Gå til innhold

Jobb dagen etter innsett?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er trygt. Og det skal jeg (har kontorjobb). "Stress" i form av tanker er ikke stress som påvirker om egget fester seg eller ikke.

Men synes du skal snakke med legen din og finne ut hva som er best for akkurat deg❤️ Håper du finner ut av det :)

Det er nok helt trygt, men for min del valgte jeg å holde meg i ro i uken de foretok uttak og innsett. Jeg opplevde at jeg hovnet litt opp i magen og hadde litt vondt. Jeg valgte å tenke at jeg invisterer så mye tid og energi fysisk og psykisk til ivf prosjektet at en uke hjemme fra jobb kunne jeg unne meg. Jeg syntes selv det hjalp, for ved første forsøk var jeg på jobb titsdag/onsdag (uttak fredag og innsett mandag), men på andre forsøk gikk det 4 dager etter innsett før jeg var på jobb igjen-en uke etter uttak. Da satt også spiren, selv om d også ikke trenger å være en sammenheng.

Anbefaler også å snakke med lege om dette og kjenne litt etter selv. Hvis du får f.eks. 3-5 dager sykemelding og du føler deg klar for jobb etter en dag eller to så trenger du ikke "bruke opp" sykemeldingen og heller begynne tidligere.

Annonse

Annonse

man går da på jobb etter å ha sex på EL dagen, er da ingen forskjell.

Anonymous poster hash: 9ee27...3d1

Sikkelig uvitende kommentar, anonym. Skjønner at du ikke turte annet enn å trykke på anonymknappen. Jo, det ER faktisk en forskjell. I steden for en hyggelig stund med parteren din ble du pumpet full av hormoner i flere uker, dopet ned og stikki med en svær nål i sjeden med påfølgende hevelse, blødninger og væskefylte follikler.

Jeg er sykemeldt fra dagen for uttak og en uke fram. Jeg blir helt skutt etter uttak/innsett, lufta går helt ut av meg. Sikkert en blanding av hormonpåvirkning og at jeg synes prosessen er psykisk slitsom. Så jeg orker ikke presse kroppen rett etter innsett. Unner meg heller noen dager med "selvpleie" ☺

• 4 måneder senere...

Gikk på jobb dagen etter uttak og dagen etter innsett. Hadde ikke noe særlig smerter bortsett fra dagen jeg hadde uttaket. Det har ikke noe å si for om du blir gravid eller ikke, men du må jo prøve å gjøre det som føles best for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...