Gå til innhold

Hvor mye gir dere i dåpsgave som fadder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er til barnet til bestevenninnen min. Lurte litt på en barnebibel, men er det nok? De er jo ikke så dyre. Håper ikke andre har tenkt å gi det samme da.

Anonymous poster hash: d2e08...18e

Fortsetter under...

Skrevet

Er de religiøse? Hvis ikke er det en utrolig kjip gave å få... Jeg ga for ca. 1.000,- da jeg var fadder for 14 år siden. Ville sikkert gitt mer i dag.

Anonymous poster hash: e4efd...972

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Gi etter hvor mye du har. Ikke blakk deg helt for å være den som kommer med den dyreste gaven. Om foreldrene er nogenlunde OK mennesker kommer de ikke til å ofre prisen på gaven en tanke en gang :)

Jeg er ikke helt enig med Anonym over her om at barnebibel er en kjip gave om man ikke er religiøse. Foreldrene til barnet har valgt å døpe barnet sitt i kirken. Uansett om det er på grunn av religion eller tradisjon, så er dåpen en kristen seremoni som foreldrene har valgt å ha. Barnet kan godt lære seg om kristendommen, selv om han/hun ikke bli opplært til å tro hjemme. Kristendom har ikke bare med tro å gjøre, men om vår historie. Ingen barn tar skade av det, og mange vil nok synes det er gøy og lærerikt. 

Jeg ble utrolig glad for barnebibelen jeg fikk av ene fadderen til jenta mi. Faktisk en av de gavene jeg satt mest pris på - penger har hun nok av. Og jeg hadde satt mer pris på en barnebibel til 399,- enn en konvolutt med 1000 kroner i. Men det er meg! 

Skrevet

Har ikke vært fadder da jeg takket nei til oppgaven, men ga 1000,- til alle barna til bestevenninnen min og til nevøer og nieser ga jeg 1500,-.

Anonymous poster hash: b5ffd...df3

Skrevet

Synes ikke pris har så stor betydning, men heller tanken bak.

Har vært fadder til tanteongene mine, tror jeg brukte under 500 kr på gave. La mere vekt på å finne noe unikt fra meg 😄

Anonymous poster hash: 42cbd...907

Skrevet

Nei, ikke kjøp barnebibel.

Hva med en litt utradisjonell gave, som en balansesykkel, et epletre eller noe kunst?

Jeg skal selv være fadder snart, og kommer til å kjøpe noe barnet kan få glede av.

Anonymous poster hash: fbe27...962

Annonse

Skrevet

Ca 1000 har jeg gitt.

Barnebibel er en flott gave, når barnet døpes i kirken betyr det at foreldrene uavhengig av egen tro ønsker at barnet skal lære om norsk historie og da særlig religionshistorie. Jeg er ikke krisen som voksen, men barnetroen hadde jeg og den har jeg gitt videre til barna mine også. Å lese i barnebilbelen er viktig synes jeg, for i dag lærer ikke barna stort om kristendommen i barnehage og skole, og det er en del av vår kultur og historie.

Jeg ville gitt barnebibel og en ting til om jeg var deg, kanskje en sangbok eller eventyrbok i tillegg? Den store barnesangboka er en dåpsgave vi har brukt mye. Hver gang barna kom hjem fra barnehagen og hadde lært en ny sang fant vi den der, jeg huser jo knapt et par refrenger fra jeg var liten selv så det har vært koselig å oppfriske barnesanghukommelsen min også.

Anonymous poster hash: 270be...ac0
Skrevet

Er de religiøse? Hvis ikke er det en utrolig kjip gave å få... Jeg ga for ca. 1.000,- da jeg var fadder for 14 år siden. Ville sikkert gitt mer i dag.

De er religiøse, ja.

Skrevet

Nei, ikke kjøp barnebibel.

Hva med en litt utradisjonell gave, som en balansesykkel, et epletre eller noe kunst?

Jeg skal selv være fadder snart, og kommer til å kjøpe noe barnet kan få glede av.

Du mener at et barn ikke får glede av en barnebibel? Hvorfor mener du det? De er jo lagt opp som små fortellinger med masse bilder.

Skrevet

Ca 1000 har jeg gitt.

Barnebibel er en flott gave, når barnet døpes i kirken betyr det at foreldrene uavhengig av egen tro ønsker at barnet skal lære om norsk historie og da særlig religionshistorie. Jeg er ikke krisen som voksen, men barnetroen hadde jeg og den har jeg gitt videre til barna mine også. Å lese i barnebilbelen er viktig synes jeg, for i dag lærer ikke barna stort om kristendommen i barnehage og skole, og det er en del av vår kultur og historie.

Jeg ville gitt barnebibel og en ting til om jeg var deg, kanskje en sangbok eller eventyrbok i tillegg? Den store barnesangboka er en dåpsgave vi har brukt mye. Hver gang barna kom hjem fra barnehagen og hadde lært en ny sang fant vi den der, jeg huser jo knapt et par refrenger fra jeg var liten selv så det har vært koselig å oppfriske barnesanghukommelsen min også.

Ja, har tenkt litt å gi noe i tillegg siden jeg synes det blir litt lite ellers. Har sett litt på både sangbok og eventyrbok, men tenkte kanskje det ble litt kjedelig med to bøker? Et tre som kan plantes som en nevnte over var også en god idé.

Skrevet

Ja, har tenkt litt å gi noe i tillegg siden jeg synes det blir litt lite ellers. Har sett litt på både sangbok og eventyrbok, men tenkte kanskje det ble litt kjedelig med to bøker? Et tre som kan plantes som en nevnte over var også en god idé.

Sønnen min fikk et morelltre, bare synd vi flyttet da han var 3 år... Det treet er det de som kjøpte huset som har gleden av.

Skrevet

Sønnen min fikk et morelltre, bare synd vi flyttet da han var 3 år... Det treet er det de som kjøpte huset som har gleden av.

Denne familien har nettopp bygget hus og trives kjempegodt. De har sagt at de vil bo der til de må på gamlehjem. De har masse familie og venner i nærheten også så kan ikke se for meg at de vil flytte med det første uansett. De har ikke laget hage enda så et tre passer jo egentlig kjempegodt.

Skrevet

Vi har gitt for ca 1000kr de siste årene. Da vi var studenter var gavene 3-600kr. (Har mange jeg er fadder til😊)

Anonymous poster hash: 32647...94e

Annonse

Skrevet

Vi har gitt for ca 1000kr de siste årene. Da vi var studenter var gavene 3-600kr. (Har mange jeg er fadder til😊)

Anonymous poster hash: 32647...94e

Skrevet

De er religiøse, ja.

Da synes jeg barndbibel er en fin gave! :)

Skrevet

For ca 1000 kr pleier vi å gi.

Skrevet

Jeg ga ett inngravert armbånd i hvitt gull til rundt 1000 til mitt fadderbarn i dåpen 😊

Skrevet

Du mener at et barn ikke får glede av en barnebibel? Hvorfor mener du det? De er jo lagt opp som små fortellinger med masse bilder.Anonymous poster hash: d2e08...18e

Nei, beklager, det kom feil ut. En barnebibel er selvsagt supert hvis familien er religiøse.

Men hi, kan du ikke kjøpe begge deler da? Et frukttre (som ofte ikke koster mer enn 3-400 kr) og en barnebibel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...