Gå til innhold

Anbefal meg en flasshampo som virker!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ACO Special Care dobbeltvirkende flass-sjampo. Fåes på apotek1 (og sikkert flere andre steder). Men selv om noe virker på andre, betyr ikke det at det virker på deg. Man må nok prøve seg frem litt.

Anonymous poster hash: 44c1a...719

Hold deg unna flassjampo som tørker ut hodebunnen. Har du ekte flass, er det seborreisk eksem. Da må du bruke Fungoral sjampo som du kjøper på apoteket. Hvis det bare "snør" har du nok alt for tørr hodebunn, og du trenger en fuktighetsgivende sjampo (ikke for tørt hår), som pleier hodebunnen. Den bør være silikonfri, da silikon kveler hodebunnen. Dette får du kjøpt hos frisør, men define har også en god sjampo for irritert hodebunn.

Styr unna vanlige flassjampoer. De tørker ut og irriterer hodebunnen. De virker gjerne noe, men forverrer ofte problemet. Du kommer inn i en ond sirkel hvor du blir avhengig av å bruke for sterke sjampoer.

Kan det skyldes vanlig eksem? Da kan det hjelpe med kortisondråper som du får hod legen. Uansett bør du få time hos hudlege om ingenting hjelper.

Anonymous poster hash: e3e33...212

Annonse

Hvis det er fet flass må du bruke Fungoral (den hjelper uansett, men er ikke så vesentlig ved tørr). Ellers støtter jeg ACO SPC eller SebaMed antidandruff. Og Nisim for tørr eller fet hodebunn, avhengig av hvilken du har. Behandler alle hodebunnssituasjoner (også psoriasis), og hindrer håravfall.

Anonymous poster hash: ed313...7a4

Som frisør vil jeg anbefale head&shoulders faktisk. Fungoral fungerer også, men den er sterk og skal ikke brukes over lang tid. Det blr ingen flass-shampoo. Annenhver dag med en av de og babyshampoo i et par uker og etter det kan du bruke babyshampoo en tid da den er mild. Ikke helfarg håret mens du gjør dette.

Anonymous poster hash: eb867...65c

Jeg har brukt fungural, virker en periode.

Har gått over til head & shoulders, men synes det er lite virkning.

MEN!! Skal man grafse nedi hodebunnen? For gjør jeg det løsner mye mer. Har jeg kanskje eksem?

Når jeg hr vært til frisøren og fått 2-3 vask pga farging/striping/klipp er jeg flassfri i en periode..?

Anonymous poster hash: a6984...ffe

Jeg har brukt fungural, virker en periode.

Har gått over til head & shoulders, men synes det er lite virkning.

MEN!! Skal man grafse nedi hodebunnen? For gjør jeg det løsner mye mer. Har jeg kanskje eksem?

Når jeg hr vært til frisøren og fått 2-3 vask pga farging/striping/klipp er jeg flassfri i en periode..?

Anonymous poster hash: a6984...ffe

En kjemisk behandling vil fjerne flass der og da, men den kommer tilbake og mulig enda sterkere. Om du har eksen, psoriasis eller seboree/seboreisk eksem er vanskelig å svare på uten å se. Flass kan også fjernes ved peeling og ja, man skal massere hodebunnen godt med shampoo og balsam skal ikke i hodebunn. Kanskje du kan forsøke peeling og se om det hjelper? Samme effekt som farge omtrent

Anonymous poster hash: eb867...65c

denne har jeg ikke prøvd! Har også psoriasis 😯 kjøper du på nett?

Anonymous poster hash: 492d3...aed

denne har jeg ikke prøvd! Har også psoriasis 😯 kjøper du på nett?

Anonymous poster hash: 492d3...aed

Denne bruker mannen også , i to ulike varianter - pluss en sånn tube med noe krem aktig han har i håret etter vask. Han har prøvd "alt" opp igjennom årene - dette er det eneste som faktisk har fungert godt!

Anonymous poster hash: b82bf...60f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...