Gå til innhold

Uføre, barnetilegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir søkt på 80 % uføre for meg nå ettersom jeg desverre har en kropp som ikke fungerer. Noen her inne som vil fortelle hva de har i mnd og hvor mange prosent ufør de er? Er barnetilegg på mye i mnd? Betaler dete mye skatt? Jeg er enslig og regner med at jeg får minstesats da ikke har tjent så mye før. Er noe med å ha til dages opphold og oppi denne uønskede situasjonen.

Anonymous poster hash: ec0a7...2a5

Skrevet

Jeg er 100% ufør og får minstesats ca 19 000 etter skatt med barnetillegg. Trekker 5000 i skatt. Barnetillegg er på ca 3000 PR barn.

Anonymous poster hash: d8edb...0ce

Skrevet

Ok. Hun på nav snakket om at jeg da evt fikk 80 % av det jeg nå hadde i AAP men det fant jeg ut kunne ikke stemme. Det hadde hvertfall ikke blitt mye å leve av.

Skrevet

Ok. Hun på nav snakket om at jeg da evt fikk 80 % av det jeg nå hadde i AAP men det fant jeg ut kunne ikke stemme. Det hadde hvertfall ikke blitt mye å leve av.

Skrevet

Jeg trodde app og ufør var det samme grunnlaget jeg. Har du 80 eller 100 % aap? Hvis du har 100 % aap nå, så stemmer det vel det hun sier

Anonymous poster hash: 17be7...499

Skrevet

Jeg er 85% ufør og får 17115,- brutto i mnd. Det er minstesats pluss tillegg for ung ufør.

Betaler 5305,- i skatt, men jeg har et lite enkeltmannsforetak på de resterende 15 prosentene og betaler skatten på det også gjennom uføretrygden, så det blir jo ikke representativt. Har ikke barnetillegg siden mannen min tjener for mye.

Anonymous poster hash: 1e1c5...588
Skrevet

Minstesatsen for enslige er 2,48 G.

- 80 % av dette er ca 179 000 per år, ca. 15 000 per måned.

Barnetillegget er på 0,4 G per barn.

- ca. 3000 per barn per måned

Skattes som lønnsinntekt.

Anonymous poster hash: 45769...0d0

Skrevet

Har 100 % aap ja. Er vel barnetilegget som er større på ufør da sikkert. Derfor det blir noen kroner mere.

Skrevet

Du kan søke om bostøtte

Skrevet

Ok. Så da kommer barnetilegget inni de 15000 du snakket om eller utnom? Må ha inn med tskje 😄

Skrevet

Bostøtte er vel å en ting ja

Skrevet

Ok. Så da kommer barnetilegget inni de 15000 du snakket om eller utnom? Må ha inn med tskje 😄

I tillegg.

Anonymous poster hash: 45769...0d0

Skrevet

Ok 😃

Skrevet

Istedetfor å bli feilinformert her kan du ringe NAV og spør om de kan hjelpe deg med en serviceberegning på uføretrygd😄Det gis med forbehold,men stemmer ofte noenlunde!

Anonymous poster hash: 933ff...09b

Skrevet

Har spurt min saksbehandler men hørtes ut som hun ikke viste så mye om det. Derfor luftet jeg det her inne 😄

Skrevet

Takk for svar

Skrevet

Nå man skal søke om bostøtte, blir da barnetilegget regnet som inntekt også?

Anonymous poster hash: d594c...047
Skrevet

Hvorfor ringer du ikke NAV?

Anonymous poster hash: 17983...fbd

Skrevet

Fordi nav ikke har peiling...derfor

Skrevet

Men random anonyme fremmede på et forum derimot!

Anonymous poster hash: 17983...fbd

Skrevet

Fordi nav ikke har peiling...derfor

Akkurat denne saksbehandleren ja, men hvis du ringer hovednr så får du snakke med en annen enn din lokale.

Anonymous poster hash: d68c9...8cb

Skrevet

👍

Skrevet

Har spurt andre å

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...