Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #1 Skrevet 17. april 2016 Vi skal flytte til Kjeller og har lyst til å begynne med yoga. Er det noen som kan anbefale et yogastudio eller treningsstudio som tilbyr yoga? Og hvordan er det ellers med kurs i området der? Jeg driver også med keramikk og har lyst til å fortsette med det, er det noen som kjenner til om man kan leie tilgang til et keramikkverksted i området? Jeg kunne også tenkt meg å ta et sømkurs, kan litt fra før men er veldig rusten. Og så lurer jeg også på hvordan det er å bo der, vi flytter dit av praktiske grunner og jeg er ikke spesielt happy med det, for å si det slik.. 😣 Anonymous poster hash: 8ca96...50d
C&M&H Skrevet 17. april 2016 #2 Skrevet 17. april 2016 (endret) Yogasonen.no Hun som driver det er veldig flink! Keramikk vet jeg ingenting om. Heller ikke søm, men det et en veldig bra sybutikk I Lillestrøm. Lillestrøm sysenter. Kjeller er ikke så verst, bynært og fint, men ikke så vakkert og kaldt om vinteren... Lillestrøm som by har kommet seg masse de siste årene, du får gi det en sjanse 😊 Endret 17. april 2016 av C&M&H
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #3 Skrevet 17. april 2016 Yogasonen.no Hun som driver det er veldig flink! Keramikk vet jeg ingenting om. Heller ikke søm, men det et en veldig bra sybutikk I Lillestrøm. Lillestrøm sysenter. Kjeller er ikke så verst, bynært og fint, men ikke så vakkert og kaldt om vinteren... Lillestrøm som by har kommet seg masse de siste årene, du får gi det en sjanse 😊 Hva?? Det er jo iiiiiiiskaldt der om vinteren Anonymous poster hash: 7a752...a9a
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #4 Skrevet 17. april 2016 Hva?? Det er jo iiiiiiiskaldt der om vinteren Anonymous poster hash: 7a752...a9a Har du vært på Riis på kjeller en vinternatt eller? Kaldeste stedet i Skedsmo... Anonymous poster hash: 1009d...bed
C&M&H Skrevet 17. april 2016 #5 Skrevet 17. april 2016 (endret) Hva?? Det er jo iiiiiiiskaldt der om vinteren Anonymous poster hash: 7a752...a9a Mulig det mangler et komma i teksten min.. 😉 Ja, veldig kaldt om vinteren! Endret 17. april 2016 av C&M&H
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #6 Skrevet 17. april 2016 For å svare deg seriøst. Jeg skjønner at ud ikke er fornøyd. Selv flyttet jeg til Lillestrøm i 2006. Har alltid angret. Har fått barna mine her og må bo her pga de. Vi bor på kjeller. Jeg HATER Kjeller, og jeg HATER Lillestrøm. Jeg liker ikke folkene her, og jeg liker ikke Lillestrøm. Kjeller er fint sånn med tanke på kunnskapsbyen, nærhet til det ene og det andre, men folka ? de har jeg aldri likt. Anonymous poster hash: 1009d...bed
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #7 Skrevet 17. april 2016 Har du vært på Riis på kjeller en vinternatt eller? Kaldeste stedet i Skedsmo... Anonymous poster hash: 1009d...bed Ja.., iiiiiiiiskaldt Anonymous poster hash: 7a752...a9a
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #8 Skrevet 17. april 2016 Hva? Jeg er ikke fra området/landsdelen selv, men flyttet til området rundt Kjeller pga barna. De trives kjempegodt, og det er et bra sted for barn å vokse opp. Anonymous poster hash: be917...1be
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #9 Skrevet 17. april 2016 Takk for svar alle sammen! Ja, jeg trives svært godt her hvor vi bor nå og er i utgangspunktet veldig lei meg for å flytte. Jeg kjenner ingen der borte men er uansett ikke typen som er "avhengig" av å ha masse venner i nærområdet, så det er ikke så viktig. Vi har heller ingen småbarn lenger. Det som jeg synes er verst er at jeg synes det er så stygt på Kjeller! Fetveien og flyplass og stygge "industribygg" og verksted; mitt første inntrykk er at det er litt kjøkkeninngangen til Lillestrøm om dere skjønner hva jeg mener? Jeg prøver å være positiv; vi vil ha mye bedre råd og det er sikkert hyggelige ting å finne på der borte, men ja.. Synes veldig synd på meg selv akkurat nå! Anonymous poster hash: 8ca96...50d
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #10 Skrevet 17. april 2016 Vi bor i Lillestrøm og trives veldig godt. Kald om vinteren, men det er jo bare å kle på seg. Jeg syns det er lett å bli kjent med folk her, spesielt når man har barn, men som alle andre steder må man være litt frempå og ikke bare sitte og vente på at andre skal komme å bli kjent med deg. Kjeller har vært et sted man kjører forbi på vei til Lillestrøm, men det bygges mye det nå og det blir nok koseligere. Anonymous poster hash: 6900a...0f7
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #11 Skrevet 17. april 2016 Takk for svar alle sammen! Ja, jeg trives svært godt her hvor vi bor nå og er i utgangspunktet veldig lei meg for å flytte. Jeg kjenner ingen der borte men er uansett ikke typen som er "avhengig" av å ha masse venner i nærområdet, så det er ikke så viktig. Vi har heller ingen småbarn lenger. Det som jeg synes er verst er at jeg synes det er så stygt på Kjeller! Fetveien og flyplass og stygge "industribygg" og verksted; mitt første inntrykk er at det er litt kjøkkeninngangen til Lillestrøm om dere skjønner hva jeg mener? Jeg prøver å være positiv; vi vil ha mye bedre råd og det er sikkert hyggelige ting å finne på der borte, men ja.. Synes veldig synd på meg selv akkurat nå! Anonymous poster hash: 8ca96...50d Finnes det ingen vei utenom? Du er nok som meg: og da vil du ikke trives her Anonymous poster hash: 1009d...bed
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #12 Skrevet 17. april 2016 For å svare deg seriøst. Jeg skjønner at ud ikke er fornøyd. Selv flyttet jeg til Lillestrøm i 2006. Har alltid angret. Har fått barna mine her og må bo her pga de. Vi bor på kjeller. Jeg HATER Kjeller, og jeg HATER Lillestrøm. Jeg liker ikke folkene her, og jeg liker ikke Lillestrøm. Kjeller er fint sånn med tanke på kunnskapsbyen, nærhet til det ene og det andre, men folka ? de har jeg aldri likt. Anonymous poster hash: 1009d...bed Det var som om jeg skulle ha skrevet det selv, bortsett fra at vi bor på strømmen da! Får meg ikke til å like folka rundt her (inkl Lillestrøm og kjeller).. Vet ikke hvorfor altså, men det er liksom ikke helt meg! Basert på denne tråden burde vi ha et 'vi som ikke trives i Lillestrøm og omegn'-treff.. Haha!! Anonymous poster hash: 19957...79f
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #13 Skrevet 17. april 2016 Finnes det ingen vei utenom? Du er nok som meg: og da vil du ikke trives herAnonymous poster hash: 1009d...bed Nei, dessverre.. Det er noen veldig spesielle omstendigheter rundt dette valget som er ikke så lett å se bort fra (laaang historie) og jeg er nok nødt til å bite i det sure eplet.. Min mann er klar over at jeg ikke ønsker dette. Jeg prøver bare å tenke at det må ikke bli for alltid.. . Anonymous poster hash: 8ca96...50d
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #14 Skrevet 17. april 2016 Det var som om jeg skulle ha skrevet det selv, bortsett fra at vi bor på strømmen da! Får meg ikke til å like folka rundt her (inkl Lillestrøm og kjeller).. Vet ikke hvorfor altså, men det er liksom ikke helt meg! Basert på denne tråden burde vi ha et 'vi som ikke trives i Lillestrøm og omegn'-treff.. Haha!!Anonymous poster hash: 19957...79f Huff.. Haha, ja kanskje det! Anonymous poster hash: 8ca96...50d
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #15 Skrevet 17. april 2016 Huff.. Haha, ja kanskje det! Anonymous poster hash: 8ca96...50d Jeg er med! Anonymous poster hash: 1009d...bed
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #16 Skrevet 17. april 2016 Det var som om jeg skulle ha skrevet det selv, bortsett fra at vi bor på strømmen da! Får meg ikke til å like folka rundt her (inkl Lillestrøm og kjeller).. Vet ikke hvorfor altså, men det er liksom ikke helt meg! Basert på denne tråden burde vi ha et 'vi som ikke trives i Lillestrøm og omegn'-treff.. Haha!! Anonymous poster hash: 19957...79f Det var jo litt spesielt og ikke så rent lite generaliserende. Jeg bodde noen år i Lillestrøm da jeg var i slutten av 20-årene og fikk en ganske stor omgangskrets. Av de i gjengen var en opprinnelig fra Lillestrøm, resten var fra Oslo eller helt andre landsdeler. Lillestrøm og omegn har eksplodert de siste årene, og det er ytterst få av de som bor der som opprinnelig kommer derfra. Så å si at du ikke liker folk i Liklestrøm blir jo som å si st du ikke liker folk i Norge generelt. Anonymous poster hash: c09c4...afb
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #17 Skrevet 17. april 2016 Det var jo litt spesielt og ikke så rent lite generaliserende. Jeg bodde noen år i Lillestrøm da jeg var i slutten av 20-årene og fikk en ganske stor omgangskrets. Av de i gjengen var en opprinnelig fra Lillestrøm, resten var fra Oslo eller helt andre landsdeler. Lillestrøm og omegn har eksplodert de siste årene, og det er ytterst få av de som bor der som opprinnelig kommer derfra. Så å si at du ikke liker folk i Liklestrøm blir jo som å si st du ikke liker folk i Norge generelt. Anonymous poster hash: c09c4...afb Men du er fra Lillestørm og elsker sikkert dette stedet. For oss som kommer fra møblerte hjem er faktisk mye av Skedsmo grusomt, og folkene her er Harry og det er mye navere osv her. De få jeg kjenner som jeg liker er innflyttere som jobber samme sted som meg, og ja, du gjetter riktig, vi jobber i sosialtjenesten.. Anonymous poster hash: 1009d...bed
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #18 Skrevet 17. april 2016 Uff stakkars byen min som får så negative omtaler jg liker dessverre ikke at de bygger ut jeg da. Har mistet det koselige særpreget det hadde, nå er det bare høye bygninger og blitt kaldt Men men det er hjembyen min og jeg kommer tilbake når jeg er ferdig på skolen. Det finnes andre steder med nærhet til Lillestrøm som er finere en Kjeller. Har Skedsmokorset, Fetsund, på utkanten av Strømmen er og fint. Anonymous poster hash: ede66...dbf
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #19 Skrevet 17. april 2016 Men du er fra Lillestørm og elsker sikkert dette stedet. For oss som kommer fra møblerte hjem er faktisk mye av Skedsmo grusomt, og folkene her er Harry og det er mye navere osv her. De få jeg kjenner som jeg liker er innflyttere som jobber samme sted som meg, og ja, du gjetter riktig, vi jobber i sosialtjenesten.. Anonymous poster hash: 1009d...bed Enig! Mye navere - og veldig mange harry folk! Rånere osv. Anonymous poster hash: 19957...79f
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #20 Skrevet 17. april 2016 Det er ikke mindre navere og rånere en andre plasser, nå får man seriøst gi seg altså. Da har dere ikke opplevd mye i Lillestrøm. Eller så får dere se og få dere en annen omgangs krets hvis det er de eneste dere kjenner i Lillestrøm.... Anonymous poster hash: ede66...dbf
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #21 Skrevet 17. april 2016 Men du er fra Lillestørm og elsker sikkert dette stedet. For oss som kommer fra møblerte hjem er faktisk mye av Skedsmo grusomt, og folkene her er Harry og det er mye navere osv her. De få jeg kjenner som jeg liker er innflyttere som jobber samme sted som meg, og ja, du gjetter riktig, vi jobber i sosialtjenesten.. Anonymous poster hash: 1009d...bed Nei jeg er ikke fra Lillestrøm, jeg bodde der noen år. Og om du jobber i sosialtjenesten så er det jo ikke så rart du synes du omgår deg med mange navere. Har bodd mange ulike steder i Norge, og vil ikke påstå Lillestrøm skiller seg ut hva dårlige folk angår, har bodd MYE verre plasser. Med de boligprisene som er i Skedsmo i dag så sier det seg selv at det ikke er primært i Lillestrøm de ressurssvake bor... Anonymous poster hash: c09c4...afb
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #22 Skrevet 17. april 2016 Det er ikke mindre navere og rånere en andre plasser, nå får man seriøst gi seg altså. Da har dere ikke opplevd mye i Lillestrøm. Eller så får dere se og få dere en annen omgangs krets hvis det er de eneste dere kjenner i Lillestrøm.... Anonymous poster hash: ede66...dbf Heldigvis kjenner jeg nesten ingen her. Det er vanskelig å komme inn på Lillestrømfolk. I tillegg er dere så fulle av ryktespredning at det er helt pinlig. Halve byen virker alkoholisert. Jeg har vennene mine andre steder, heldigvis. Anonymous poster hash: 1009d...bed
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #23 Skrevet 17. april 2016 Nei jeg er ikke fra Lillestrøm, jeg bodde der noen år. Og om du jobber i sosialtjenesten så er det jo ikke så rart du synes du omgår deg med mange navere. Har bodd mange ulike steder i Norge, og vil ikke påstå Lillestrøm skiller seg ut hva dårlige folk angår, har bodd MYE verre plasser. Med de boligprisene som er i Skedsmo i dag så sier det seg selv at det ikke er primært i Lillestrøm de ressurssvake bor... Anonymous poster hash: c09c4...afb De fleste som bor I Lillestrøm har alltid bodd der. Om du visste litt om demografien i Lillestrøm vet du at det er mye småhus og små leiligheter. I tillegg svært mye sokkel o.l for at folk skal ha råd til å bo på Volla. Det er mye tomannsboliger. Det er faktisk BEDRE på Holt/Vestvollen enn Lillestrøm, til tross for billigere priser. Anonymous poster hash: 1009d...bed
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #24 Skrevet 17. april 2016 Men du er fra Lillestørm og elsker sikkert dette stedet. For oss som kommer fra møblerte hjem er faktisk mye av Skedsmo grusomt, og folkene her er Harry og det er mye navere osv her. De få jeg kjenner som jeg liker er innflyttere som jobber samme sted som meg, og ja, du gjetter riktig, vi jobber i sosialtjenesten.. Anonymous poster hash: 1009d...bed Og du, ærlig talt... "Vi som kommer fra møblerte hjem" - litt ovenpå du eller? 😂 Tror du ikke de aller fleste som bor i Lilkestrøm/Skedsmo kommer fra møblerte hjem? Likkestrøm består jo nesten utelukkende av villaer og splitter nye blokker. Anonymous poster hash: c09c4...afb
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #25 Skrevet 17. april 2016 Og du, ærlig talt... "Vi som kommer fra møblerte hjem" - litt ovenpå du eller? Tror du ikke de aller fleste som bor i Lilkestrøm/Skedsmo kommer fra møblerte hjem? Likkestrøm består jo nesten utelukkende av villaer og splitter nye blokker. Anonymous poster hash: c09c4...afb Haha, nei, det er det det ikke gjør skjønner du. Det er primært eldre som bor i disse, eventuelt "gamle penger" fra disse. Jeg tror nok jeg kjenner Lillestrøm litt bedre enn deg, altså. Det er en grunn til at Lillestrøm regnes som mer harry enn Drammen.... flisbyen.. Ovenpå? Nei. Bedre enn folk her? Ja. Heldigvis. Gremmes. Anonymous poster hash: 1009d...bed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå