Gå til innhold

Kan man tørke fleecetøy og fleecetepper i tørketrommel?hva annet kan ikke tørkes?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fleece skal vel helst ikke tørkes i tørketrommel. Men jeg gjør det allikevel. Syns det holder seg mykere da. Men bruker lav eller middels temperatur, og tar det ofte ut før det er helt tørt og tørker på stativ til det er helt tørt.

Utenom fleece tørker jeg kun sengetøy og håndklær/kluter i tørketrommel. Vanlige klær syns jeg blir stygge, de falmer og mister fasong.

Anonymous poster hash: 990ed...782

Du kan tørke fleece i tørketrommel, men det kan bli litt elektrisk. Jeg tørker alle fleeceteppene mine i tørketrommelen

Jeg tørker stprt sett bare tepper, håndklær, kluter, sengetøy, truser og sokker i tørketrommelen. Vanlig tøy synes er nesten mere jobb siden det blir så krøllete

Treningstøy skal vel heller ikke i tørketrommelen mener jeg og ha hørt

Anonymous poster hash: fa1c3...0f7

Hovedsakelig håndklær, sengetøy og sokker/undertøy, men når det har hopa seg opp slenger jeg også vanlig tøy inn, om det er klær som er vaska ofte og ikke så farlig om det går i stykker. Min erfaring med fleece er at det blir veldig statisk etter tørketrommeltørk. 

Anonymous poster hash: 59a4f...8f5

Tørker omtrent alt i trommel, bortsett fra yttertøy, pen kjoler og slike ting.

Alle hverdagsklær arbeidstøy, fleece erc går rett i trommelen

Anonymous poster hash: 7ec9d...93b

Annonse

Å tørke fleece i tørketrommelen er virkelig sløsing. Fleece tørker jo på null komma ingenting helt av seg selv på snora.

Trommelen bruker jeg kun til sokker og truser.

Anonymous poster hash: 56e64...aea

Hva er poenget med å tørke fleece i trommel? Det er jo omtrent tørt når det kommer ut sv vaskemaskinen jo. Merkelig bruk sv strøm/penger, og ikke minst forkastelig miljømessig.

Anonymous poster hash: f9b07...d4b

Kan det ikke tørkes i tørketrommelen så vasker jeg det ikke!

Nesten.

Enig. Samme prinisppet på kjøkkenet og oppvaskmaskin. Kan det ikke inn der så trenger jeg det ikke. 

Vi har ikke så god plass (65kvm på 4 mennesker), så når det er for kaldt til å sette ut et tørkestativ, så putter jeg alt unntatt pentøy og ull i trommelen. Fleece også.

Det er kanskje ikke så miljøvennlig, men det er ikke så bra for inneklimaet å ha stua full av våte klær til enhver tid heller.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...