Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er nå gravid i uke 15 +3, men de siste 3-4 dagene hatt en del ubehagelige smerter i magen. Kjennes ut som om magen er holder på å revne, den er øm. Særlig når en snur seg brått, eller endrer kroppsstilling raskt. Noen ganger kommer det smerter på høyre side av magen nesten midt på magen ved siden av navlen. På lørdag kom det en liten dråpe helt ferskt blod etter jeg var på toalettet. Er dette starten på en SA? Er dette normalt?

Hilsen Marianne

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144271535-gravid-uke-153/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring lege eller jordmor ja! De tar deg inn når du er så langt på vei.

Jeg tror ikke det er starten på en SA, men du bør uansett sjekke det. Sist jeg var gravid, fikk jeg vondere og vondere smerter nederst på høyre side i magen, og det viste seg å være blindtarmbetennelse. Så du bør uansett sjekke det når smerten vedvarer over flere dager.

Krysser fingrene for at det er noe ufarlig!

vil anbefale deg å ringe jordmor eller lege, skjeden er veldig ømtålig i svangerskapet, så blødninger kan forekomme, uten at det trenger å være noe farlig, det kan blø øett ved en forkjølelse og etter feks sex, så kan som sagt være helt ufarlig. smertene du beskriver kan være ligamentsmerter, eller en liten brokk, men du skriver også at den er rundt navlen og mot høyre side, noe som også kan kjennetegne blindtarmsbetennelse,

som sagt, har man problemer eller smerter som ikke kjenens normalt ut, så er det bedre å kontakte helsepersonell, enn å spørre på ett forum der man får ymse tilbakemeldinger ;)

Anonymous poster hash: daab4...a3e

Høres ut som ligamentsmerter. Veldig vanlig rundt den tiden, og kommer gjerne når man reiser eller snur seg brått. 

Blodet kan også være helt ufarlig, slimhinnene er ekstra skjøre når man er gravid. 

Men det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite, så ring føden og hør med dem.

Hør om du kan få en sjekk, så slipper du å vær urolig:)

Men slik du beskriver det, tenker jeg også ligamentsmerter. Veldig vondt, kommer brått, og kan sitte en liten stund, til de slipper taket. Kommer gjerne ved brå bevegelser, når man hoster, reiser seg for fort, snur seg i sengen etc.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...