Gå til innhold

Ingen mens, negative tester, hva skjer?

Anbefalte innlegg

Hei!
Vi prøver å bli gravide og har prøvd siden januar, det er ikke så lenge, men lenge nok, hehe. Har en del spørsmål jeg håper å få litt svar på, og håper dere kan gi meg litt svar/dele erfaringer.

Jeg sluttet på ppiller for i November, og har hatt menstruasjonen som ''normalt'' det vil si, jeg har hatt mensen hver måned etter pilleslutt. Syklusen har variert litt siden jeg sluttet fra 29-36 de forskjellige månedene. Første dag i siste mens var 06.03 og den varte til 12.03, så det er jo en stund siden. Siden syklusen er litt tullete og uregelmessig vet jeg ikke når jeg skulle hatt eggeløsning (har ikke målt eller tatt el tester) og vet heller ikke når jeg skulle hatt mensen. Vi har hatt mye sex siden sist mensen, 2-3 hver dag ca.

Jeg har nå gått til innkjøp av wild yam, for har lest på nettet at det har hjulpet mange i å bli gravide. Har kun lest om solaray sin wild yam, men den er langtidsutsolgt visstnok, så jeg kjøpte kloster sin wild yam, denne inneholder damina, b12, b6 og en ting til som jeg ikke kommer på akkurat nå. Hun på helsekosten sa at man kunne ta disse tablettene hele syklusen, altså jeg kunne begynne i dag og gå på de til jeg evt ble gravid for å så slutte. jeg har lest på nettet at man skal kun ta wild yam i el perioden og frem til en evt graviditet. Jeg fortalte dette til hun på sunkost, så hun ringte til en annen kollega for å høre igjen, og hun sa også at man kunne bruke disse hele syklusen, og ikke bare i el perioden, men at med solary sin wild yam kunne man ikke bruke de hele måneden, så er litt forvirret, har dere noe erfaringer med dette?

Mensen er som sagt ganske mye forsinket, den har aldri vært så forsinket før som det den er nå.
Jeg har tatt 2 negative tester, den siste tok jeg på torsdag. Jeg har mange symptomer på graviditet, men vet ikke om det er psyken som spiller meg et stort puss, mest sannsynlig da testene er negative.

Symptomene jeg har er:
* Mensen murringer, hatt det i ca 2 uker nå.
* Kvalme, til og fra. Spesielt kvalm visst jeg ikke får spist
* Vondt i korsryggen, dette har kommet de 3-4 siste dagene
* Mye utflod til å begynne med for ca 1 uke siden (trodde kanskje det kunne være el? Aner ikke.
antydning til brunt i utfloden i går
* Mer brunt i dag, men ikke så mye at jeg trenger ob eller truseinnlegg, kommer bare litt på papiret
* Fikk også litt rødt på papiret i dag, men langt i fra så mye at jeg trenger å bruke ob eller truseinnlegg

Har ikke vonde bryster som mange får.
Blir helt gal av dette, mest fordi mensen ikke kommer i gang slik at vi kan starte på neste pp.
og også fordi jeg har så mye symptomer, håper liksom litt hele tiden.
Kan det lille jeg hadde av blødning i dag og i går evt være festeblødninger?

Sorry for langt innlegg :-S

Fortsetter under...

Jeg forstår frustrasjonen din! Jeg vil anbefale å få tatt blodprøve hos legen.

Som prøver kjenner man alle mulige symptomer og er jaggu ikke lett å skille dem fra hverandre...

Ventingen er lenge når man står på.

Håper du får et positivt svar på testene :-) lykke til!skulle gjerne gitt deg et bedre svar, men ut ifra egne erfaringer er det med blodprøve det beste. Da får man et sikkert svar på graviditet eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...