Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #1 Skrevet 18. april 2016 Jeg har EKSTREMT tannlegeskrekk og har ikke vært hos tannlege på 3 år. (De siste to tannlegebesøkene mine var helt forferdelige da bedøvelsen ikke fungerte). Istad når jeg spiste, kjente jeg et "knas" helt bakerst i munn, og det kjennes ut som tannen delte seg. Alle tennene mine er hvite, men akkurat denne bakerste tannen som knakk ser jeg også er brun, mistenker den har rotnet. (?) Jeg har ikke smerter.. Kan denne tannen smitte over så de andre tennene rotner, eller kan jeg bare ha den sånn? Det er snakk om den heeelt bakerste, minste tannen, så syns heldigvis ikke Dette er det værste som kunne skjedd meg med denne fobien jeg har! Anonymous poster hash: 217fb...f19
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. april 2016 #2 Skrevet 18. april 2016 Den må ut. Ta kontakt med tannlegen og si at du sliter med å gå dit og spør om du kan få narkose eller annen bedøvelse. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #3 Skrevet 18. april 2016 Den må ut. Ta kontakt med tannlegen og si at du sliter med å gå dit og spør om du kan få narkose eller annen bedøvelse. Lykke til Narkose var lurt! Men jeg er gravid...Termin om 65 dager Har veldig lyst å vente til babyen har kommet slik at jeg kan få narkose (For det kan jeg vell ikke ta når jeg er gravid regner jeg med?) Anonymous poster hash: 217fb...f19
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #4 Skrevet 18. april 2016 Karies kan smitte, ja. Råtne tenner kan vel dessuten medføre infeksjon i kjeven. Hadde en venninne som fikk det, og det hørtes ut som et smertehelvete. Det er som Sekretøsa skriver, den må ut. Snakk med tannlegen og finn ut hva som kan gjøres med angsten din. Ta kontakt selv om du er gravid. Venninnen min fikk enorme doser antibiotika intravenøst i en uke fa hun hadde infeksjon i kjeven, og det er neppe heller bra for babyen. Lykke til!!! Anonymous poster hash: 7fce4...aed
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. april 2016 #5 Skrevet 18. april 2016 Narkose var lurt! Men jeg er gravid...Termin om 65 dager Har veldig lyst å vente til babyen har kommet slik at jeg kan få narkose (For det kan jeg vell ikke ta når jeg er gravid regner jeg med?) Anonymous poster hash: 217fb...f19 Det finnes en eller annen sak som brukes, som jeg ikke husker hva heter nå (magic et eller annet ) som sikkert kan brukes. Men dette vet tannlegen! Spør de, og be de se på den hvertfall! Så får de vurdere om den kan være der frem til du har termin eller ei.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #6 Skrevet 18. april 2016 Takk for tips Huff ja, skal ringe i morgen. Får helt angst av tanken på at det kan gå utover resten av tennene Anonymous poster hash: 217fb...f19
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #7 Skrevet 18. april 2016 I verste fall kan det være farlig - og det tror jeg mange mennesker ikke er klar over. Bakterier kan forplante seg nedover i organene og forårsake bakterieinfeksjoner. Bestill time NÅ - dette må du bare klare!! Anonymous poster hash: fece9...3a5
Kjerringa med agurken Skrevet 18. april 2016 #8 Skrevet 18. april 2016 Best å komme seg til tannlegen først som sist nå som du er gravid (til tross for tannlegeskrekken). Om tannen er råtten kan du ende opp med betennelse / infeksjon. Det kan i verste fall føre til blodforgiftning og det vil man definitivt IKKE ha mens man er gravid (ikke ellers heller selvsagt).
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #9 Skrevet 18. april 2016 i værste fall kan du få blodforgiftning Anonymous poster hash: f6ced...84e
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #10 Skrevet 18. april 2016 Okei, skal definitift ringe i morgen! Tror jeg trengte litt sånne skrekk-svar, ellers hadde jeg vell aldri fått meg til å ringt 🙈 Anonymous poster hash: 217fb...f19
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #11 Skrevet 18. april 2016 Jeg har gått med en råtten jeksel i 3 år. Tar den ut i neste uke, men det har vært helt uproblematisk. Anonymous poster hash: 50535...a22
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #12 Skrevet 18. april 2016 Jeg har gått med en råtten jeksel i 3 år. Tar den ut i neste uke, men det har vært helt uproblematisk. Anonymous poster hash: 50535...a22 Du har vel vært plaget? om ikke annet med lukt? Anonymous poster hash: f2b5c...11d
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #13 Skrevet 18. april 2016 Om du er gravid så ring, du kan bli skikkelig syk. Blodet kan bli forgiftet.nDu har et sterkt immunforsvar men det har ikke fosteret. Anonymous poster hash: f6894...336
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #14 Skrevet 18. april 2016 Det finnes en eller annen sak som brukes, som jeg ikke husker hva heter nå (magic et eller annet ) som sikkert kan brukes. Men dette vet tannlegen! Spør de, og be de se på den hvertfall! Så får de vurdere om den kan være der frem til du har termin eller ei. The wand! Har tannlegeskrekk og i tillegg slitt med å få bedøvelse som virker. Løsningen ble xylocain, citanest/octapressin, the Wand med parojet med septocain som kompletterende anestesi OG oksygen i nesa. Jeg er et ekstremt tilfelle 😉 Anonymous poster hash: a6ede...2cd
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #15 Skrevet 18. april 2016 En liten skrekkhistorie til - jeg gikk til tannlegen for første gang siden jeg var 18 (da var jeg 25år) pga. ekstrem tannverk, mens jeg var gravid - og tannlegen sa veldig strengt til meg at vi måtte fikse dette fort, og jeg måtte forbedre tannhygenen min drastisk - for dårlig munnhygene, samt hull og betennelse i tannkjøttet spesielt kan faktisk føre til for tidlig fødte barn, dødfødsel og skader på barnet. Det var faktisk veldig alvorlig! Anonymous poster hash: 74324...830
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #16 Skrevet 18. april 2016 Jeg har gått med en råtten jeksel i 3 år. Tar den ut i neste uke, men det har vært helt uproblematisk. Anonymous poster hash: 50535...a22 Og jeg har gått med råtten jeksel i snart halvannet år. Merker ingenting, men sliter selvsagt med ånden. Men er så redd at jeg har ikke turt å bestille time enda.. :-( Anonymous poster hash: 09e17...51c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå