Gå til innhold

Kan hormonspiralen ha skylda for alt dette???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Sliter litt her... 
Satt inn hormonspiral for ca 1 år siden.Jeg har vært superfornøyd etter blødningene forsvant. (småblødde hver dag i ca 6mnd)

Jeg merker ikke noe til den, og mensen er borte. HELT FANTASTISK!!!

Men...

De siste 4 mnd, så har det skjedd noe. Jeg følermegmye trist, irritert, liten tålmodighet (jeg er egentlig veldig tålmodig), tåler ikke sarkasmen til mannen (som jeg egentlig aldri har hatt noen problemer med), og begynner å tvile på følelsene mine for han, og føler jeg sitter på en følelsesmessig berg og dalbane. Jeg elsker han over alt i verden; neste øyeblikk vil jeg ut av forholdet, så har vi det ikke så verst,så vil jeg ut, så elsker jeg han, så vil jeg bort. Og griner og skal "ta opp alt". 
Har ikke sagt dette om følelsene mine til han, men er veldig slitsomt å være inne i hodet mitt når det er slik. 
Jeg irriterer meg over ekstremt masse som jeg ikke ville gjort ellers. 

Når jeg gikk på p-piller var jeg også ustabil i humøret. 

Kan virkelig hormonspiralen være roten til alt dette vonde? 
Jeg giftet meg med drømmemannen som jeg har vært sammen med i snart ti år. Og slike følelser slukner ikke på 4 måneder vel..? 

Please svar med deres erfaringer. 

Mvh
Meget frustrert frue:(

Anonymous poster hash: c8aa7...16f

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har ikke brukt spiral, men minipiller med de samme hormonene. Jeg ble slik du beskriver, bare etter mye kortere tid. Jeg tåler ikke bruke noe hormonelle preparater, ikke p-ring heller, som egentlig bare skal virke lokalt...

Jeg tipper spiralen er synderen...

Anonymous poster hash: 7761e...29d

Skrevet

Jeg fikk det plutselig stabilt og rolig med meg selv igjen etter at jeg sluttet på pillen.

Aldri mer hormonpreparater på meg!

Anonymous poster hash: 366a0...db7
Skrevet

Jeg ble slik av hormonspiralen (etter å ha fått barn, gikk fint før) var forferdelig. Tok den ut og litt etter litt ble livet lysere igjen! Aldri mer hormoner på meg. Bruker nå kondom (utrolig kjedelig) og vurderer sterilisering.

Anonymous poster hash: 63a45...25d

Skrevet

Veldig lite hormoner i hormonspiral som kommer over i blodet, tvilsomt.

Anonymous poster hash: ed89c...a42

Skrevet

Ja er nok spiralen.hadde min i 6 mnd var ett helvete fra start til slutt.aldri følt meg så utenfor min egen kropp noen gang.grusomt

Annonse

Skrevet

Hos meg har det blitt helt motsatt fra deg, hi. Jeg har blitt roligere, mer harmonisk. Lunta er ikke så kort lengre og humøret mer stabilt. Har bare hatt den i 3 uker da 😆

Så håper d fortsetter slik 👍

Skrevet

Reagerer slik på progesteron selv, og søsteren min ble rablende gal på den, så aldri hormonspiral på meg!

Og klart det går nok over i blodet, den hemmer jo eggløsning for pokker!

Anonymous poster hash: 3a1ca...fd2

Skrevet

Jeg har blitt sånn på både p piller og minipillen. Er ferdig med barn nå og får ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre videre.ndet vanlige er jo spiral, men regner med samme reaksjon. Så da er det vel mannen som må "trå til".

Anonymous poster hash: cd9d0...f6d

Skrevet

Mye mulig, søsteren min ble også helt utafor av hormonspiralen. Jeg har ikke turt å prøve siden jeg reagerer på alt av p-piller og minipiller jeg også, alt fra humør til sexlyst påvirkes, får også kviser og forverring av migrene.

Jeg har valgt å sterilisere meg.

Anonymous poster hash: 15cab...4a0
Skrevet

Jeg har reagert på både på hormon og kobberspiral. Man skal egentlig ikke reagerer ifølge legen, men et troll blir jeg! Har testet hormonspiral nå, men reagerer, dog ikke så voldsomt, men nok til at jeg vil ta den ut!

Anonymous poster hash: c348e...d1e

Skrevet

Du beskriver meg her, og jeg har også hormonspiral... :(

Anonymous poster hash: 32b1b...a2a

Skrevet

Hehe, som å lese om meg selv.

Jeg var uten hormonspiral et års tid så nevnte jeg til min mor at jeg skulle sette inn ny, hun responderte med å si, Å NEI!!

Det gikk bare 1 mnd før jeg tok den ut igjen, aldri i verden om jeg kunne leve med det ustabile livet! Kobberspiral er no problemo, herlig! Vanlig mens er bedre enn å være troll 24/7! 

Legen min bekreftet at flere enn meg reagerte slik på hormonspiral så jeg anbefaler fjerning ;)  

Anonymous poster hash: f8c7a...5fa

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...