Gå til innhold

Hvis du hadde en diger hage og ubegrenset med penger... Hva ville du kjøpt til hagen/uteområdet? U/T

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: b31c4...2ed

Skrevet

En hvit benk

Anonymous poster hash: 8d3a0...e76

Skrevet

En svær trampoline, huskestativ, sandkasse og andre gøye ting. :P Det er hvis jeg hadde bestemt helt alene... mannen ville nok ønsket mer sånne estetiske ting som jeg ikke har greie på.

Anonymous poster hash: 17c84...163
Skrevet

Drivhus, utekjøkken, fine hagemøbler, masse blomster, busker og trær, lekeapparater osv osv

Anonymous poster hash: 856ad...8df

Skrevet

Vi har svær trampoline, så den skulle fått stå i ene enden.

*Frukttrær og bærbusker i massevis.

*Blomster og annet slik at det ser pent og fargerikt ut, men da på sidene.

*Siden hagen er svææær (ikke sant?) så ville jeg også kjøpt inn noen små fotballmål osv til samme del av hagen som trampolinen står. Mine er for store til husker og rutsjebaner.

*En stor pavlijong-sak med flott hagemøbler + en hammok i den rolige enden av hage, samt en fontene eller noe, og masse innfelst lys her og der + varmelamper slik at man kan sitte ute selv om det er mørkt og begynner å bli kjølig.

Anonymous poster hash: a0e8d...ddd
Skrevet

Hagegynge i syrinlund, hengekøye mellom morelltrær med digre gule moreller, en gjeng rosa flamingoer i plast på plenen, et svært drivhus fra en forhandler jeg ikke husker navnet på men som koster en formue, sitteplasser med fine gamle møbler, dagseng med puter under tak og syke mengder blomster, og japanlønn og magnolia og mandeltrær - og det er bare begynnelsen.

Skrevet

Et pent ganske stort svømmebasseng med fint bassengområde som blant annet inneholdt slike runde "daybed'er", "hengestoler", og fine og gode solsenger. Jeg ville også hatt utedusj med varmt vann og en jacuzzi. Og en trygg beskytter over bassenget, gjerne den som er som et slags drivhus man skyver over og kan låse.

Ville hatt fint sandkasseområde (som kan beskyttes mot katter på et vis), stort og morsomt lekestativ med husker, sklie og klatrevegg, lekehytte og trampoline.

Så ville hatt en fin uteplass for grilling og spisebord, samt sofaområde. Og kjekke steder å gjøre av puter osv.

Ville hatt fine krukker med blomster og palmer (kanskje fake palmer så de holder seg fine).

Parkområde med benker, blomster og busker (har vel da råd til gartner;)) og andedam;)

Mannen ville hatt en sånn labyrint! ;)

Anonymous poster hash: ed0b3...a7a

Skrevet

trampoline til ungene. 

Til meg: utekjøkken og koselig spiseplass under klatreplante-tak. 

Anonymous poster hash: 35325...413
Skrevet

ca 75 meter med hvit malt gjerde. En garasje,  frukttrær, og en ca 15m mur med blomstebed.

Vinterhage.

Skrevet

Svømmebasseng med bassengområde som har solsenger og platting.

Vinterhage med koselige møbler.

Platting/terrasse med tak og koselige møbler, samt grillplass.

Trampoline.

Volleyballbane, tennisbane, liten fotballbane med små mål.

Fine blomster som jeg ikke steller selv.

Og jordbær, bringebær, rips, plommer.

Skrevet

Svømmebasseng med bassengområde som har solsenger og platting.

Vinterhage med koselige møbler.

Platting/terrasse med tak og koselige møbler, samt grillplass.

Trampoline.

Volleyballbane, tennisbane, liten fotballbane med små mål.

Fine blomster som jeg ikke steller selv.

Og jordbær, bringebær, rips, plommer.

Ja, tennisbane, sandvolleyballbane og to små fotballmål eller en ballbinge ville jeg også hatt. Og minigolf-bane:)

Anonymous poster hash: ed0b3...a7a

Skrevet

Utekjøkken med vask, grill og kjøleskap. Sundays hagemøbler i tilknytning til kjøkkenet. Ville hatt svømmebasseng med stor platting rundt med plass til solsenger og med eget hus som inneholdt dusj, toalett og omkledningsrom, samt hagestue til sommerens fester hvor det var god plass til langbord.

Laget lekeområde med klatrestativ og nedfelt trampoline, brutt opp litt med store steiner halvveis gravd ned, som barna kunne klatre på og som skaper litt liv i hagen. Så ville jeg plantet japanske kirsebærtrær overalt, lagd noe med vann inspirert fra japanske hager og hatt store blomsterpotter med trær i. Blant annet.

Anonymous poster hash: eab19...f03

Skrevet

Ubegrenset?

Jeg ville anlagt en engelsk hage med duftende austinroser. Masse frukttrær og bærbusker. En gammeldags, fransk karusell med hester. Badeanlegg som ser ut som en strand. Hulahulabar og surfesimulator. Vannsklie rett fra soverommet. Et lekehus som var som et Harry Potter-telt; lite og unnselig på utsiden, men digert inni, med underjordisk riddersal i teglstein, med rustninger og bannere og en stor, gammeldags peis. Trehytter man kunne overnatte i. Plastflamingoer er kule, men jeg tar helst ekte. Måtte hatt strandvolleybane også, og crockett! Sånn som i Alice in Wonderland. En gammeldags labyrint og masse kroker å gjemme seg og gå seg vill i. De merkeligste ting på de mest overraskende steder.

Skulle bare vært rik.

Skrevet

Først og fremst en høy hekk og/eller gjerde , slik at jeg kunne velge når nabolaget hadde tilgang (folk tar seg så sinnsykt til rette!)

- Klatrevegg/klatrestativ

- Trampoline

- Overbygd badebasseng

- Drivhus

- Frukttrær og espaliert epletre

- Bærbusker

- Grønnsakshage

- Store bed med roser, løkblomster, hosta og fine stauder

- Syriner

- Magnolia

- Sjølinje/ned mot vann med både brygge, svaberg og strand

- Vinterhage

- Flere forskjellige sitteplasser

...og en gartner/noen som kan hjelpe meg med å holde orden i alt ;)

Skrevet

Da ville jeg byttet ut det stygge gjerdet med et fint, og langs gjerdet ville jeg hatt blomstrende og duftende hekkplanter. Plantet ferdige, slik at jeg slapp å vente på at de skulle vokse seg store. Ville hatt et fint espalier rundt den runde steinlagte plassen vi har under et epletre. Der skulle det kommet nye møbler. Bygget tak til terrassen, kjøpt nye møbler. Lagt om det rotete bedet, og sørget for et hav av stauder som blomstrer gjennom hele sommeren. Noen nye bed i tillegg. Blitt kvitt bringebærkjerret som sprer seg mer og mer. Fjernet det falleferdige lekehuset og erstattet det med et drivhus. Ville lagt selvvanningssystem i hele hagen. 

Skrevet

Leid inn hagedesigner og gartner til å ordne hagen praktisk og fin.

Hatt et drivhus og fin og praktisk grønnsakshage.

Mye roser og blomster.

Har ganske stor hage, og grønnsakshage, men kunne tenkt meg en skikkelig fin og praktisk en. 😀

Anonymous poster hash: ad822...8cc

Skrevet

- "lekeplass" med stor trampoline, lekestue med litt størrelse, sandkasse, huske

- kjøkkenhage

- Bærbusker og frukttrær

- utekjøkken med blant annet bakerovn

- drivhus

- og så skulle jeg hyra inn noen til å hjelpe meg med å lage resten som en "herskapelig ".hage

Anonymous poster hash: cc9b0...a42

Skrevet

Epletre, kirsebærtre, plommetre, ripsbusk og jordbæreng/blåbæreng.

Og et drivhus/utekjøkken.

Trampoline og lekestativ.

Jacuzzi og en utesofa med bord og stoler. Og svær grill 😊

Skrevet

I min hage hadde jeg byttet det meste av hekken, lagt nye fliser på gangsti og innkjørsel, viktoriansk inspirert drivhus, rhodondendronlund mot ene naboen, klatrestativ til barna, gjort ferdig utekjøkkenet, bygget bod og pergola, fjernet det meste av plenen unntatt barnas lekeområde og plantet busker og stauder.

Alt dette skal jeg gjøre - det kommer bare til å ta litt tid ;)

Anonymous poster hash: 99669...916

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...