Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #26 Skrevet 15. april 2016 Arendal? Eller er det flere "strykejern" rundt i landet? Anonymous poster hash: 3a08e...332 Mitt strykejern var på Stord. Anonymous poster hash: ad0ec...209
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #27 Skrevet 16. april 2016 Er nok mange strykejern rundt om Nå strøk ikke jeg, men gjorde et par feil, og den verste var å ikke overholde vikeplikten i en rundkjøring. Men det var ingen farlig situasjon og ingen fare for kræsj eller noe. Men de er veldig strenge på regler og derfor mente sensor jeg ikke overholdt vikeplikten. Da jeg var ferdig å kjøre så spurte han meg om det var noe jeg mente jeg gjorde feil osv, da svarte jeg dette. Dermed mente han jeg hadde reflektert osv og jeg sto ;p dette var en nyutdannet sensor, så jeg var nok heldig. Hadde jeg fått strykejernet, hadde han nok strøket meg på den rundkjøringen ;p Anonymous poster hash: 63f19...527
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #28 Skrevet 16. april 2016 Det var en kvinnelig sensor i Drammen omegn som også ble kalt strykejernet. Hun fikk så klart jeg, og ja, jeg strøyk Jeg husker ikke helt hva jeg ble trukket for, jeg må ha fortrengt det Men et tips; hvis du får beskjed om å finne et sted å snu, kommer du til en rundkjøring, kjør bare rundt, og du har snudd Det gjorde jeg og sensor (ikke strykejernet, men den andre gangen jeg kjørte opp) kommenterte at det var en lur måte å løse det på Husk plassering i veibanen, signalisering, fart, følg godt med i speilene og på skilt. Og skulle du gjøre en feil, kommenter det (da vet de at du faktisk vet at det var feil) og så legg det bak deg. IKKE stress deg opp ved å dvele på feilen, for da blir man fort ukonsentrert. Dette er det jeg kommer på i farta Lykke til, hi! Håper du består! Og lykke til med fødsel og baby Anonymous poster hash: c7780...65a
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #29 Skrevet 16. april 2016 takk kanskje litt dumt å spørre,om, men om en buss stopper i 50 sonen på en holdeplass, blinker inn og jeg ser at folk skal inn. Hvor mange km/t er det lurt å passere bussen i? Og i kryss, skal man senke farten før alle kryss, selvom sikten til alle kanter er klar og man ser at ingen andre er på vei mot krysset, hvor mye skal man da senke farten? Og om man fks kjører i 50 sone på en vei som ikke er forkjørsrett, men at vi har vikeplikt fra høyre, hvor mange km/t skal man kjøre mot et sted der det kommer en vei fra høyre? Og i fletting, jeg vet man ikke skifter felt, men im det er mye trafikk, er det da ok å blinke inn og vise bilen bak at nå fletter jeg meg inn, eller er det ikke Lov, siden jeg ikke skifter felt. Og jeg vet at, med unntak av inni rundkjøringer, så skal man blinke 5 sek før man svinger, men på motorvei, hvor lenge før man skifter felt skal man blinke, 5 sek der også? Jeg tror jeg vet svarene på alle spørsmålene, men jeg må spørre litt ekstra bare for å få bekreftet/avkreftet. Håper du vil svare på noe av det, hadde betydd så mye er så nervøs. Anonymous poster hash: f775c...474 Dersom en buss blinker seg inn og stopper ved en en bussholdeplass, skal du passere den i gangfart, for forventningene dine blr være at det kan komme noen av bussen, som går ut foran bussen. Du skal klare å stoppe greit om det skulle komme noen. Om det er VELDIG god sikt inn i et kryss, trenger du ikke å senke farten like mye, men vis at du ser tidlig, og at du dobbeltsjekker. Sensor må få se at du ser. Vanskelig å si hvor mange km/t du skal kjøre inn mot et vp-kryss, men tenk at du skal lage deg tid til å dobbeltsjekke og trippelsjekke, og OM du må stoppe, skal man slippe å bli hengende i selen 😊 noen kryss må man helt ned i gangfart for å få kontroll over, andre ikke. Dersom du kommer fra et påkjøringsfelt (akselerasjonsfelt) og inn på feks motorveg, bruker jeg alltid blinklys før jeg legger meg inn. Dersom du kjører på tofelts, som blir til ett, bruker jeg ikke, da der kan misforstås 😊 tenk at så lenge det ikke kan misforstås, så blinker du 😊 På motorveg kan det være greit å blinke litt tidligere, og spesielt på landeveg uten retardasjonsfelt! Prøven går stort sett mest på landeveg, pga at de alvorligste ulykkene skjer der. Da ser de på plassering og fartsavpasning inn mot bakketopper/ farlige svinger etc, og at du tilpasser farten etter forhold. En viktig del på landevegen er når du skal svinge av vegen til venstre, at du gir tegn i rigtig tid, plasserer deg godt og har god fartstilpasning. Veldig viktig med kontroll på evt bil/lastebil bak, og kunne avbryte i verste fall. Håper jeg fikk med svar på alle spørsmål, og at det er til hjelp :-) Anonymous poster hash: 2e170...662
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #30 Skrevet 16. april 2016 Kjørte i venstre felt og ikke høyre når det var to felt. Anonymous poster hash: 13c09...058
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #31 Skrevet 16. april 2016 Kjørte i venstre felt og ikke høyre når det var to felt. Anonymous poster hash: 13c09...058 Uten at du var til hinder for noen og strøk? Anonymous poster hash: fa182...061
Nullstress;) Skrevet 16. april 2016 #32 Skrevet 16. april 2016 Jeg fikk spm om å ha en sensor-lærling med. Hun skulle vurdere meg og hennes sensør-lærer satt bak og vurderte henne. IKKE si ja til det om du får spm! Jeg strøk fordi hun syntes jeg kjørte for fort igjennom byen. Da jeg ba henne utdype det, svarte hun at jeg hadde ikke bremset foran fotgjengerfelt, så hun viste ikke om jeg hadde sett at Det kunne være.mennesker der...
Mamma_til_2 Skrevet 16. april 2016 #33 Skrevet 16. april 2016 Jeg fikk spm om å ha en sensor-lærling med. Hun skulle vurdere meg og hennes sensør-lærer satt bak og vurderte henne. IKKE si ja til det om du får spm! Jeg strøk fordi hun syntes jeg kjørte for fort igjennom byen. Da jeg ba henne utdype det, svarte hun at jeg hadde ikke bremset foran fotgjengerfelt, så hun viste ikke om jeg hadde sett at Det kunne være.mennesker der... Den hadde jeg klagd på om det ikke var noen som skulle over, man bremser da ikke foran hvert gangfelt om det ikke er en sjel i nærheten!
Nullstress;) Skrevet 16. april 2016 #34 Skrevet 16. april 2016 Den hadde jeg klagd på om det ikke var noen som skulle over, man bremser da ikke foran hvert gangfelt om det ikke er en sjel i nærheten! Det skulle jeg nok gjort, men det tenkte jeg ikke på da... Nei, jeg heller tenkte ikke på at jeg skulle bremset når det ikke var folk der. Men siden jeg ikke bremset, viste jeg vist heller ingen tegn på at jeg så at det KUNNE være folk der. Så da strøk hun meg... Sto med glans på andre forsøk da. Ingen lørlig-sensor og bremser for å vise "jeg SER" 😉
MammaStine91 Skrevet 16. april 2016 #35 Skrevet 16. april 2016 Jeg hadde også ei de kalte for strykejernet😂 Hu klaga på alt jeg hadde gjort. Kjørte for sakte over en skikkelig hullete vel bla. Også kjørte jeg på en katt! Den kom ut av skogen i 80 sona og hoppa rett foran bilen...
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #36 Skrevet 16. april 2016 Jeg var kjempe nervøs , satt egentlig å prata med meg selv om hva jeg gjorde mens jeg kjørte . Bilen hoppa ett par ganger faktisk og jeg rota med parkering 😂 Når vi var ferdig sier sensor , har du mye penger ? Så jeg tenkte herregud han ber meg starte på nytt med kjøretimer . Men jeg hadde bestått med glans da jeg kjørte forsvarlig og trygt . Pengene kunne jeg bruke på bensin mente han Anonymous poster hash: 03269...080
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #37 Skrevet 16. april 2016 Jeg var kjempe nervøs , satt egentlig å prata med meg selv om hva jeg gjorde mens jeg kjørte . Bilen hoppa ett par ganger faktisk og jeg rota med parkering Når vi var ferdig sier sensor , har du mye penger ? Så jeg tenkte herregud han ber meg starte på nytt med kjøretimer . Men jeg hadde bestått med glans da jeg kjørte forsvarlig og trygt . Pengene kunne jeg bruke på bensin mente han Anonymous poster hash: 03269...080 haha, herlig da Anonymous poster hash: f775c...474
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #38 Skrevet 16. april 2016 Dersom en buss blinker seg inn og stopper ved en en bussholdeplass, skal du passere den i gangfart, for forventningene dine blr være at det kan komme noen av bussen, som går ut foran bussen. Du skal klare å stoppe greit om det skulle komme noen. Om det er VELDIG god sikt inn i et kryss, trenger du ikke å senke farten like mye, men vis at du ser tidlig, og at du dobbeltsjekker. Sensor må få se at du ser. Vanskelig å si hvor mange km/t du skal kjøre inn mot et vp-kryss, men tenk at du skal lage deg tid til å dobbeltsjekke og trippelsjekke, og OM du må stoppe, skal man slippe å bli hengende i selen noen kryss må man helt ned i gangfart for å få kontroll over, andre ikke. Dersom du kommer fra et påkjøringsfelt (akselerasjonsfelt) og inn på feks motorveg, bruker jeg alltid blinklys før jeg legger meg inn. Dersom du kjører på tofelts, som blir til ett, bruker jeg ikke, da der kan misforstås tenk at så lenge det ikke kan misforstås, så blinker du På motorveg kan det være greit å blinke litt tidligere, og spesielt på landeveg uten retardasjonsfelt! Prøven går stort sett mest på landeveg, pga at de alvorligste ulykkene skjer der. Da ser de på plassering og fartsavpasning inn mot bakketopper/ farlige svinger etc, og at du tilpasser farten etter forhold. En viktig del på landevegen er når du skal svinge av vegen til venstre, at du gir tegn i rigtig tid, plasserer deg godt og har god fartstilpasning. Veldig viktig med kontroll på evt bil/lastebil bak, og kunne avbryte i verste fall. Håper jeg fikk med svar på alle spørsmål, og at det er til hjelp :-)Anonymous poster hash: 2e170...662 tusen takk samboeren min, faren min og læreren min (det er de tre jeg øvelseskjører med) sier jeg kjører bra og ikke har noe å være nervøs for, men jeg er ekstremt nervøs for å gjøre en tullefeil når jeg kjører opp, rett og slett gjøre feil Pga nerver, så må ha alt bekreftet før jeg faktisk kjører opp, at det og det er riktig. Er så myr som står på spill. Stryker jeg så vet jeg ikke når jeg får sjans til å kjøre opp igjen. Ikke lett med en nyfødt. Men tusen takk til deg og alle andre Anonymous poster hash: f775c...474
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #39 Skrevet 16. april 2016 Jeg strøk første gangen helt fortjent 👍 Føret var helt elendig med 3 cm slaps på E39, pluss 4 cm lag med melete snø i byen. Jeg klarte ikke tilpasse farten inn i kryss, jeg brukte ikke speilene nok så jeg oppfatta ikke en ambulanse i utrykning fort nok. Når jeg skulle ned i et parkeringshus hadde jeg for høy fart ned så sensor trødde på bremsepedalen og ba meg se ekstra mye etter fotgjengere i parkeringshuset. En hau av feil jeg vanligvis ikke gjør, men jeg var ufattelig nervøs og fikk ikke roa nervene. Hjalp nok ikke at sensor gjorde meg enda mer stressa og ikke viste noen forståelse for at jeg var nervøs. Andre gang fikk jeg ei dame som ble kalt strykejernet før. Hun var helt fantastisk og vi fant tonen med en gang! Fikk meg til å slappe godt av, og foreslo å ha på radioen imens så nervene fikk roe seg. Jeg besto med glans, og hun hadde ingenting å pirke på Beste du kan gjøre er å prøve å slappe godt av, er du veldig nervøs så ikke foreslå småprat når sensor spør hvordan du vil ha det på det. Jeg sa jeg godt kunne småprate litt imens vi kjørte på E39 og landeveiene, men i tettbygde strøk og når jeg måtte ha bykjøring ville jeg konsentrere meg og ha det helt stille Anonymous poster hash: 974ff...526
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå