. og en til resten. Ellers ligger det litt strødd her og der. Inne på guttenes rom, på gulvet ved senga vår osv. Sorterer når jeg skal vaske. Bortsett fra håndklærne som allerede er sortert. Det er egentlig veldig enkelt, når jeg tenker meg om...
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #43 Skrevet 19. april 2016 Min sønns skitneklær og mine skitne klær ligger i skittentøyskurven, samt skitne håndklær og kluter og sengetøy ligger i skittentøyskurven. Vi har kun en skittenkurv og det fungerer fint for oss. For min samboer fungerer det ikke.mhan har skitne klær litt overalt og det er irriterende Anonymous poster hash: 6d2c7...4d1
Fragglene Skrevet 19. april 2016 #44 Skrevet 19. april 2016 System i skittentøyet? Går det an da??😲 Her er jeg glad om mann og unger i det hele tatt får skittentøyet på vaskerommet😒 Sorterer det når det kastes i maskina.
Love my kidz Skrevet 22. april 2016 #45 Skrevet 22. april 2016 Vasker du mopper og filler med klær og sengetøy??? Anonymous poster hash: f3bdb...2ff Mopper og tuer kokvaskes sammen med håndklær og truser og sengetøy ja. Hva er muffens med det? Det kokvaskes jo og blir rent.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. april 2016 #46 Skrevet 22. april 2016 Mannen vasker. Funger fint. Har to kurver en for hvitt og en for farget, men ungene er talentløse og alt må likevel sorteres.
BareMas Skrevet 22. april 2016 #47 Skrevet 22. april 2016 7 kurver 40gr farger 40gr hvitt 60gr håndklær 60gr undertøy 60gr sengetøy 90gr kluter Ull Har en kurv oppe på bade, når den er full, sorteres denne til sine respektive kurver på vaskerommet. Vasker den som er fullest. Har nesten ikke skittentøy etter jeg begynte å sortere slik.
Elsker livet Skrevet 22. april 2016 #48 Skrevet 22. april 2016 Jeg henter skittentøykurvene som er på badene hver dag. Heller alt på benken på vaskerommet og sorterer. Har to skap med skittentøypose som dras ut. Har mørke truser/håndkler/sokker i den ene og hvite av samme slag i den andre. Så kaster jeg den første vasken på gulvet foran maskinen, som oftest mørke bukser og topper blir vasket først. Så fordeler jeg resten i kurver i kategorien hvitt/lyst og rosa/røde/oransje, dette er klær som skal på 40 grader og henges opp etterpå. Ulltøy i en egen kurv om det er noe av det. Noen av kurvene får vente noen dager til det har blitt såpass mange plagg at det er nok til å starte en maskin.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #49 Skrevet 22. april 2016 Har en skittentøyskurv i nærheten av bad/soverom. Når den begynner å bli full, frakter jeg tøyet til vaskerommet og sorterer på gulvet der (stort vaskerom i kjelleren). Så vasker jeg det det er en full maskin til og lar det andre ligge. Fyller på der til det blir fulle maskiner. Anonymous poster hash: 1acfa...0a2
Anonym bruker Skrevet 22. april 2016 #50 Skrevet 22. april 2016 Glemte linken http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/70255899/ Anonymous poster hash: 35c97...05c Ja, sånne vi har nå Geniale:) Anonymous poster hash: aeabd...591
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå