Gå til innhold

Noen som har erfaring med å bytte p-stav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå hatt p-staven min i rett over 3 år. Skal ta den ut neste mnd og sette inn en ny en. Men jeg har ikke hatt mensen på 3 år, altså siden jeg satt den inn. Legene sier at det ikke gjør noe å sette inn en ny en med en gang, altså at jeg ikke trenger et opphold. Synes dette høres litt skummelt ut?

I tillegg så vil de sette den nye p-staven inn i motsatt arm denne gangen. På andre steder leser jeg at de setter den inn i samme arm, i samme snitt, noe jeg godt kunne ha tenkt meg.

Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: a3eb0...b00
Skrevet

Jeg har byttet tre ganger :) tatt ut den gamle og satt inn ny. En gang brukte de samme snittet, en annen gang måtte de lage et nytt fordi den gamle staven hadde flyttet litt på seg. Men har alltid hatt dem i høyrearmen. Mistet du mensen? Din heldiggris! Hva heter staven du har?

Anonymous poster hash: 60d0d...e1f

Skrevet

Jeg satte opp ny time hos gynekologen for bytte av stav snart. Spurte om man skulle bytte arm, hun sa nei. Jeg ha den i venstre arm.

Anonymous poster hash: 0bda3...1a4

Skrevet

Hvor lenge skal en slik stav fungere? Kan man bare ta den ut når man bestemmer seg for å prøve å bli gravid? Hvor lenge etter at staven er ut er det normalt å få mensen/ at den ikke virker som prevansjon lengre? (hilsen totalt uvitende på p-stav)

Anonymous poster hash: 220c5...3d6
Skrevet

Hvor lenge skal en slik stav fungere? Kan man bare ta den ut når man bestemmer seg for å prøve å bli gravid? Hvor lenge etter at staven er ut er det normalt å få mensen/ at den ikke virker som prevansjon lengre? (hilsen totalt uvitende på p-stav)

Anonymous poster hash: 220c5...3d6

Ja :) jeg tok ut min, tok meg tre mnd før jeg ble gravid. Har gått raskt alle tre gangene :)

Anonymous poster hash: 60d0d...e1f

Skrevet

Jeg har nå hatt p-staven min i rett over 3 år. Skal ta den ut neste mnd og sette inn en ny en. Men jeg har ikke hatt mensen på 3 år, altså siden jeg satt den inn. Legene sier at det ikke gjør noe å sette inn en ny en med en gang, altså at jeg ikke trenger et opphold. Synes dette høres litt skummelt ut?

I tillegg så vil de sette den nye p-staven inn i motsatt arm denne gangen. På andre steder leser jeg at de setter den inn i samme arm, i samme snitt, noe jeg godt kunne ha tenkt meg.

Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: a3eb0...b00

Søsteren min byttet fra gammel til ny. Vet hun ikke hadde mensen før helt på slutten med nr 1. Nå har hun hatt lenge og vurderer å bytte! Men det er veldig individuelt hvordan man reagerer selvfølgelig. Ville ikke vært så engstelig for å bytte. Gikk på prevensjon fra 14-26 uten opphold, ble gravid etter 6 mnd uten og egentlig prøve noe særlig 😊

Anonymous poster hash: 4b883...507

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...