Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer ønsker oss begge barn. Vi har pratet om det en stund nå men i går så fortalte hun at hun trodde ikke hun kom til å se på det barnet jeg bærer fram som sitt, og det barnet hun bærer fram som mitt. Hun visste ikke om det kom til å bli sånn men hun tror det. Hun synes også det blir "unaturlig" å bruke donor, men vi begge skjønner jo at vi må bruke det for å få barn. Hun vil ikke ta fra meg muligheten til å få barn når hun vet hvor høyt jeg ønsker det, og det skjønner jeg.

Er det andre lesbiske par som har hatt samme problemstillingen som kan gi råd? Eller noen andre?

Vi vil jo ha barn men frykten for at hun ikke kommer til å anse seg som mor for det barnet jeg bærer fram er trist for meg å høre.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144271631-trenger-s%C3%A5rt-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, jeg skjønner at det må ha vært en kjip samtale å ha. Trist at hun føler det sånn, men sikkert ikke noe hun kan gjøre noe med. Nå tror jeg at det blir annerledes når dere faktisk får barn. Men kanskje dere kunne vurdert eggdonasjon? Gjøres jo ikke i Norge, men for eksempel i Spania og noen land i Øst-Europa? At du bruker hennes egg når det er du som er gravid, og motsatt?

Det var ikke den greieste samtalen vi har hatt, for å si det sånn. Jeg vil jo at hun skal føle at det er våres barn, det er jo vi som skal oppdra de. Man er jo ikke en forelder om man ikke er med på oppdragelse og oppvekst, tenker jeg.

Jeg kan jo lufte den ideen for henne.

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...