TPK Skrevet 15. april 2016 #1 Skrevet 15. april 2016 I oppskriften står det vaniljepulver eller 1 vaniljestang. Jeg kjøpte stang, men hva skal jeg gjøre med den? Antar at jeg må finhakke så den minner om pulver, men bruker jeg hele? Bare frøene? Skallet?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #2 Skrevet 15. april 2016 Du skjærer den i to på langs og skraper løs frøene og den myke innmaten. Det er den beste biten og brukes "bestandig". Hvis du skal ha vanilje i en rett med kokende veske putter du hele stanga i vesken, sammen med innmaten), koker og tar opp stangen. Den skal ikke finhakkes. Hvis du ikke får brukt selve stangen, bare innmaten, kan du legge resten på et tett glass med litt sukker. Da får du hjemmelaget vaniljesukker etter noen dager/uker. Anonymous poster hash: aaa27...bb4
Gjest Muji81 Skrevet 15. april 2016 #3 Skrevet 15. april 2016 Jeg lager vaniljeessens av brukte stenger. Ha i en liten flaske, fyll på vodka. Veldig god til marengs
TPK Skrevet 15. april 2016 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2016 Takk for svar. Det er i en kake, så da er det vel bare innmaten som skal brukes
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #5 Skrevet 15. april 2016 Takk for svar. Det er i en kake, så da er det vel bare innmaten som skal brukes Ja, det er nok det enkleste da. Anonymous poster hash: aaa27...bb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå